וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מתגעגעים לפנדלים הישנים. צפו והצביעו: איזו הכרעה עדיפה?

פלייאוף ה-MLS יצא לדרך עם הרבה הכרעות מהנקודה הלבנה. זו הזדמנות טובה להיזכר ב- "Old School Shootouts". אז מה עדיף?

ככה נראו הפנדלים ב-MLS בשנות ה-90/יוטיוב

יותר ויותר אנשים בארה"ב קוראים בחודשים האחרונים לחידוש ההכרעה ב-MLS במה שמכונה "Old School Shootouts" ולא בפנדלים הרגילים. עונת 2020 בליגת הכדורגל האמריקנית הגיעה לשלבי ההכרעה וחמישה ממשחקי שמינית הגמר, הוכרעו מהנקודה הלבנה.

כשה-MLS הוקמה בשנות ה-90, ראשי הליגה החליטו שהיא תהיה קצת שונה לא רק במבנה הטבלה, אלא גם בכמה חוקים. בארה"ב לא סובלים ולא מבינים איך עימות ספורטיבי יכול להסתיים בתיקו. כך הוחלט שכל משחק שייגמר ללא הכרעה - גם אם מדובר בעונה הסדירה - יוכרע בדו קרב פנדלים. אבל לא פנדלים, אלא שוט-אאוטס במודל האמריקני. השיטה הונהגה כבר בתקופת ה-NASL בשנות ה-70 וה-80, אבל נעלמה כשליגת הכדורגל בה שיחקו בין היתר פלה, קרויף, קינאליה ושפיגלר, התמוססה.

החוקים פשוטים מאוד, אבל שונים להפליא מהפנדלים המסורתיים:

הכדור ניצב בדיוק 35 יארד (32 מטרים) מהשער ולכל בועט ניתנו חמש שניות להכניע את השוער שמולו. השוערים קיבלו חופש מוחלט לנוע לאן שהם רק רוצים במטרה לעצור את השחקן שמולם, אם כי נאסר עליהם כמובן לעצור כדורים ביד מחוץ לרחבה. אם השוער היה מבצע עבירה או נוגע ביד מחוץ לרחבה, היו עוברים לפנדל רגיל.

קבוצות שניצחו בפנדלים במשחקי הליגה הסדירה, קיבלו נקודה בעוד המפסידה נשארה עם אפס עגול. ההחמצות היו רבות הרבה יותר מאשר בפנדלים המסורתיים, אבל חלק מהשערים שנכבשו היו יפים מאוד.

הקליקו לצפייה ב- "Old School Shootouts"

הכרעה באולד סקול שוט אאוטס בליגת ה-MLS/יוטיוב

אחרי כמה שנים, ב-MLS החליטו ליישר קו עם הכדורגל בכל העולם ולבטל חלק מהשינויים שערכו בליגה שלהם, כולל ביטול אותם פנדלים. ועכשיו יש מי שמתגעגע. "תחזירו את זה. תעשו הכול כדי שזה ישוב", צייץ ג'וזי אלטידור לפני כמה שבועות ומאמן נבחרת ארה"ב לשעבר, ברוס ארינה, אמר: "לדעתי זה היה יותר מהנה. הבועטים היו צריכים יותר כישרון כדי לכבוש והיו כמה קרבות זכורים ונהדרים. הייתי מעדיף שההכרעה תתבצע כך, לא רק בארה"ב אלא בכל העולם".

בלם הנבחרת לשעבר, ג'ף אגוס הוסיף: "מנקודת מבט אישית בלבד, אני יכול להגיד שמאוד אהבתי את השיטה הישנה והייתי רוצה לראות אותה חוזרת". חברו למדים הלאומיים, אלכסי לאלאס, סיכם: "מתחו עלינו ביקורת בזמנו ובגלל שהיינו חסרי ביטחון באותה תקופה, זנחנו את התשוקה שלנו להיות אותנטיים. אבל זה היה כיף, מיוחד ומרגש. הייתי שמח לראות את השיטה הישנה חוזרת, היא הרבה יותר קשורה לכדורגל מאשר הפנדלים הסטטיים מהנקודה הלבנה".

גם שחקן העבר האגדי, מרקו ואן באסטן, גילה חיבה לפנדלים האמריקנים ואמר ב-2017: "זה אירוע מרהיב בשביל הצופים וזה גם מאוד מעניין בשביל השחקנים. לבועטים יש יותר אפשרויות: הם יכולים לעשות דריבל, לבעוט מול השוער, לעבור אותו, לבחון את התגובה שלו... זה הרבה יותר דומה למהלך של משחק מאשר פנדל רגיל".

עוד בוואלה!

צפו בדרמה: השוער הורחק, השחקן נכנס לשער והציל את הפנדל המכריע

לכתבה המלאה

איזו הכרעה אתם מעדיפים?

פנדלים בשיטה המסורתית
פנדלים בשיטה האמריקנית
403 משתתפים
  • עוד באותו נושא:
  • MLS
  • פנדלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully