וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט משווה אותו ליאניס אנטטוקומפו: השחקן הכי מסתורי בדראפט

אלכסיי פוקושבסקי הסרבי הדהים את בלאט באימונים כשהיה בן 16 בלבד ("שאלתי את עצמי, 'הוא באמת עשה את זה עכשיו?'"). מאז, לפי השמועות, הוא הספיק לקבל הבטחה מקבוצת NBA אנונימית שתבחר בו, ובינתיים עושה הכול כדי להשאיר אותו מתחת לרדאר

דני אבדיה מתאמן באטלנטה לקראת הדראפט/חשבון הטוויטר של דני אבדיה

מטבע הדברים, העיניים של חובבי הכדורסל בישראל יופנו בדראפט 2020 שייערך בלילה שבין רביעי לחמישי, לדני אבדיה וים מדר. אבל יש מי שמשוכנע שכישרון צעיר אחר יהפוך לשחקן האירופי הכי בכיר במחזור הזה. הכירו את אלכסיי פוקושבסקי, פורוורד סרבי בגובה 2.14 מטר מאולימפיאקוס, שנחשב לאחד השחקנים הכי חידתיים בדראפט.

פוקושבסקי בן ה-18, מוזכר כבר במשך שנים ככישרון מיוחד. ממרום 214 סנטימטריו, הוא מחזיק ביד רכה מהשלוש ושליטה מסקרנת בכדור, שמיד צדו את העיניים של הסקאוטים באירופה ובארצות הברית. כשהיה בן 14 עבר מסרביה ליוון והצטרף למחלקת הנוער של אולימפיאקוס, אבל למרות שהראה כישרון גולמי ייחודי, נשאר איכשהו מתחת לרדאר. הוא ערך הופעת בכורה במדי הקבוצה הבוגרת של אולימפיאקוס כשהיה בן 17 בלבד, והפך לשחקן הצעיר בתולדות המועדון שמשחק ביורוליג. ובכל זאת, העונה הוא חזר לקבוצת הבת של אולימפיאקוס - ויש בארצות הברית מי שטוען שמדובר באקט מכוון כדי להרחיק אותו מאור הזרקורים.

פוקושבסקי בפעולה

אחת הסברות שהועלו בשבועות האחרונים בנוגע לפוקושבסקי, היא שקיבל הבטחה כבר מזמן מאחת הקבוצות ב-NBA שתבחר בו בסיבוב הראשון. העובדה שהוא לא משחק במדי אולימפיאקוס ביורוליג העונה ולא השתתף במחנה הקומביין לקראת הדראפט, נועדה "להסתיר" אותו כביכול מסקאוטים של קבוצות אחרות וכדי לשמור אותו על אש קטנה, כדי שלא ייבחר גבוה מדי ויחמוק מידי הקבוצה שהבטיחה לו מקום בשורותיה.

לפי הערכות, מדובר או בדאלאס שמחזיקה בבחירה ה-18 בדראפט הקרוב, או באוקלהומה סיטי שמחזיקה בבחירה ה-25. למאבס יש כידוע היסטוריה מוצלחת למדי עם גבוהים אנונימיים עם איכויות של גארדים - דירק נוביצקי היה כזה כשנבחר תשיעי בדראפט 1998, והשאר היסטוריה. בכלל, דאלאס ידועה בפתיחות שלה לשחקנים בינלאומיים, וגם עכשיו זוכה לייצוג נכבד של שחקנים מהיבשת הישנה כשלוקה דונצ'יץ' וקריסטאפס פורזינגיס נמצאים במושב הנהג.

פוקושבסקי אמנם נחשב לפוטנציאל גולמי ביותר, בעיקר בכל הקשור לפן הפיזי, אבל האיכויות שלו מספיק מרשימות כדי להיות מחוזר במשך זמן רב על ידי כמה קבוצות מהליגה הטובה בעולם.

עוד בוואלה!

"הרבה אנשי NBA מאמינים שים מדר מסוגל להיבחר בסיבוב הראשון"

לכתבה המלאה

פוקושבסקי בנבחרת הנוער של סרביה

אמש (שבת) התראיין -ESPN דיוויד בלאט שאימן אותו באולימפיאקוס, והפתיע כשהשווה אותו ללא אחר מיאניס אנטטוקומפו, עוד כוכב שאף אחד לא ידע שהוא כזה כשהצטרף ל-NBA כמעט ללא ניסיון במקצוענים, מליגה ניחה.

"הוא כישרון מיוחד, במיוחד בצד ההתקפי. הוא גבוה מאוד, הילד הזה מסוגל לקלוע ולמסור כמו גארד. הוא יכול לרווח את המשחק, מה שמתאים מאוד ל-NBA", אמר בלאט. "כשאימנתי אותו הוא היה רק בן 16, והוא שיחק בקבוצת יורוליג איכותית. הוא גרם לי לתפוס את הראש באימונים, אמרתי לעצמי, 'הוא באמת עשה את זה עכשיו?'"

בלאט אומר ש"מצד שני הוא עדיין רחוק מאוד מלהיות מוכן. הוא צריך הרבה זמן והרבה סבלנות, הקבוצה שתבחר בו תצטרך להשקיע הרבה כדי לפתח אותו. היה ילד יווני אנונימי, אני חושב שקראו לו יאניס אנטטוקומפו. אף אחד לא שמע עליו לפני הדראפט, כי הוא שיחק בליגה השנייה ביוון. אלכסיי תחרותי ותזזיתי כמו יאניס. אי אפשר להתעלם מהבחור הזה, כי היכולות שלו הרבה מעל הרגיל. אם הוא לא יהיה חיסרון ענק בהגנה, ההתקפה שלו תחפה על הכול. חייבים להיות סבלניים איתו, אבל השמיים הם הגבול מבחינתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully