וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ג'אן: "גם אם מכבי תל אביב הייתה מגישה הצעה, הייתי יוצא לפורטוגל"

15.11.2020 / 12:00

אחרי שנתיים טובות בבני יהודה ושער בכורה נפלא לפני שבועיים מול פורטו, דור ג'אן קיווה לקבל זימון לנבחרת ואפילו צייץ על כך. החלוץ שפאולו סוזה העלה לבוגרים, לא מצטער על הדרך הקשה, מאושר מהבחירה בפאסוס דה פריירה ובטוח שפורטו ובנפיקה הן לא חלום רחוק

צפו בשער הבכורה של דור ג'אן בפורטוגל ב-2:3 על פורטו/ספורט 1

התגברות הקורונה בפורטוגל עיכבה את הפרסום של דור ג'אן בפורטו. מאחר שהוא משחק במועדון של פאסוס דה פריירה מעיירת הרהיטים הקטנה המרוחקת כ-25 דקות נסיעה מפורטו, הוא בחר לחיות עם ארוסתו בעיר המחוז שכמו כל המדינה המערב אירופית, הקשיחה בימים האחרונים את ההגבלות. 6,600 נדבקים חדשים בנגיף היו בפורטוגל רק אתמול וכולם מחויבים במסיכות כאשר בסופי שבוע גם אסור לצאת מהבתים משעה מסוימת בערב.

השער נגד פורטו ב-2:3 המפתיע לפני שבועיים היה צריך לסדר אותך מבחינת הפרסום בעיר. בטח בכל מקום מזהים אותך מאז

"זה יכול היה להיות כך וזה לבטח היה כך בעונה רגילה, אבל בגלל שחייבים מסיכות מחוץ לבתים, לא מזהים אותי - למרות שבפורטו זוכרים היטב וכנראה שעוד הרבה זמן לא ישכחו שפאסוס ניצחה אותם".

אז אתה עוד אנונימי בעיר?

"רק במסעדות שעדיין פתוחות כאן, כשאני מוריד את המסיכה, מזהים. יש כמה מלצרים שניגשו ושאלו אם אני השחקן שכבש נגד פורטו. לא בכל יום היא מפסידה לקבוצה כמו פאסוס דה פריירה. כבשתי את הראשון, ניצחנו 2:3 ומאז לא שיחקנו כי משחק הליגה הקודם לפני פגרת הנבחרות בוטל יממה לפני המועד, אחרי ש- 21 שחקנים של הקבוצה נדבקו בקורונה. זה היה מספר מטורף, אז דחו את המשחק".

מאז הניצחון על פורטו לא שיחקת משחק רשמי?

"היה לנו רק משחק אימון בשבוע שעבר וגם בו פתחתי. כבשתי שער, כך שנראה לי שהמאמן ימשיך לתת לי את הקרדיט. יש לנו משחק גביע מיד אחרי פגרת הנבחרות בסוף השבוע ואחר כך משחק ליגה. אני מקווה להמשיך כך. יש לנו מאמן פורטוגלי יחסית צעיר ונחשב ואני מרגיש שיש בינינו כימיה טובה. אל תשכח שהגעתי באיחור בלי ההכנה שהם עשו. השער הזה פתח לי את הדלת ומכאן חובת ההוכחה עלי. אני מוכן לאתגר".

שחקן פאסוס דה פריירה דור ג'אן. האתר הרשמי של פאסוס דה פריירה, אתר רשמי
כימיה טובה עם המאמן. ג'אן/אתר רשמי, האתר הרשמי של פאסוס דה פריירה

את שחקן השנה ושער השנה עדיין יש זמן לבחור, אבל דור ג'אן מועמד לבטח לציוץ השנה. הוא מתחזק רק חודשיים חשבון בטוויטר, אבל כבר היה חתום על כמה הברקות כולל ביום בו כבש נגד פורטו, אז רשם כמה שעות לפני המשחק: "היום, נעשה משהו בלתי נשכח", שורה מתוך שיר של אהוד בנאי שניבאה בהצלחה את שער הבכורה שכבש דווקא נגד מועדון הפאר מהעיר בה הוא כאמור מתגורר.

אבל הציוץ הצבעוני יותר היה בשבוע שעבר, ביום בו התברר שמונס דאבור נדבק בקורונה כשהנבחרת הייתה בנורבגיה. "רפואה שלמה וחזרה מהירה למגרשים למונס דאבור", רשם בציוץ וסיים: "נ.ב. אם צריכים חלוץ לנבחרת, אני זמין בוואטסאפ בלבד".

הציוץ שלך עף בכל הרשתות החברתיות. בטח הערכת שתהיה תהודה כה גדולה.

"ראשית, חשוב לי להדגיש שמונס חבר מאוד קרוב שלי ואני כמובן מאחל לו החלמה מהירה ובטח הצלחה לנבחרת ישראל מול צ'כיה וסקוטלנד. רשמתי את מה שרשמתי מהלב תוך 4 שניות ולא האמנתי שהציוץ יהיה כל כך ויראלי שירוץ בכל הרשתות החברתיות. זה היה משהו מגניב וקליל כזה".

לא פחדת שמישהו בנבחרת ייעלב ואולי בגלל זה לא יזמינו אותך?

"ממש לא. רשמתי כי אני חושב שגם אני צריך להילקח בחשבון. גם לי מגיע שיספרו אותי לנבחרת. אני בגיל 26 בחודש הבא ויצאתי לשחק בפורטוגל שהיא הליגה השביעית באירופה אחרי שנתיים טובות מאוד בישראל. אני חושב שאחרי אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה, צרפת והליגה השנייה באנגליה, מגיעות פורטוגל והולנד וזה בהחלט לגיטימי שיסתכלו גם על מה שאני עושה כאן. ברור שזו רק ההתחלה ועדיין לא הטבעתי כאן חותם. אבל כשכתבתי את זה, לא עשיתי יותר מדי תכניות ולא חשבתי יותר מדי מחשבות".

בדקת את הוואטסאפ בכל רגע אחרי זה?

"האמת, מכיוון שיש לי סים קארד מקומי וכבר החלפתי אותו כמה פעמים, חשבתי שאולי לא יצליחו לתפוס אותי, אם ינסו, אבל בכל זאת במייל קטן למועדון היו יכולים להודיע לי. בוא נגיד שלא בגלל הציוץ היו צריכים להזמין אותי ולא בגלל הציוץ, צריכים להתעלם. אני מאמין שאגיע לנבחרת בעתיד גם בלי לצייץ בטוויטר".

הציוץ בטח ביטא משהו יותר עמוק. אולי תחושת תסכול מסוימת על קריירה שלא התפתחה לגמרי כפי שרצית.

"באמת שאני לא כועס או עצוב על משהו. ממש לא. אני מרוצה מאוד מהמקום בו אני נמצא ולא מצטער שאני לא בקבוצה אחרת בישראל".

דור ג'אן שחקן בני יהודה. קובי אליהו
"אני חושב שגם אני צריך להילקח בחשבון. גם לי מגיע שיספרו אותי לנבחרת". ג'אן במדי בני יהודה/קובי אליהו

הוא יהיה בן 26 בחודש הבא. בקבוצת הנוער של מכבי תל אביב כבש בצרורות, תמיד בספרות כפולות. "פאולו סוזה העלה אותי לקבוצה הראשונה ב-2014. הוא המאמן הכי גדול שאימן בישראל, הכי טוב ללא ספק. ברור שזה יכול היה להיות אחרת וברור שיכולתי היום להיות שחקן מוביל במכבי תל אביב, אבל אני באמת לא מצטער על הדרך שלי ובטח לא על זה שהגעתי לפורטוגל. אני צריך להתחרט על זה? אני מאוד מרוצה להיות כאן".

בקיץ 2018 אחרי ששיחק כמושאל בבית"ר תל אביב רמלה ומ.ס. אשדוד, הוא עבר ביחד עם מאוויס צ'יבוטה וסוהיל ארמלי בטרייד לבני יהודה כחלק מעסקת מאור קנדיל. בעונה הראשונה בבני יהודה כבש 7 שערים בליגה ועוד 5 בגביע המדינה, כולל השוויון בגמר. בעונה שעברה כבר הגיע ל-10 כיבושים, כולל השלושער היחיד בליגה. העונה פתח בבני יהודה וכבר כבש שניים אצל אלישע לוי לפני שסוכנו עידן בן אבו, בשיתוף הסוכן בעז גורן, הוציאו אותו לפורטוגל, שם הוא השחקן הישראלי השלישי אחרי אלי אוחנה ואילן בכר. "לא הייתה לי בכלל שאלה, לא היה ספק. כשהגיעה ההצעה מפורטוגל ובדקתי על הליגה ועל הקבוצה, ידעתי שאני לוקח את זה".

גם אם מכבי תל אביב הייתה מתחרטת ומנסה להחזיר אותך הקיץ?

"כמעט כל הגדולות התעניינו בקיץ אחרי העונה האחרונה בבני יהודה. מכבי תל אביב לא גיששה, אבל זה לא היה משנה. גם אם הייתה הצעה ממכבי תל אביב, הייתי בוחר בפאסוס דה פריירה. הייתי נחוש לצאת לחו"ל. זה מה שרציתי מגיל צעיר. לחוות את אירופה. לתת לעצמי צ'אנס אמיתי לעשות משהו באירופה".

אפשר גם לצאת ממכבי תל אביב או קבוצה ישראלית לאירופה.

"נכון, אבל יהיה לי יותר קל להגיע מפאסוס דה פריירה לפורטו, בנפיקה או ספורטינג ליסבון ואולי גם למועדון טוב בספרד או איטליה למשל. מהליגה בפורטוגל יוצאים עשרות שחקנים לליגות הגדולות ביותר באירופה. אני בגיל הנכון ואם אבקיע, ההצעה תגיע".

אני מניח שתחתום על 8 שערים העונה. עם נתון כזה יהיה קשה להתקדם למרות שהוא מצוין.

"אז אפתיע אותך, אני בונה על זה שאבקיע יותר העונה ואני חושב שאני מסוגל גם להבקיע יותר מ-10 שערים בשביל פאסוס. עם נתון כזה בהחלט אפשר לעבור לאחת הגדולות בפורטוגל או לקבוצה טובה בליגה חזקה מאוד באירופה".

ואז גם בנבחרת לא יוכלו להתעלם?

"ברור, הכל יגיע יחד. אין לי ספק שמי שמאמן ויאמן בעתיד את הנבחרת יידע להעריך כאשר אכבוש בפורטוגל. הליגה כאן חזקה פי כמה מהליגה בישראל ואני משוכנע שיהיה מי שיחליט להזמין אותי כאשר אכבוש עוד שערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully