וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים לא תרד? המשבר של בית"ר הולך ומתעצם

1.12.2020 / 6:54

בתחילת העונה חלמו בבית"ר ירושלים על מאבקי אליפות, אך במקום זאת עלולה הקבוצה להסתבך בתחתית: "ביישנו את עצמנו והקהל לא ישכח את זה". ורד: "מבקש סליחה". כתובות נאצה רוססו בטדי: "פאק דובאי". וגם: הסרטונים המרגשים מבני המשפחה שלא ממש עזרו

צפו בתקציר ה-0:2 של מכבי חיפה על בית"ר ירושלים/ספורט 1

עיקרי הדברים

  • הלם בבית"ר ירושלים אחרי ההפסד: "הזיה, הפסדנו על תשוקה בסיסית לכדורגל, מחויבות"
  • מעמד המאמנים נותר יציב
  • ורד מתוסכל: "אני מאוכזב ורוצה לבקש סליחה"
  • בקבוצה מחכים לקבל את האישור לפני ההמראה לדובאי
מאמן בית"ר ירושלים סלובודן דראפיץ'. ., מאור אלקסלסי
מה כבר יכול להשתבש אם יבצע מיני מהפכה? דראפיץ'/מאור אלקסלסי, .

1. מאמני בית"ר ירושלים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה התקשו לישון בלילות שלפני המשחק אתמול (שני) נגד מכבי חיפה, שנגמר ב-0:2 לירוקים. הם שברו את הראש בנוגע להרכב ותהו איך מגיעים מוכנים למשחק בחיפה. עוד היה ניסיון להפתיע עם אנטואן קונטה בקישור, אך כשראו השניים שאור זהבי לא מוכן ויתרו על הרעיון. יומיים לפני המשחק מיכאל אוחנה חש בכאבים וגם הוא יצא מתמונת ההרכב, כשאז רעיון שלושת הבלמים החל לתפוס תאוצה. לאחר האימון המסכם עלי מוחמד התלוננן על כאבים וטען שיתקשה לשחק; בבוקר המשחק אופיר קריאף קם עם גב תפוס, ובמהלך השהייה במלון לפני המשחק הצוות המקצועי התכנס שוב כדי לדון על ההרכב, כאשר אפילו האפשרות שאורי מגבו יפתח בקישור עלתה על הפרק. בסופו של דבר קריאף קיבל זריקה ופתח. צמד המאמנים שבר את הראש בנוגע לשיטה ול-11 שיפתחו אך כנראה שכל זה לא היה משנה, כי כמו שאמר אתמול בכיר במועדון: "הפסדנו על תשוקה בסיסית לכדורגל, מחויבות. השיטה לא משנה, זה קודם כל ב-DNA של שחקן. יש כאלה שקיבלו יותר מדי קרדיט". גם שחקנים הודו בסיום: "זאת הייתה הזיה, הלם, בתחילת המשחק הייתה תחושה שהם עם ארבעה שחקנים יותר, ביישנו את עצמנו והקהל לא ישכח את זה".

ואיפה דראפיץ' וברדה בכל הסיפור? הם ישבו עם עצמם השבוע וישחזרו את השתלשלות האירועים מתחילת העונה. אולי הם יגיעו למסקנה שהם נתנו יותר מדי קרדיט לסגל או לבסיס ה-11 וכי הם צריכים לעשות מיני-מהפכה גם אם אין להם טלנטים גדולים על הספסל. גם בקדנציה הקודמת בבית"ר ירושלים הם פתחו רע; אז, דראפיץ' כבר היה בטוח שהבעלים אלי טביב שולח אותם הביתה, אך הם עשו מספר שינויים, זרקו באופן מפתיע את דוד קלטינס להרכב במשחק חוץ בבלומפילד, ניצחו 2:4 והתחילו תקופה נפלאה. לא בטוח שיש להם את השפנים לעשות את זה בבית"ר ירושלים הנוכחית אך הם חייבים לנסות. עד עכשיו הם עם 5 מ-18, אז מה כבר יכול להשתבש אם יבצעו מיני מהפכה? הם הרי גם נלחמים על הקריירה שלהם.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה ניצחה את בית"ר ירושלים 0:2

לכתבה המלאה

לקראת ינואר הצוות יהיה חייב להיות חתום על כל שינוי מקצועי שיהיה כדי שבאמת אפשר יהיה לאזן את הקבוצה. לא רק שהיא לא מאוזנת, היא גם חסרת אישיות ובמועדון דיברו שוב על כך שעשו טעות עם דן איינבינדר, גם ברמת האישיות וגם ברמת המחסור בקשרים בסגל. בסופו של יום איינבינדר היה דמות קפטן שרצה להישאר ונזרק. כשאיתמר ניצן יצא סרט הקפטן עבר לקונטה, זה שלא רצה להיות בקבוצה, נאלץ לחזור לארץ, הפך את בית וגן וכמעט פגע באלי אוחנה. כל הסיפור של התקופה הזאת בסרט אחד, ולא במקרה יש צוות צילום שילווה את בית"ר ירושלים בתקופה הקרובה לצורך הפקת סדרת טלוויזיה - מה שקורה במועדון דומה יותר לטלנובלה מכדורגל.

צמד המאמנים יצטרך לשנות את כל החשיבה בנוגע לסגל. אם עד עכשיו טענו שהבעיה היא שיטת היהלום והצוות עבד בעיקר על התנועה הכפולה ברחבה וריווח המשחק יחד עם שיטת הלחץ, הם יצטרכו לחזור עם השחקנים למחויבות הבסיסית, ליסודות, לסגירות נכונות, לאגרסיביות, לנשמה. כבר במחצית, בהפסד למכבי פתח תקוה, אמר ברדה לשחקנים: "זה נראה שאתם משחקים בלי לב". אם בשבוע שעבר זה היה בלי לב, מול מכבי חיפה התווספו אליו כמה איברים נוספים. הסיטואציה שהשניים נמצאים בה כלל לא פשוטה; שהקבוצה נראית ככה ונכנסת ללופ של לחץ, והיא יכולה בקלות להידרדר למאבקי התחתית ולהסתבך קשות. זאת לא קבוצה שנבנתה למאבקי תחתית אלא לצמרת כשהבעלים שואף להתמודד על התואר. האכזבה בבית"ר ירושלים עצומה, אך בתוך כל ההלם הזה היא גם צריכה להתעורר ולהפנים את מצבה, והוא רע מאוד. בארבעת המשחקים הקרובים מחכות לה הפועל באר שבע, בני סכנין, עירוני קרית שמונה ומכבי תל אביב, ואם ישאלו הבוקר אוהד הקבוצה את דעתו לקראת המשחקים האלו, סביר להניח שהוא יגיד שהוא לא רואה איפה מביאים נקודות וצופה שחורות. על צמד המאמנים לשנות את התחזית הזאת.

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
מיהר לביתו בסיום. חוגג/יוסי ציפקיס

2. האווירה במועדון בסיום המשחק הייתה סוג של הלם. אם הבעלים משה חוגג, אוחנה ומוני ברוש עסקו עצמם בימים האחרונים בעיקר בטיסה לדובאי, בסיום פחות ופחות דיברו על הטיסה כאשר כולם ממלמלים "מה היה כאן?", "איך זה יכול להיות? ו-"פשוט מביש". מעמדם של המאמנים לא על הפרק, כאשר בכירים במועדון אמרו: "6-7 שחקנים לא הגיעו למשחק. לא משנה פצועים וחסרים, אלה שחקני בית"ר והם לא יכולים שלא להגיע למשחק. אם צריך לעלות עם חמישה צעירים אז זה מה שיהיה, ואם צריך להחליף ארבעה בינואר זה מה שיהיה. בית"ר ירושלים לא תיראה ככה".

חוגג לא דיבר יותר מדי בסיום ונסע מהר מאוד לביתו. הזעם היה גדול מדי. אגב, לפני המשחק הקרינו בקבוצה לשחקנים סרטון ובו בן משפחה של כל אחד מהשחקנים מברך ומחזק אותו. בקבוצה הגיעו לבני משפחתו של קונטה בצרפת ושל עלי מוחמד בגאנה על מנת לדרבן ולרגש את השחקנים, אך כנראה שזה לא עשה יותר מדי. לקראת המחצית השניה דראפיץ' וברדה תרגלו את השחקנים על כר הדשא ואמרו לאנשי המועדון: "חששנו שהכול יתפרק, מחצית כזאת אנחנו לא זוכרים אצלנו אף פעם, זה היה מבזה".

עידן ורד, שחקן בית"ר ירושלים. ., מאור אלקסלסי
מבואס ומדוכא. ורד/מאור אלקסלסי, .

3. דראפיץ' עצמו אמר בסיום: "בית"ר ירושלים לא קיבלה סטירה, אלא בוקס. צריכים לדעת איך קמים מדבר כזה ולהיות הרבה יותר טובים במשחק הבא. אין מה להסתכל על הליגה אלא רק על עצמנו. ספורטאי אמיתי אחרי משחק כזה צריך גם לשאול את עצמו מה קרה כאן. אנחנו צריכים להיות ביחד ולהתכונן למשחק הבא, אבל נצטרך להיות יותר טובים, יותר אגרסיביים. אני מאוד אופטימי. אני מאמין בסגל. אני בן 55 ועברתי הרבה בכדורגל. כנראה שהיינו צריכים לקבל את הסטירה הזאת וקיבלנו אותה טוב מאוד. נחכה שיחזרו כמה פצועים בקרוב, ואם יש לנו כבוד אנחנו צריכים להחזיר אותו, זה מה שמגיע לבית"ר ירושלים".

עידן ורד הוסיף: "ערב שנרצה לשכוח ברמה האישית והקבוצתית. לא הופענו היום, כולם כולל כולם, לא קשור לשיטה, מערכים ופצועים, כל מי שהגיע לא הופיע, ערב שחור, אם לא איתמר ניצן זה היה נגמר 4 או 5, היינו לא דינמיים ולא מחויבים. צריכים להרים את עצמנו לשבוע הבא, הליגה ארוכה מאוד וכל אחד צריך להיות יותר טוב ויותר מחוייב. שום משחק לא קל וזה שאין קהל זה לא עוזר לנו, אני מבואס ומדוכא מהתצוגה שלנו ורק רוצה להגיד סליחה לכל מי שקשור למועדון, נראינו זוועה, אני לא זוכר את עצמי בכזה משחק, המשחק הכי חלש שלקחתי בו חלק ונצטרך לדעת להתרומם".

כתובות נאצה על אצטדיון טדי נגד בית"ר ירושלים והבעלים משה חוגג. יח"צ,
כתובות הנאצה בטדי/יח"צ

4. בבית"ר ירושלים מחכים לקבל היום את אישור הטיסה לדובאי. אם הוא יתקבל, יטוסו היום חוגג יחד עם אוחנה וברוש. בבית"ר מדברים על כך שהמו"מ מתקדם וייתכן שתהיה סגירה על עסקה במהלך הטיסה הקרובה אך יברכו גם על התקדמות משמעותית, מתוך תקוה שבסופו של דבר השייח בן חליפ'ה ירכוש כ-49% מהמועדון.

במהלך הלילה רוססו כתובות נאצה נגד העסקה שנמצאת מעבר לפינה, נגד המועדון ונגד חוגג: "פאק דובאי", "מוות לערבים", בניסיון לגרום לבעלים לרדת מהעסקה. מאז הכתובות נמחקו, והמשטרה בודקת את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully