וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר: "עשיתי כמה דברים גדולים בכדורגל הישראלי"

לפני פתיחת הקמפיין מול דנמרק (19:30, כאן 11), התראיין מאמן הנבחרת לתקשורת האוסטרית, התגאה במהלכים שלטענתו יקדמו את ישראל בטווח הארוך והנמיך ציפיות בטווח הקצר: "לא ריאלי לעלות שלב". ויש גם מחמאות: "זהבי מודל לחיקוי, וייסמן סיפור הצלחה"

מסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל לפני דנמרק/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: אסף דרורי

משחק פתיחת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 של נבחרת ישראל הערב (חמישי, 19:00, כאן 11) נגד דנמרק, יהווה ציון דרך בקריירה של וילי רוטנשטיינר. אחרי יותר מ-20 שנה כמנהל טכני, האוסטרי פותח לראשונה קמפיין מוקדמות אירופי, וזוכה למעקב צמוד מהתקשורת האוסטרית.

אמש (רביעי) העניק רוטנשטיינר ריאיון נרחב לאתר Laola1, בו סיפר בין היתר על השתלשלות העניינים שהובילה אותו לקווים. "בקיץ שעבר, כשהוחלט שאהיה המאמן, הייתי קצת מופתע. הוועדה לבחירת המאמן של הנבחרת הורכבה מארבעה אנשי מקצוע מנוסים, ושלושה מהם הצביעו בעד ההישארות שלי כמאמן. בכל מקרה, כל הארבעה הסכימו שצריך לאפשר לי להשלים את החוזה, וזה החמיא לי מאוד. הסכמתי להמשיך על הקווים בעיקר בזכות ההערכה שקיבלתי. אמנם קיבלו את ההחלטה בשבילי, אבל אהבתי אותה", אמר. "אחרי ההצלחה כמאמן בליגת האומות, מצפה לי אתגר חדש. לפתוח קמפיין זה יותר מאתגר ודורש מוטיבציה עוד יותר גבוהה. תמיד נהניתי בתור מנהל טכני, אבל עכשיו אני נהנה גם לאמן".

רוטנשטיינר עדיין לא משוכנע שבשנתיים וחצי שלו בישראל, הוא הניח את היסודות לשינוי הכדורגל המקומי כפי שעשה באוסטריה בעבר. "עשיתי כמה דברים גדולים - הקמנו אקדמיה מיוחדת לגילאי 11-15, שינינו לחלוטין את תכנית האימונים ועוד ועוד. ברור שלא תהיה לך השפעה על הנבחרת הבוגרת בשנים הבאות, אבל זה לוקח זמן, בדיוק כפי שלקח באוסטריה".

מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר. שלומי גבאי
נהנה לאמן. רוטנשטיינר באימון הנבחרת אמש/שלומי גבאי

האוסטרי המשיך להנמיך ציפיות לקראת פתיחת הקמפיין. "הציפיות בישראל מאוד גבוהות. אנחנו מדורגים במקום ה-87 בעולם ומשחקים נגד סקוטלנד שנמצאת בטופ 50, אוסטריה ששייכת לטופ 30 ודנמרק שנמצאת בטופ 15. לכן לעלות שלב לא נראה כמו מטרה ריאלית, אבל בישראל ממשיכים לדבר על העפלה. בישראל יש תמיד מעין אופוריה סביב הנבחרת. מצד אחד, זה תמיד טוב לבוא בגישה של לנצח בכל משחק. תמיד טוב להאמין בעצמך. מצד שני, אני לא מאמין בהצהרות על לעבור שלב לפני שקמפיין מתחיל. כדי שנוכל להיאבק בדנמרק, אוסטריה וסקוטלנד, נצטרך הרבה מזל כי אין לנו את העומק שלהן. באוסטריה או בדנמרק, אם שני הבלמים המובילים נפצעים, אפשר להביא שחקנים אחרים במשחקים בבונדסליגה או בפרמיירליג. לנו אין את הלוקסוס הזה".

על מונס דאבור ושון וייסמן, שני חלוצים ששיחקו באוסטריה ועברו לליגות הבכירות באירופה, אמר רוטנשטיינר: "לשחקן שמגיע מישראל קשה מאוד להשתלב בספרד או בגרמניה. אני מרוצה מוייסמן בגלל שלעבור מאוסטריה לליגה הספרדית זאת קפיצה גדולה ולדעתי, הוא צולח אותה בצורה יפה. דאבור נלחם בהופנהיים עם שישה או שבעה חלוצים על דקות משחק. לא קל לו לקבל הזדמנויות בהרכב, אבל הוא לאט לאט מרוויח את המקום שלנו בקבוצה".

ומה הוא חושב על ערן זהבי? "אני ואנדי הרצוג החזרנו אותו לנבחרת אחרי סקנדל זריקת סרט הקפטן, ועכשיו הוא כוכב אמיתי בישראל. אמנם הוא לא הצליח להעלות אותנו לטורניר גדול עד עכשיו, אבל הוא מתפתח בצורה מדהימה לאורך השנים. הוא מודל לחיקוי עבור השחקנים הישראלים. כשאני מדבר עם השחקנים הצעירים שלנו על התמדה ועבודה קשה, אני תמיד אומר להם לקחת ממנו דוגמא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully