וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאטיני על מראדונה: "הערצתי אותו, אבל הייתה בינינו יריבות לא קטנה"

הצרפתי שכיכב ביובנטוס ונחשב לשחקן הטוב ביותר בסריה A בשנות ה-80 עד שהגיע מראדונה נפרד מיריבו ואף ירה: "חבריו ניצלו אותו"

מהומות בתורים שבהם אנשים מחכים כדי לחלוף על פני ארונו של דייגו מראדונה/רויטרס

אחת היריבויות הגדולות ביותר בתולדות הסריה A היא זו משנות ה-80 בין מי שהיה כוכבה של יובנטוס, מישל פלאטיני, לבין דייגו מראדונה מנאפולי. כשהארגנטינאי הגיע לאיטליה, מישל פלאטיני שלט אז בליגה ונחשב לשחקן הטוב ביותר שמשחק בה. לאחר הידיעה על מותו של אחד מגדולי הכדורגלנים בהיסטוריה, התראיין נשיא אופ"א לשעבר לתחנת הרדיו RTL ושיתף בחוויותיו מאותם ימים.

"נפגשתי עם דייגו פנים אל פנים פעמים רבות, והערצתי אותו, אבל גם הייתה בינינו יריבות לא קטנה", שיתף פלאטיני. "המוות שלו הוא הפסד עצום לכדורגל ועצב אחד גדול. התכוננתי ליום הזה בו אשמע שדייגו מראדונה עזב את העולם". לדברי הצרפתי הוא הבין כי מראדונה במצב לא טוב כשראה אותו "מתקשה לדבר ולנוע".

מישל פלאטיני במדי יובנטוס מול דייגו מראדונה במדי נאפולי משנת 1987. Alessandro Sabattini, GettyImages
"הייתה בינינו יריבות לא קטנה". פלאטיני עם מראדונה/GettyImages, Alessandro Sabattini

על חייו האישיים של דייגו מראדונה אמר פלאטיני: "אני לא שופט אותו על החולשות שלו, אבל הסביבה שלו כן. כל מי שהיה סביבו ניצל אותו ואת הבעיות שלו ולא עזר לו להשתקם בשום צורה". עוד אמר הצרפתי כי מראדונה הוא "בן למדינה בה הכדורגל הוא מלך. אני לא חושב שבצרפת יכריזו על שלושה ימי אבל כשזידאן או אני לא נהיה כאן".

מישל פלאטיני עבר מסנט אטיין הצרפתית ליובנטוס בשנת 1982 ושיחק בגברת הזקנה עד שנת 1987. מראדונה לעומת זאת, עבר לנאפולי בשנת 1984 ושיחק בה עד שנת 1991. בשנים בהן השניים שיחקו אחד נגד השני בסריה A זכתה יובנטוס של פלאטיני בשתי אליפויות בעוד מראדונה הוביל את נאפולי לאליפות היסטורית ב-1987.

דייגו מראדונה עם פלה ועם מישל פלאטיני. AP
פלאטיני ומראדונה עם פלה/AP

בשנת 2015, שנים לאחר שהשניים פרשו כינה מראדונה את פלאטיני בריאיון "שקרן שלמד מבלאטר איך לגנוב", זכר לפרשות השחיתויות בהן היה מעורב הצרפתי שכיהן כנשיא אופ"א בשנים 2007-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully