וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סופו נתן לנו תקווה": יאניס חושף את הערצתו לשחורציאניטיס

ה-MVP סיפר ל-ESPN על המשחק המיתולוגי של יוון מול ארה"ב: "הופתעתי ששחקן שחור היה חלק מזה. לא מבינים מה הוא עשה לקהילה שלנו"

מסיבת העיתונאים של דני אבדיה אחרי שנבחר בדראפט/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בשבוע שעבר, עלתה ב-ESPN סדרת פודקאסטים חדשה המגוללת את סיפור האגדה שהוא יאניס אנטטוקומפו. מסלול החיים הלא פשוט של הגריק פריק, מילד עני ברחובות של אתונה, עד ה-MVP של ה-NBA, היה מפותל ויוצא דופן, וכעת מתברר שהיתה שם דמות אחת שגרמה להכל לקרות.

סופוקליס שחורציאניטיס.

בריאיון שהעניק לאדריאן ווז'נראוסקי, סיפר כוכב מילווקי על הרגע בו צפה בסנטר נבחרת יוון מתעלל בנבחרת ארצות הברית, במהלך חצי גמר אליפות העולם ב-2006 - והתרשם לא רק מיכולות הכדורסל שלו. "רציתי להיות שחקן כדורגל, כמו תיירי הנרי. אני זוכר שראיתי את סופו, בייבי שאק. הוא היה עצום. אני זוכר שהיינו בבית, הם ניצחו את ארה"ב, שמחנו מאוד, אבל יותר מהכל הופתעתי - שחקן שחור היה חלק מזה. אנחנו יכולים לעשות את זה. אנחנו יכולים להיות ספורטאים מקצוענים ולייצג את יוון. זה היה הרגע הראשון שהאמנתי שאנחנו יכולים לעשות את זה".

שחורציאניטיס, בן לאב יווני ואם קמרונית, סיים את אותו ניצחון מיתולוגי עם 14 נקודות ב-17 דקות. אנטטוקומפו, בן למהגרים מניגריה, צפה במשחק יחד עם שני אחיו בסלון - והתמוגג: "סופו היה שחקן עצום, אבל אנשים לא מבינים מה הוא עשה לקהילה שלנו. לידלים כמוני, בנים להורים מהגרים, שנולדו וגדלו ביוון, הוא נתן לנו תקווה. אם הוא יכול להיות בנבחרת, לייצג את יוון ולהרוג את ארה"ב - זה היה גדול. הוא נתן לכולנו אפשרות לחלום שאפשר להפוך למשהו גדול בחיים".

סופוקליס שחורציאניטיס מול כריס בוש ב-2008. GettyImages
משחק בלתי נשכח. סופו מתעלל בכריס בוש/GettyImages

סופו, 35, זכה ב-2014 ביורוליג עם מכבי תל אביב, בשורותיה שיחק למשך שתי קדנציות (2010-2012, 2013-2015). לאחר הצהובים עבר בכוכב האדום בלגרד, פאוק סלוניקי, טריקאלה ויוניקוס, בניסיון לבצע קאמבק לפרקט. הסנטר היווני טרם הודיע באופן רשמי על פרישה מכדורסל, אבל הודה לאחרונה כי ככל הנראה לא ישוב לשחק באופן מקצועני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully