וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאה דורש, נאה מקיים: מכבי תל אביב ניצבת לפני שבוע גורלי

4.12.2020 / 6:35

דוניס נוהג לבקש משחקניו יציבות אבל ממשיך לבצע שינויים בהרכב ובמערך ומשלם על כך ביוקר. הבחירה בבלקמן היתה רעה, הקושי להתמודד עם מצבים נייחים נמשך, וכעת גם במועדון יודעים: "השבוע הבא יהיה הכי חשוב של העונה הזו"

תקציר: קרבאח - מכבי תל אביב 1:1/ספורט 1

גאורגיוס דוניס משתמש הרבה במילה stability (יציבות) כדי לתאר מה הוא רוצה משחקניו. יש פעמים שבסינק של שלוש דקות אחרי משחק, הוא יזכיר את המילה שלוש פעמים. אבל בזמן שמאמן מכבי תל אביב מתעקש שהקבוצה שלו צריכה לגלות יציבות, הוא ממשיך לבצע שינויים ומהפכים במערכים שלו ובהרכב השחקנים ומקשה על הקבוצה לעמוד בדרישה שלו. אמש (חמישי) בטורקיה מול קרבאח, דוניס שוב חזר לשחק עם שלושה בלמים. אחרי שמכבי תל אביב כבר נכנסה לקצב וליציבות שהוא מחפש עם מערך של 3:3:4, שוב ניסה היווני את ה-2:5:3, עם ניק בלקמן כחלוץ ליד יונתן כהן. לא זו הסיבה היחידה שמכבי תל אביב בעטה בדלי אתמול באיסטנבול וחזרה במהלך הלילה לארץ, כשהיא מאוכזבת מאוד מכך שלא גמרה את הסיפור של הבית אמש. גם השחקנים עצמם כמובן אשמים. אי אפשר לנקות אותם אחרי שכבר פתחו את המשחק טוב, הובילו 0:1 מפנדל חד של יונתן כהן ואפילו שלטו לגמרי במשחק. אלא שאז הם חטפו תנומה מלווה בחוסר יצירתיות וחוסר ביטחון כאשר המאמן שלהם לא מגיב במשך דקות ארוכות במחצית השנייה ועושה חילופים רק לקראת הסוף כשהיה ברור שוויאריאל מובילה על סיבאספור ותיקו או הפסד של מכבי תל אביב כבר לא יעשו את ההבדל כי בשני המקרים, יהיה אסור למכבי תל אביב להפסיד בשבוע הבא בבלומפילד מול הטורקים.

גאורגיוס דוניס מאמן מכבי תל אביב. AP
איפה היציבות? דוניס/AP

עיקרי הדברים

  • מכבי תל אביב כשלה אמש באיסטנבול וסיימה בתיקו שיכול להשאיר אותה בלי הכרטיס לסיבוב הבא.
  • גאורגיוס דוניס מחפש יציבות, אבל משנה הרבה ומקשה על השגת המטרה שהוא שואף אליה.
  • המאמן כשל בבחירה בבלקמן למשחק ולא הבריק בניהול המשחק.
  • שום שחקן במכבי תל אביב לא התעלה וסיפק איכות ברגע המכריע.
  • הקושי להתמודד עם קרנות ומצבים נייחים נמשך.

עוד בוואלה!

דור פרץ: "זה מבאס, רצינו לסיים את סיפור ההעפלה פה"

לכתבה המלאה

זה היה אמור להיות ערב קסום של מכבי תל אביב. כפי שנהנתה מהגרלות טובות מאוד בסיבובי המוקדמות, כך גם נפל בחלקה להשתתף בבית יחסית נוח. לטורקיה המריאה שלשום מכבי תל אביב בידיעה שהיא צריכה לנצח ולחכות לניצחון של ויאריאל במקביל. הספרדים עשו את שלהם וסייעו למכבי תל אביב, אבל דווקא היא לא ידעה להגדיל את היתרון אמש ולגמור את המשחק. "אני מאוד מקווה שנדע לעשות את מה שאנחנו צריכים בשבוע הבא בבלומפילד מול סיבאספור", אמר אמש שחקן במכבי תל אביב. "באמת שהיתה לנו הזדמנות נהדרת לגמור את הסיפור ועכשיו זה מסתבך כי נשחק ראש בראש מול הטורקים. נהיה חייבים לתת את הכל, להיות חכמים וליהנות מהעובדה שגם בתיקו אנחנו עולים ל-32 הגדולות".

אין יותר מדי דברים חיוביים מהמשחק של מכבי תל אביב אמש. דניאל טננבאום לא היה עירני מספיק בשער שספג, אופיר דוידזאדה לא ניצל את ההיעדרות של אנריק סבוריט כדי לייצר משחק בלתי נשכח וההזדמנות שהיתה לדן ביטון לקראת הסוף, היתה יכולה להוציא אותו הכי גדול אבל הוא התמהמה והכדור נלקח לו בתוך הרחבה. אייל גולסה קצר הרבה מחמאות באחרונה, אבל אמש היה מאוד פושר וגם דור פרץ שלקח בהתחלה את מלאכת חילוצי הכדור על עצמו כיוון שדן גלזר לא עלה בהרכב, נעלם במחצית ככל שעברו הדקות ולא הורגש.

אם יש משהו מאוד מציק מבחינת מכבי תל אביב, כמו בכל הכדורגל הישראלי, זה חוסר היכולת להתמודד עם קרנות ומצבים נייחים. בשבוע שעבר מול ויאריאל, טננבאום הציל מהפסד מנגיחה אחרי קרן לקראת סיום המשחק. אמש הקורה הצילה אותו ואת מכבי תל אביב ממצב דומה שיכול היה להיגמר בשער ניצחון של האזרים. עם הנוכחות של לואיס הרננדס ועוד כמה שחקנים גבוהים במכבי תל אביב שאמור להיות להם משחק ראש טוב, מכבי תל אביב מתקשה מאוד להתמודד עם המצבים הנייחים והקרנות.

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב מול ויילד-דונלד גרייה שחקן קרבאח. רויטרס
נעלם במחצית. פרץ/רויטרס

דוניס שלח אמש להרכב את ניק בלקמן במקום אלכסנדר פשיץ' שהתלונן לפני המשחק על מתיחה קלה ולא שותף לבסוף. היווני צריך לבחור את השחקנים הנכונים ובלקמן היה בחירה רעה. אילון אלמוג נעלם והוא חייב לקבל יותר קרדיט וגם איתי שכטר יתחיל להיעלם, אם לא יקבל את חלקו. אז נכון שיש רק 11 שפותחים, כמו שאוהבים להגיד במכבי תל אביב, אבל אמש היתה הזדמנות טובה למאמן מכבי תל אביב ללכת על החלוץ החם ובלקמן שוב הוכיח שהוא קר מאוד.

אחרי התיקו אמש, הבית של מכבי תל אביב ייסגר כאמור במשחק שיפגיש ראש בראש את מכבי תל אביב וסיבאספור בשבוע הבא בבלומפילד. הטורקים יהיו חייבים ניצחון כדי לעלות מהבית הזה. מכבי תל אביב תעפיל גם בתיקו. "לא רוצים לחשוב על כישלון", אמרו אמש במכבי תל אביב לפני ההמראה ארצה. "צריך לחשוב חיובי על השבוע הבא. זה יהיה השבוע הכי חשוב של העונה הזו. קודם אשדוד ואחרי זה משחק העונה באירופה שיכול לסדר לגמרי את המועדון עם עוד כסף, ניקוד והרבה יוקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully