וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב שרדה הארכה, ניצחה 86:92 בהרצליה ושמרה על מאזן מושלם בליגה

15.11.2020 / 21:45

סדרת טעויות של הצהובים איפשרה לנועלת הטבלה לכפות הארכה דרמטית, אבל התעוררות של אנטה ז'יז'יץ' מנעה מהם מבוכה. 17 נקודות ו-8 אסיסטים לכריס ג'ונס

תגובות מכבי תל אביב אחרי ז'לגיריס קובנה/דני מרון

המחזור החמישי בליגת העל שנפתח אמש (שבת) בניצחון של הפועל גלבוע/גליל על הפועל חולון, נמשך הערב עם שני משחקים: מכבי תל אביב ניצחה בקושי רב את בני הרצליה אחרי הארכה, בעוד הפועל אילת גברה על מכבי ראשון לציון במשחק עם סיומת דרמטית.

אנטה ז'יז'יץ', מכבי תל אביב, מול ג'אקים דונלדסון, בני הרצליה. ברני ארדוב
הציל את הצהובים בהארכה. ז'יז'יץ' מול דונלדסון/ברני ארדוב
כריס ג'ונס, מכבי תל אביב, מול פרנק גיינס, בני הרצליה. ברני ארדוב
היה בעל הבית במחצית השנייה. כריס ג'ונס/ברני ארדוב

בני הרצליה - מכבי תל אביב 82:76 (אחרי הארכה)

עוד ניצחון דחוק לאלופה, שלא מרשימה אבל שומרת על מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים בליגת העל. ללא סקוטי ווילבקין, אותלו האנטר ואנג'לו קלויארו, החבורה של ספרופולוס שמטה יתרון דו ספרתי ברבע האחרון ונגררה להארכה, אבל בסופו של דבר יצאה כשידה על העליונה בעיקר בזכות התעוררות של אנטה ז'יז'יץ' ויכולת טובה של כריס ג'ונס. דראגן בנדר, שהציג יכולת משופרת נגד ז'לגיריס ביום חמישי, חזר לסורו עם עוד משחק התקפי חלש.

שתי הקבוצות הציגו פתיחה מבולבלת. הצהובים החטיאו את חמש הזריקות הראשונות שלהם מחוץ לקשת, אבל הרצליה לא ניצלה את הרפיון כדי לעלות ליתרון, וכמה פעולות טובות של ז'יז'יץ' וסנדי כהן העניקו לצהובים יתרון קטן, 15:17 בסיום הרבע הראשון. ברבע השני מכבי תל אביב נראתה קצת יותר טוב: טיילר דורסי נכנס לעניינים וחימם את הידית, דורי סהר הצעיר הבליח עם דקות טובות, והצהובים עלו ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק, 30:40. בהפסקה עמד היתרון של האלופה על 34:43.

הרבע השלישי המשיך להתנהל על מי מנוחות. כריס ג'ונס לקח את העניינים לידיים והחל לפטם את חבריו באסיסטים נאים, והיתרון צמח ל-14. בסופו של דבר היתרון של מכבי תל אביב נשאר דו ספרתי עם הכניסה לרבע האחרון, 51:61. בפתיחת הרבע האחרון נראה היה שמכבי תל אביב משייטת לניצחון נינוח, אבל ריצת 0:9 מהירה של הרצליה החזירה אותה לעניינים וסידרה מתח בדקות האחרונות. חצי דקה לסיום קיזז קלארק את היתרון של האורחים לשלוש בלבד, ואיבוד רשלני של טיילר דורסי השאיר להרצליה צ'אנס להשוות - אותו פרנק גיינס ניצל עם שלשה שביעית במשחק. דורסי עוד קיבל צ'אנס להכריע, אבל החטיא שלשה פנויה וקבע הארכה עם 77:77 בתום הזמן החוקי.

ההארכה הייתה רשומה על שמו של אנטה ז'יז'יץ'. הסנטר הקרואטי התעורר עם 10 נקודות בתוספת הזמן, וגם פעולות לא חכמות של דורסי לא מנעו את הניצחון. 86:92 למכבי תל אביב בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: אנטה ז'יז'יץ' 18 (8 מ-10 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, כריס ג'ונס 17 (8 מ-8 מהעונשין) ו-8 אסיסטים, טיילר דורסי ואלייז'ה בריאנט 16 כל אחד, דורי סהר וסנדי כהן 8 כל אחד, דראגן בנדר 7, עוז בלייזר 2 (1 מ-9 מהשדה).

קלעו לבני הרצליה: פרנק גיינס 34 (7 מ-11 מהשלוש), קנדל אנתוני 22, קוטי קלארק 20 ו-8 ריבאונדים. ג'אקים דונאלדסון 5, אלישי כדיר 3, אייזיאה אייזנדורף 2.

סנדי כהן, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רבע ראשון לא רע. סנדי כהן/ברני ארדוב
יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם עומרי כספי. ברני ארדוב
שמעון מזרחי ועומרי כספי עקבו בדריכות/ברני ארדוב
דני אבדיה. ברני ארדוב
אורח הכבוד ביציע בהרצליה: דני אבדיה/ברני ארדוב
שחקן מכבי ראשון לציון נועם דוברת מול שחקן הפועל חולון טיירוס מגי. עודד קרני, מנהלת הליגה, אתר רשמי
משחק נהדר שממחיש: עדיין יש לו מה ללמוד. נועם דוברת/אתר רשמי, עודד קרני, מנהלת הליגה

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון 84:86

נועם דוברת מוכיח שבוע אחר שבוע שהוא נועד לגדולות, אבל הערב לצד ערב אישי נהדר הוא גם הזכיר שהוא רק בן 18, ועדיין יש לו לא מעט מה ללמוד. הגארד הצעיר של ראשון קבע שיא קריירה עם 20 נקודות וכמעט השלים קאמבק מרשים לסגנית האלופה, אבל בסופו של דבר איבד כדור מכריע, שגרם לראשון לציון לספוג הפסד שני ברציפות. מנגד, אילת ממשיכה את פתיחת העונה הטובה עם שלושה ניצחונות מארבעה משחקים.

ראשון לציון פתחה את המשחק היטב, כשנועם אביבי ממשיך את כושרו הטוב ומגיע ל-8 נקודות אישיות. הרבע הראשון הסתיים ביתרון 15:23 לזכות האורחת. הרבע השני היה כל כולו של אילת: היא החלה אותו בריצת 2:19, ועלתה לקראת סיומו ליתרון דו ספרתי כשקייסי פראת'ר ויהונתן שולדבראנד עושים ככל העולה על רוחם, ומורידים את אילת להפסקה ביתרון 38:51.

היתרון של אילת גדל בתחילת הרבע השלישי, כשג'וש ניבו מתחיל לשלוט בעניינים בצבע. דריל מונרו ואקיל מיטשל התעוררו ועם כמה דקות משופרות, קיזזו את ההפרש ל-10 בפתיחת הרבע האחרון, 68:58. נועם דוברת בן ה-18 הנהיג קאמבק מרשים של ראשון לציון ברבע האחרון וקבע שיא קריירה עם 20 נקודות, אבל בפיגור של שתי נקודות ועם כדור אחרון ביד, איבד. 84:86 לאילת בסיום.

קלעו להפועל אילת: קייסי פראתר 28 נקודות (10 מ-15 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, יהונתן שולדברנד 17, ג'וש ניבו 16 ו-12 ריבאונדים, בן קרטר 7, צוף בן משה 7, ג'ו רגלנד 6, מארקל בראון 5. מירון רוינה (02:32 דקות) ורועי הובר (06:4) שותפו, אך לא קלעו.

מכבי ראשון לציון: נועם דוברת 20 נקודות, אקיל מיצ'ל 18 ו-7 ריבאונדים, דרל מונרו 17, אייזאה טיילור 11, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, נועם אביבי 10, גולן גוט 6, טריי לואיס 2. נמרוד טישמן (10:30 דקות) שותף, אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully