וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה: "גולדן סטייט תהיה סיטואציה מצוינת, אבל לא אכפת לי לאן אגיע"

הכישרון הישראלי הצעיר התראיין על ידי מספר עיתונאים אמריקאים והביע התרגשות: "מה הסיכוי של שחקן כדורסל להיבחר בדראפט? כשחקן ישראלי, כלל לא חשבתי על זה בהתחלה". וגם: האימונים באטלנטה, הספקות לגבי הקליעה והחלום הגדול עם נבחרת ישראל

דני אבדיה מתאמן באטלנטה לקראת הדראפט/חשבון הטוויטר של דני אבדיה

בעוד שבוע צפוי דני אבדיה להיבחר באחד המקומות הראשונים של דראפט 2020 ערך הערב (רביעי) שיחת זום עם מספר עיתונאים בארצות הברית, ובו דיבר על רגע האמת. בין היתר, נשאל על האימון תחת עיניו הבוחנות של סטיב קר ואנשי גולדן סטייט ואמר: "זו קבוצה מצוינת ויכולה להיות סיטואציה מצוינת עבורי, אבל לא אכפת לי לאן אגיע. כל מה שאכפת לי הוא שהקבוצה שתבחר בי תמצה את הפוטנציאל שלי ושאהיה חלק משמעותי ממנה".

כשנשאל איך ירגיש כששמו ייקרא בשבוע הבא, על הבמה הגדולה מכולן עבור כל אותם שחקנים צעירים שחולמים להגיע ל-NBA, השיב: "זה יהיה מרגש, בלי ספק. זו הבמה הגדולה ביותר בעולם. הרי, מה הסיכוי של שחקן כדורסל להיבחר בדראפט? כשחקן ישראלי, כלל לא חשבתי על זה בהתחלה".

עוד קודם לכן, השתתף בשיחת זום עם מועדון האוהדים #איתנו של מכבי תל אביב, וענה על שאלות המעריצים הצעירים.

על היכולות שהוא צריך לשפר לקראת ההשתלבות ב-NBA ובפרט סוגיית הקליעה, אמר: "אני יכול להיות קלעי של 10%, להגיע לליגה, לעבוד על הקליעה ולהגיע לקליעה של 40-35% מהשלוש. זה מה שקרה גם לקוואי לאונרד, שנבחר בבחירה יחסית נמוכה ותראה איפה הוא היום. אני לא מכניס שיקולים כאלה ללב. יום אחד יכולים לכתוב עליי אחרי משחק טוב שאני השחקן הכי טוב בארץ וצריך להיות בחירה ראשונה בדראפט. יום אחרי אני יכול לשחק גרוע ויכתבו עליי שאני הכי גרוע בעולם. זה כל כך למעלה-למטה, כמו רכבת הרים. נכון, יש הרבה דברים שאני עוד צריך לשפר. נכון, הייתי במעמדים שלא הרבה שחקני דראפט היו בהם - הם שיחקו בקולג'ים בזמן שאני שיחקתי עם שחקנים יותר בוגרים, גדולים ומנוסים. שוכחים גם את זה. אני חושב שבסך הכל הסתדרתי יפה. ראיתי גם את השיפור הזה, שיגיע לכל אורך הקריירה שלי. אני לא מאמין לדברים שאומרים, נשאר נאמן לעצמי".

כשנשאל למה הוא מצפה מעצמו בעונתו הראשונה בליגה הטובה בעולם, השיב: "להגיע לקבוצה שלי ולעבוד מאוד מאוד קשה. לעזור לקבוצה כמה שיותר לנצח ואולי להגיע לפלייאוף, לך תדע. להשתפר. בסוף השנה לראות את עצמי איך שהגעתי ואיך שסיימתי ולראות שהשתפרתי - האחוזים שלי עלו, אני יותר חזק, אני קולע יותר טוב. יכול להיות שאקבל פחות דקות ואולי יותר. חוויתי את זה גם במכבי ויכול להיות שאחווה את זה גם ב-NBA, אני מוכן לזה. בסופו של דבר להיות דני אבדיה הכי טוב שאני יכול להיות ולהוביל קבוצה, בטח".

על האימונים שערך בשבועות הקודמים באטלנטה סיפר: "אני חושב שמאוד השתפרתי. באטלנטה היה לי מאוד קשה. הייתי מגיע לאולם, משם לחדר כושר, משם לעשות פילאטיס ואז הביתה. ככה כל יום. בקושי היה לי זמן לנשום, אבל זה שיפר אותי בצורה בלתי רגילה. אני מרגיש שאני שחקן הרבה יותר טוב עכשיו. שיחקתי אחד על אחד ושניים על שניים מול הרבה שחקנים טובים. אימנו אותי מאמנים עם המון ניסיון. זה שיפר אותי ושיפר לי את הידע, חד משמעית".

כשנשאל על העמדה האהובה עליו, השיב: "שאלה טובה. זה באמת תלוי בקבוצה שאנחנו משחקים מולה ואת מי אני מתקיף. אני יכול לשחק בעמדות 2 עד 4, שזה יתרון גדול בשבילי. אני מאוד אוהב לשמור על גבוהים בצבע. אני אוהב לקחת את האתגר הזה, למרות שאני יותר נמוך מרוב הגבוהים שמשחקים ביורוליג. אני אוהב להעניש שחקנים שנמוכים ממני בפוסט-אפ, להשתמש בגודל שלי ובפיזיות. אין לי כל כך עמדה, זה תלוי במשחק ואילו סיטואציות נוצרות לי".

עוד בוואלה!

מה הוא שווה כעת ומה יהיה שווה בעתיד: בארה"ב מחלקים לדני אבדיה ציונים

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
הרבה הערכה הדדית. אבדיה וספרופולוס/דני מרון

אבדיה התייחס גם לדור הבא של נבחרת ישראל: "באמת יש לנו פה דור כשרוני וצעיר, שבאמת יכול לחולל פלאים בעתיד. אני מחכה לראות איך השחקנים יתפתחו. כן, אני מקווה שתהיה לנו נבחרת ממש טובה שתגיע לתארים גם באירופה. אחת המטרות שלי הן לקחת אליפות אירופה, מקווה שנצליח לעשות את זה".

על שיתוף הפעולה עם יאניס ספרופולוס אמר: "בהתחלה כשצועקים עליך זה לא כיף. אבל אם המאמן צועק עליך כדי שתשתפר, זה אומר שלמאמן אכפת ממך. באיזה שהוא שלב הבנתי שלמאמן ממש אכפת ממני אז הצעקות הפכו לזריקת מוטיבציה בשבילי. זה גרם לי להמשיך לעבוד. אני מאוד אוהב את יאניס, אני ויאניס בקשר ממש טוב".

לבסוף, על מכבי תל אביב הנוכחית אמר: "מאוד קל כמו שאני כאן לשבת בבית ולהגיד 'ההוא לא בכושר, ההוא לא קולע פתאום, ההוא אין לו בטחון'. מאוד קל לעשות את זה ומה שאתם שוכחים זה שלקבוצה לוקח הרבה זמן להתחבר. ברגע שמגיעים 4-5 שחקנים חדשים אליך, זה נותן איזשהו שינוי בקבוצה. שינוי שגם השחקנים ששיחקו שנה שעברה לא הרגישו. פתאום להביא שחקנים חדשים שיידעו את כל התרגילים, שכולם ישחקו ביחד ושתהיה כימיה קבוצתית. אל תשכח שאתה משחק בלי קהל, שזה גורם מאוד חשוב למכבי כי הקהל של מכבי באמת דוחף את הקבוצה קדימה. זה לוקח זמן. יש לנו מערכת מדהימה במכבי, אני יכול להגיד מבפנים, שעובדת 24 שעות כדי שהקבוצה תצליח. אין מה לעשות, לפעמים זה לוקח זמן. אז בתור אוהד צריך להישאר חיוביים, אני גם מעודד כרגע את מכבי ואני רואה כל משחק. צריך להיות סבלניים, אני חושב שיש לנו הרבה כשרון בקבוצה".

  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully