וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסופה מוקוקו רשאי לשחק בבונדסליגה: "הכוכב הגדול הבא אחרי מסי"

חלוץ דורטמונד, שהפציץ בכמויות אדירות בכל הגילאים יחגוג בשישי 16 ויוכל לשחק כבר מול הרטה בשבת: "אני חי בשביל השערים"

יוסופה מוקוקו כובש שלושער בדרבי/מתוך טוויטר

מחר (שישי) יחגוג יוסופה מוקוקו את יום הולדתו ה-16, מה שאומר שמבחינה חוקית הוא כבר יכול לשחק בבונדסליגה עם בורוסיה דורטמונד. עושה רושם שכבר הרבה שנים או מעולם לא הייתה בכורה לה ציפו כל כך הרבה אנשים. מוקוקו משחק כבר ארבע שנים בליגות לנערים ונוער בגרמניה, תמיד עם שחקנים שמבוגרים ממנו בשנה לפחות או יותר.

עונת השיא של מוקוקו, שנולד בקמרון, הייתה ב-2018/19 כשכבש 46 שערים ובישל 8 ב-25 משחקים בלבד. בעונה שעברה היו לו 34 שערים ו-9 בישולים ב-20 משחקים ואת העונה הנוכחית הוא פתח בקבוצת הנוער (כשהוא עדיין בן 15) עם עשרה שערים בשלושה משחקים.

יוסופה מוקוקו שחקן הנערים של בורוסיה דורטמונד. GettyImages
ישחק כבר מול הרטה ברלין בשבת? מוקוקו/GettyImages

"הוא טוב מאוד ויש לו פונטציאל נהדר", אמר עליו מאמן דורטמונד לוסיאן פאבר, שהעלה אותו להתאמן עם הבוגרים כבר בינואר, "הוא עדיין לא יודע באיזה רגל הוא משחק. הוא יעיל מאוד עם שתין ונחמד לראות את זה ולאמן אותו". עם כל ההייפ מגיעות ציפיות ועם הציפיות מגיע כמובן גם לחץ. בדורטמונד מתכננים לשמור על מוקוקו בצמר גפן כדי שלא יתקרב לצרות כלשהן. בנוסף מתכננים לשמור אותו הרחק מהתקשורת לפחות עד שיחגוג 18.

מוקוקו התאהב בכדורגל כשהיה בן ארבע וצפה בחצי גמר ליגת האלופות בין צ'לסי לברצלונה בבית של סבא וסבתא שלו ביאונדה בקמרון. רק חמש שנים לאחר מכן הוא כבר שיחק בקבוצת הילדים של סט. פאולי וכעבור שנתיים הוא נחטף על ידי דורטמונד שהכניסה אותו לאקדמיה שלו. כשהיה בן 12 דורטמונד הכניסה אותו לקבוצת הנערים שלה (עד גיל 17). נייק כבר אז חתמה איתו חוזה ארוך טווח.

מוקוקו גר בדירה קטנה מאוד במרכז האימונים של דורטמונד ובמקביל דואג להוריו שעדיין גרים בהמבורג. "אני קורא מה שהתקשורת כותבת, אבל אני לא שם לחץ על עצמי", אמר מוקוקו בריאיון לאתר הרשמי של דורטמונד. אם הוא ישחק כבר ביום שבת מול הרטה ברלין, הוא יהפוך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק בבונדסליגה אי פעם.

יוסופה מוקוקו שחקן בורוסיה דורטמונד עם ארלינג הולאנד. DeFodi Images, GettyImages
"הרבה יותר טוב ממה שאני הייתי בגילו". הולאנד עם מוקוקו/GettyImages, DeFodi Images

ארלינג הולאנד אמר עליו בזמנו: "הוא הרבה יותר טוב ממה שאני הייתי בגילו, מעולם לא ראיתי ילד בן 15 כל כך טוב". סמואל אטו הקמרוני גם עוקב אחרי הילד והמליץ בעבר לאקסית שלו ברצלונה לרכוש אותו: "הוא יהיה הכוכב הגדול הבא אחרי מסי. ליאונל מתבגר ואני חושב שצריך להתכונן לעתיד. אני חושב שעם אנטואן גריזמן ויוסופה בחלק הקדמי, הקבוצה תהיה בעמדה מצוינת".

כאמור מוקוקו התראיין השבוע לאתר של דורטמונד ואמר: "אני לא מקשיב למה שאנשים אומרים, אני הולך אחרי הדרך שלי, אני רק רוצה לעזור לקבוצה ובגלל זה אני כאן. בפעם הראשונה שהגעתי, צילמתי וידאו כי ידעתי שלא אחווה עוד יום כזה. אמרתי לעצמי שאני עם הקבוצה הראשונה וזו הייתה תחושה חדשה. זה היה מדהים, עדיין לא עיכלתי את כל העניין. הייתי כל כך מאושר באימון, אבל מיד לאחר מכן הבנתי שבשביל זה עבדתי כל כך קשה. המטרה שלי היא לכבוש שערים. כחלוץ אתה חי בשביל השערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully