וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה: אייל סגל תוקף את השיפוט, רון אשכנזי סובל מקרע ברצועה

30.11.2020 / 16:07

בעלי מכבי נתניה ביקר בחריפות את שלומי בן אברהם שהרחיק את שחוביץ', וטוען: נבקש לפסול שופטים. אשכנזי ככל הנראה גמר את העונה בעקבות הפציעה הקשה

תקציר: מ.ס. אשדוד - מכבי נתניה 0:4/ספורט 1

מכבי נתניה סבלה אתמול (ראשון) משתי החלטות שיפוט שנויות במחלוקת במהלך המשחק שהסתיים ב-0:0 עם עירוני קרית שמונה. השופט שלומי בן אברהם התעלם מהכשלה על בנדה ברחבה במחצית הראשונה ובמחצית השנייה הוא הרחיק את זלאטן שחוביץ' בצהוב שני מוזר ושנוי במחלוקת, אחרי ספק עבירה על דור אלו.

הבעלים אייל סגל פרסם היום הודעה חריפה בדף הפייסבוק של המועדון ובה הוא התייחס באופן אישי לשופט שלומי בן אברהם ותגף בחריפות את התנהלות השופט ואיגוד השופטים. בהודעת המועדון נכתב: "בחמש העונות האחרונות, בהם אנחנו מובילים את מועדון מכבי נתניה, בחרנו כדרך לא לתקוף צוותי שיפוט ואת איגוד השופטים. כשיש לנו מה לומר, אנחנו עושים זאת בדרך בלתי אמצעית ולא משתפים אחרים בשלנו, יתרה מכך אנחנו לא מבקשים פסילת שופט גם שטעויותיו חרצו תוצאות משחק. אמרנו בעבר ואנחנו אומרים גם היום, שופט כדורגל בדיוק כמו מאמן שחקן שדה או שוער, טועה מפעם לפעם, זה חלק מהמשחק ובלי הטעויות כשהן אנושיות, אנחנו משוכנעים שהמשחק היה פחות אהוב ואהוד".

"לגישתנו, אי שיבוץ שופט במשחקי קבוצה מסוימת, הוא אינטרס של איגוד השופטים. לכן, בחמש עונות האחרונות, פסילת שופט היא לא חלק מהלקסיקון שלנו. במבחן התוצאה, מתברר שדרכנו היא כנראה לא הדרך שיכולה לעבוד במדינת ישראל דגם 2020, שם כל הצועק והמלבין פני חברו והמתלונן והמזיל דמעות תנין בכל ראיון ובעיקר הבוכה על מר גורלו, מקבל את הבמה הראויה וההתייחסות אליו היא סלחנית, גם כאשר הוא חוצה כל קו אפשרי".

"בשנים האחרונות שובץ השופט בן אברהם למספר משחקים בהם שיחקה מכבי נתניה. הנתון המדהים הוא שלכל אחד מהמשחקים הללו לוותה פעם אחר פעם פרשת שיפוט אחרת בכיכובו (או שערוריית שיפוט אם תרצו). למרבה הפלא, כך קרה גם אתמול. בדקה ה 61 נשלף כרטיס צהוב לשחקן לזלאטן שחוביץ' בגין עבירה. שתי דקות לאחר מכן, שחקן קרית שמונה הוציא בתיקול כדור שיצא מחוץ לתחומי המגרש. שופט הקו סימן לכדור לזכות מכבי נתניה. שחוביץ' רץ לעבר הכדור על מנת להוציא התקפה מהירה ואילו השחקן דור אלו מקרית שמונה, מגן ימני בתפקידו שאמור לחזור להגנה, בחר לרוץ לעבר הכדור מתוך מטרה ברורה לעכב את הוצאתו. כתוצאה מהמרוץ המשותף נפגשו השניים גוף לגוף, והכול לעיני השופט הראשי והרביעי"

"במקום להוציא צהוב לאלו שנהג בחוסר ספורטיביות, בחר השופט להוציא צהוב שני לשחוביץ' (אדום) ובנוסף כרטיס צהוב לשחקן אביב אברהם, אשר נראה בברור, שבמקרה הטוב שאל שאלה או הביע פליאה. השופט לא סיים בכך את העניין, ובחר והוסיף חטא על פשע והתייחס בדו"ח השיפוט ל-"מגע גופני בין השחקן ובינו" (לא פחות ולא יותר). מי שרואה את האירוע מבין שהיחיד שמשתמש במגע, זה השופט הרביעי מול השחקן שחוביץ".

אייל סגל בעלים מכבי נתניה. ברני ארדוב
נמאס. סגל/ברני ארדוב

סגל המשיך לתקוף את בן אברהם ורמז לא לשבצו במשחקי הקבוצה כשאמר: "הכול היה יכול להימנע לו משבץ השופטים היה מבין ששופטים מסויימים לא יכולים לשפוט קבוצות מסויימות, זה נכון ללא מעט שופטים וללא מעט קבוצות. הגיע הזמן שכל הנוגעים בדבר, מהשופט דרך המבקר והמשבץ והנהלת האיגוד, יבינו שההצגה במגרש שייכת לשחקנים ולא לשופטים".

"אסיים ואומר שהמזג השיפוטי, התנהלות השופטים, חוסר היכולת להבין תוך כדי משחק (וגם לאחריו), שכולנו נולדנו בצלם, גם הם. התנהלותם במגרש ומילוי הדו"חות שבסיומם, חורץ גורלות והגיע הזמן שכל מי שלא מסוגל להביט לאמת בפנים ולא להשפיל מבט, שיוותר על היותו שופט כדורגל".

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד הבוקר את נתניה לדין בגין התנהגות בלתי ספורטיבית ועבירה על חוקת תקנוני הוראה של ההתאחדות. רשף ציין כי מנכ"ל מכבי נתניה ניב גולדשטיין והמגן זלאטן שחוביץ' העליבו את השופט שלומי בן אברהם. כששחוביץ' הורחק, קרא גולדשטיין מהיציע "תתביישו", "זו פעם שלישית שלך", "בושה" ו"אפסים". המגן עצמו, שסירב לעזוב את תחומי המגרש לאחר ההרחקה המפוקפקת, הצמיד את הכדור לזרוע של בן אברהם ואמר, לטענתו: "You full of shit", "I will not go out".

כמו כן, גולדשטיין אף ירד לפתח חדרי ההלבשה, אחרי שאיזי שרצקי עשה זאת, ואמר לשופט הרביעי: "אם לו (לשרצקי) מותר, גם לי מותר".

עוד בוואלה!

עירוני קרית שמונה ומכבי נתניה יעמדו לדין בגין התנהגות בלתי ספורטיבית

לכתבה המלאה
שחקן מכבי נתניה רון אשכנזי מול שחקן הפועל באר שבע שון גולדברג. ברני ארדוב
רק בריאו. אשכנזי/ברני ארדוב

כמו כן, בקבוצה קיבלה בשורות רעות אחרי שרון אשכנזי עבר בדיקת שקיפות (MRI), שבה התגלה לו קרע מלא ברצועה הצולבת. השחקן, שנפצע באימון לפני המשחק מול בית"ר ירושלים, יחליט יחד עם הצוות הרפואי על המשך טיפול. "אנחנו מאחלים לרון החלמה מהירה וחזרה בריאה ואיתנה לאימונים ולמשחק", נמסר ממכבי נתניה, על מי שסומן כחלוץ העתיד של המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully