וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארצות הברית חוזים כי ים מדר ייבחר במקום ה-51 בדראפט ויעבור לווריירס

עודכן לאחרונה: 16.11.2020 / 20:01

לפי רוב התחזיות העדכניות, רכז הפועל תל אביב ייבחר בשלהי הסיבוב השני. בבליצ'ר ריפורט טוענים כי מדר ייבחר על ידי יוטה ויועבר לגולדן סטייט

ים מדר באתגר הקומביין לקראת דראפט ה-NBA/מתוך יוטיוב

דני אבדיה ייבחר בוודאות, אבל האם אדם סילבר יקרא גם בשמו של ים מדר בלילה שבין רביעי לחמישי? שלושה ימים לפני הדראפט, מרבית מומחי הדראפט מנבאים שהתשובה היא כן. מדר מופיע ברוב תחזיות הדראפט העדכניות באתרים המובילים כמי שייבחר בסיבוב השני. ההערכות שאכן ייבחר גוברות בימים האחרונים בעקבות גל של שחקנים אירופיים שהסירו את מועמדותם מהדראפט, מה שמשאיר את מדר כאחד הפרוספקטים הבודדים שמתאימים לבחירה בסיבוב השני כהשקעה עתידית.

קבוצות NBA אוהבות לאורך השנים לבחור בחלק השני של הדראפט בכישרונות מהיבשת הישנה שעדיין לא הבשילו, אבל מסוגלים לעשות את קפיצת המדרגה לליגה הטובה בעולם אחרי השתפשפות של עונה או שתיים מחוץ לארצות הברית. הדראפט הקרוב, כאמור, לא משופע בשחקנים שנמצאים בקטגוריה הזו. שחקנים אירופיים רבים שהוזכרו כמועמדים לבחירה בסיבוב השני החליטו לדחות את הרישום שלהם לדראפט 2021.

המצב הנוכחי אמור להגדיל את סיכוייו של מדר להיבחר, אבל השאלה היא לאיזו קבוצה. בכל הנוגע לבחירות סיבוב שני, המדיניות שהקבוצות דוגלות בו משתנה מקבוצה לקבוצה. מדר יכול להיבחר על ידי קבוצה שלא באמת בונה עליו, ולהפוך למעין "שבוי" שלה כל עוד היא מחזיקה בזכויות עליו ב-NBA, אבל לא באמת חפצה בשירותיו.

שחקן הפועל תל אביב ים מדר נבחר לשחקן המשתפר לעונת 2019/20. דני מרון
אדם סילבר יקרא בשמו? ים מדר/דני מרון

עד כה הוזכר מדר כמועמד להיבחר על ידי כמה קבוצות. הבולטת שבהן, נכון לעכשיו, היא בוסטון שמחזיקה בבחירה ה-47. לפי התחזיות האחרונות של ESPN ו-NBC, הסלטיקס ינצלו את הבחירה הזו כדי לקחת את הרכז של הפועל תל אביב ולאפשר לו להמשיך להתפתח באירופה. כך או כך, לפי דיווחים הסלטיקס עדיין מנסים להשלים טרייד שיעזור להם להשיג בחירה גבוהה בסיבוב הראשון, וכל עסקה שיעשו עשויה לכלול את הבחירה ה-47 בסיבוב השני.

לפי המוק דראפט של "דה רינגר", מדר יילקח בבחירה ה-40 על ידי ממפיס. ב"ספורטס אילוסטרייטד" הציבו את מדר בבחירה ה-58 ששייכת לפילדלפיה, בעוד ב"טנקטון" העריכו שייבחר בבחירה ה-57 על ידי הקליפרס. אמש העריך כתב "סן פרנסיסקו כרוניקל" קונור לוטורנו שאבדיה נמצא גם על הכוונת של גולדן סטייט, שמחזיקה בבחירה ה-51. את כל ההערכות הללו יש לקחת בערבון מוגבל, במיוחד על רקע הטריידים הרבים שצפויים עד ליל הדראפט.

אבל אם יש קבוצה שנראית כמו יעד אידיאלי עבור בחירות סוף סיבוב שני, היא טורונטו. הראפטורס פיתחו מומחיות בשנים האחרונות בפיתוח שחקנים. בין אם בחרו שחקן בשלהי הסיבוב השני ובין אם שמו עליו יד מבלי שנבחר בדראפט, הם לרוב מעניקים לו הזדמנות אמיתית. במקרים רבים הם מצליחים למצוא יהלומים לא מלוטשים ולהפוך אותם לשחקני NBA לגיטימיים. בעונה שעברה, לצורך העניין, היו ברוטציה של טורונטו לא פחות משבעה שחקנים שכלל לא נבחרו בדראפט. אחד מהם, פרד ואנווליט, הוא מקרה הדגל של המחלקה - הוא צמח מלמטה, לא היה על הרדאר של אף קבוצת NBA בדראפט 2016, והפך בטורונטו לאחד הגארדים הבכירים במזרח.

עוד בוואלה!

"הרבה אנשי NBA מאמינים שים מדר מסוגל להיבחר בסיבוב הראשון"

לכתבה המלאה
שחקן טורונטו רפטורס פרד ואנווליט מול ברוקלין. AP
טורונטו הפכה לבית חרושת של שחקני NBA שעברו מתחת לרדאר. פרד ואנווליט/AP

לפי הכתב בלייק מרפי שמסקר את הראפטורס עבור "האתלטיק", טורונטו מביעה התעניינות במדר. לטענתו, מדר הוא אחד השחקנים שהראפטורס סימנו לבחירה ה-59 שעומדת לרשותם. אבל גם אם מדר כלל לא ייבחר בדראפט והראפטורס יהמרו עליו בכל זאת, יהיה לו סיכוי אמיתי להפוך לשחקן NBA לגיטימי.

אם ייבחר על ידי הראפטורס, ייתכן שגם המסלול שלו ישתנה: בניגוד לקבוצות אחרות שאולי יעדיפו לאפשר לו להשתפר באירופה, טורונטו נוהגת לעקוב מקרוב אחרי הכישרונות שלה בקבוצת הג'י-ליג המוצלחת שלה, ראפטורס 905.

ואולי, מי יודע, מדר עוד יצליח להשתחל לסיבוב הראשון. כפי שטען השבוע קווין אוקונור מ"דה רינגר", גם זו אפשרות שאי אפשר לשלול על הסף.

במוק דראפט האחרון של בליצ'ר ריפורט, חזו באתר כי ים מדר ייבחר במקום ה-51 על ידי יוטה ג'אז ויועבר לגולדן סטייט. "מדר זכה למעקב של סקאוטים עוד בקיץ שעבר לאחר אליפות אירופה עד גיל 20", נכתב על רכז הפועל תל אביב. "הוא הרוויח מכך שהליגה הישראלית חידשה את פעילותה ביוני האחרון". בנוסף, צויינו היתרונות של הישראלי: "הוא יכול לעלות נהדר מהספסל ולשנות את המשחק עם היכולת שלו להגיב טוב ללחץ בשני צידי המגרש".

  • עוד באותו נושא:
  • ים מדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully