וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט מליגת האלופות מודה: כשה-VAR קורא לנו, ברור שנשנה את ההחלטה

סדרה חדשה של אופ"א על שופטים חושפת מה עובר על האיש עם המשרוקית: הקשר עם ה-VAR, הריכוז הגדול, והשופט שהודה שהוא נצמד לסאנצ'ו כי זיהה שהוא "עושה בעיות" למגן ברצלונה

תקציר: כל שערי ליגת האומות, 15 בנובמבר/ספורט 1

אופ"א מציגה סדרה חדשה על עולמם של שופטי הכדורגל, "Man in the Middle", שבארבעה פרקיה אמורה לספק לצופה ולחובבי המשחק גישה ישירה לשופטים ולחשוף את עולמם, שיקוליהם, ההתחבטויות והקשיים שבמקצוע הכל כך תובעני.

הסדרה עולה בתקופה שבה השיפוט הופך לדומיננטי ובעיקר שנוי במחלוקת בעקבות כניסת ה-VAR, שופטי המסך, גורם שללא ספק שינה את הדינמיקה במשחק. במהלך הסדרה נראה השופט פליקס צוואייר מודה שכשהוא נקרא למסך לבחון החלטה שמעורערת על ידי שופטי המסך בחדר הבקרה - הוא כבר יודע שהוא עומד לשנות את החלטתו.

צוואיר שפט במשחק בין יובנטוס לאתלטיקו מדריד, שבו אישר שער לאלברו מוראטה, שבהמשך נפסל. "הם קראו לי כדי לראות את המהלך, וכבר ברגע הזה ידעתי שאצטרך לבטל את השער כי יש להם הוכחות", סיפר, "אני עובד עם אנשי המסך שלי כבר הרבה זמן, ואני יודע שהם יפנו אליי רק אם יש הוכחות ואני חייב לשנות את ההחלטה. אז, זה לא אומר שהם מקבלים את ההחלטות, אבל אני יודע שכשאני הולך למוניטור, יהיה שם משהו שישנה את דעתי".


בסדרה נראה הלחץ שמופעל על השופטים, בין השאר במשחק בין מנצ'סטר יונייטד לפריז סן ז'רמן, כשהשופט דמיר סקומינה החליט להעניק פנדל מכריע ליונייטד. מאמן יונייטד אולה גונאר סולסשיאר נראה משוחח עם השופט, שנוזף בו: "קואץ'! קואץ'! זה לחץ!". השופט קלמנט טורפין הסביר ש"ברגעים האלה אתה חייב להיות מרוכז במידע שאתה מקבל מה-VAR, אתה חייב להיות מודע לשפת הגוף שלך כי אתה יודע שכל האצטדיון מסתכל עליך וכל המצלמות עליך. כך שאתה חייב גם להסתכל במסך, וגם להבין את המצב כדי לשמור על קור רוח, ביטחון, בשליטה".

עוד בוואלה!

"הקונפרנס ליג מחדדת את הצורך לזכות באליפות בישראל"

לכתבה המלאה

עוד בסדרה, השופט הרומני אובידיו הטגאן סיפר כיצד הוא שינה מיקום במגרש על מנת לזכות לצפות מקרוב בג'יידון סאנצ'ו. "אני רואה שלדורטמונד יש שחקן אגף אנגלי טוב מאוד, ושהוא משחק נגד מגן אחד, ותמיד מייצר בעיות", מספר השופט, "כשהכדור אצלו, אני תמיד זז יותר ימינה על המגרש, ושברתי את האיזון והלכתי קרוב יותר לצד הימני של הרחבה, כי ידעתי שמשהו יוכל לקרות". בהמשך הוא אותו משחק מדובר הוא העניק לדורטמונד פנדל, אחי הכשלה של נלסון סמדו מברצלונה על סאנצ'ו. השופט צופה בקטע, ואומר: "פנדל 100 אחוז, הוא דרך עליו.... היתי בעמדה מושלמת, ראיתי את הדריכה בבירור, ללא היסוס".

עוד סיפר: "לפעמים אחרי משחק כשאני צופה בו בשידור חוזר, אני פתאום שומע את הקהל שר, וזה משהו שלא שמתי לב אליו במשחק כי הייתי כל כך מרוכז. אני בעולם שלי". עוד נראה בסדרה ששופטים מרימים כוסית ושותים ביחד בירה אחרי משחק מוצלח מבחינתם. "זו סדרה חשובה עבור השופטים והמשפחות שלהם", אמר רוברטו רוזטי, אחרי השיפוט באופ"ו, "הוא מדגיש את המקצוענות שלהם, המוטיבציה והמסירות שלהם, כמו גם את בני האדם מאחורי הדמויות שהשחקנים והאוהדים רואים על המגרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully