וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם הערבי ספד לדייגו מראדונה: "בלב שלי, אני פלסטיני"

דובר חמאס נפרד ממראדונה ש"היה תומך נלהב בפלסטין", ב"אל ג'זירה" מזכירים את אמירותיו של הארגנטינאי נגד ישראל והחיבוק עם מחמוד עבאס: "אני המעריץ מספר 1 של העם הפלסטיני"

תקציר: מיטב מביצועיו של דייגו ארמנדו מראדונה/ספורט 1

בזמן שהעולם כולו מוקיר את זכרו של דייגו מראדונה, שמת השבוע בארגנטינה, גם הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית מתאבלים על מותו של הארגנטינאי, שבעבר הביע לא פעם תמיכה בשאיפה שלהם לעצמאות ולמאבקם להקמת מדינה. כלי התקשורת הפופולרי של העולם הערבי, "אל ג'זירה", הזכיר לא מעט ציטוטים של מראדונה בעד הפלסטינים, ומציין שהארגנטינאי היה "אנטי אימפריאליסט, איש שמאל סוציאליסט, שתמך בתנועות מחאה... הוא היה חבר קרוב של שליט קובה פידל סקטרו, נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס ונשיא בוליביה אבו מוראלס... ולא פעם נראה לובש חולצת אנטי בוש".

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי ספד לו השבוע ואמר "אנחנו אבלים על מותו של מראדונה, שידוע בתמיכתו בסוגיית פלסטין". אומנם מראדונה ביקר מספר פעמים בישראל, שם פתקים בכותל המערבי והביע את ערכתו ל"ארץ הקודש", אבל במקביל גם הצהיר ש"אני המעריץ מספר 1 של העם הפלסטיני, אני מכבד אותם, ובלי שום פחד מצהיר שאני תומך במאבקם". כמו כן, במהלך אחד המבצעים של צה"ל בעזה אמר מראדונה ש"מה שישראל עושה ברצועה זה בושה".

עוד בוואלה!

"העיניים שלו היו פאקינג עצומות": כשדייגו מראדונה איים לירות בסולני אואזיס

לכתבה המלאה

על פי דיווחים, מראדונה גם הוזכר בעבר כמועמד לתפקיד מאמן נבחרת לפלסטין בכדורגל באליפות אסיה, אבל המהלך לא יצא לפועל. ביולי 2018 אף נפגש עם מחמוד עבאס במוסקבה. "בלב שלי, אני פלסטיני", אמר לו אז מראדונה, בטרם העניק לו חיבוק חם. כמו כן ב"אל ג'זירה" מזכירים כיצד מראדונה התייחס לנעשה בסוריה במהלך מלחמת האזרחים במדינה, ואמר: "לא צריך ללמוד באוניברסיטה בשביל להבין שארה"ב מנסה למחוק את סוריה מעל פני האדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully