וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל עלתה ליורובאסקט לאחר 72:78 דרמטי על פולין

השחקנים של עודד קטש פתחו לא טוב מבחינה התקפית, התעשתו וכבר עלו ליתרון דו ספרתי, אך נגררו למשחק צמוד מול הפולנים העיקשים ושרדו מותחן בסיומו הבטיחו הכרטיס לאליפות אירופה שתיערך בקיץ 2022. ג'ייק כהן (14) וגל מקל (11) בלטו. פניני קלע שלשת קלאץ'

שחקן נבחרת ישראל גיא פניני עם גל מקל. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
ישראל הבטיחה את מקומה ביורובאסקט 2022. פניני עם מקל/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

נבחרת ישראל הבטיחה הערב (שני) את מקומה באליפות אירופה שתיערך בקיץ 2022 לאחר שגברה 72:78 על פולין. השחקנים של עודד קטש השיגו את ניצחונם הרביעי מתוך ארבעה משחקים והבטיחו את העלייה עוד טרם משחקה של ספרד מול רומניה. הנבחרת פתחה לא טוב את המשחק וקלעה 7 נקודות בשבע הדקות הראשונות, אך התעשתה וברחה ליתרון דו ספרתי, הרבה הודות לעלייה נהדרת מהספסל של יפתח זיו, שהכניס הרבה אנרגיות למשחק ההתקפה הרדום של הנבחרת במחצית הראשונה.

במחצית השנייה הנבחרת המשיכה לגלות חוסר יציבות, כשההפרש נע בין יתרון דו ספרתי לבין משחק צמוד. השחקנים של עודד קטש התקשו למצוא פתרונות למתיאוש פונטיקה ומיחאל סוקולובסקי שלא ויתרו והציבו את הפולנים במרחק מינוס נקודה בלבד מישראל, דקה וחצי לסיום. שלשת קלאץ' גדולה של גיא פניני הציבה את ישראל בעמדה מצויינת לניצחון, שאכן הגיע, וישראל הבטיחה את מקומה ביורובאסקט בפעם ה-30.

קלעו לישראל: ג'ייק כהן 14 נקודות, גל מקל 12, גיא פניני ויפתח זיו 9 כ"א, תומר גינת 8, עידן זלמנסון וים מדר 6 כ"א, נמרוד לוי 5, תמיר בלאט (8 אסיסטים) וגולן גוט 3 כ"א, בן קרטר 1.

קלעו לפולין: מתיאוש פונטיקה 23, מיחאל סוקולובסקי 15, דמיאן קוליג 11, מיחאל מיחאלק 9 לוקאש קושז'ארק וארון צל (7 ריב') 5 כ"א, קאמיל לאצז'ינסקי ודומניניק אולז'יניצאק 2 כ"א.

שחקן נבחרת ישראל תמיר בלאט חוגג עם יפתח זיו. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
חגיגה על הספסל של הנבחרת/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

מהלך המשחק

רבע 1:

לאחר פתיחה צמודה הנבחרת החלה להתקשות בהתקפה, וקלעה 7 נקודות בלבד בשבע הדקות הראשונות של הרבע. הפולנים לעומת זאת גם הם לא הראו יכולת גבוהה יתר על המידה, ו-2:11 לסיום הרבע פיגרו השחקנים של קטש 13:9. מהלך של סל ועבירה מבית מדרשו של תומר גינת הוריד את הנבחרת להפסקה בין הרבעים בפיגור מינימלי 18:16.

רבע 2:

הנבחרת המשיכה להציג משחק התקפי מבולבל וראתה איך הפולנים מנצלים זאת כדי לרוץ 0:7 בדרך ל-20:27 לטובתם. יפתח זיו עלה נהדר מהספסל של עודד קטש, ויחד עם ג'ייק כהן וגל מקל (שקלע שלשת בכורה לנבחרת לאחר 11 ניסיונות עקרים) דאגו למהפך ול-28:33. מאמן פולין הזעיק פסק זמן אך יפתח זיו הנהדר מצא את גיא פניני שקלע שלשה וסחט עבירה, כשהגארד עצמו קבע כבר יתרון דו ספרתי - 30:41. בירידה להפסקה הוליכו השחקנים של עודד קטש 32:41.

עוד בוואלה!

גל מקל, ג'ייק כהן ושחקני נבחרות העתודה: כך תיראה ישראל ביורובאסקט 2022

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל תומר גינת עם תמיר בלאט. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
למרות קאמבק של הפולנים, הנבחרת לא שמטה את הניצחון. גינת עם בלאט/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

רבע 3:

ישראל חזרה לפער דו ספרתי בעזרת סל של ג'ייק כהן שסחט גם עבירה ודייק מהקו, אך מתיאוש פוניטקה התעורר והוביל ריצת 0:7 בדרך למינוס חמש בלבד מבחינת הפולנים. ישראל חזרה שוב ליתרון נוח, אך סדרה של איבודים, בנוסף לקליעות של הפולנים הורידו את ההפרש עד מינוס 4 בלבד. תמיר בלאט קלע נקודות בכורה, והנבחרת רצה 0:8 בסיום הרבע בדרך ליתרון 52:62 לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

הנבחרת שוב נתקעה ללא נקודות בפתיחת רבע, כשהפעם ניצלה זאת פולין כדי להוליך 3:9 ברבע הרביעי לאחר ארבע דקות, וזה 61:65 בלבד לישראל. הנבחרת חזרה ליתרון 8, אך פוניטקה וסוקולובסקי שמרו את הפולנים קרובים וקבעו 69:72 בלבד לישראל, 2:33 לסיום. במצב של יתרון נקודה בלבד לישראל קלע גיא פניני שלשת קלאץ' בפעם המי יודע כמה ומכאן הפולנים כבר לא חזרו. 72:78 לישראל בסיום, וקטש חוגג עלייה ליורובאסקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully