וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הוא שווה כעת ומה יהיה שווה בעתיד: בארה"ב מחלקים לדני אבדיה ציונים

ב-ESPN שידכו את הישראלי לאטלנטה ופירטו את יכולותיו השונות. מומחה הדראפט מייק שמיץ: "דני אבדיה הוא המלכה בשחמט"

דני אבדיה מתאמן באטלנטה לקראת הדראפט/חשבון הטוויטר של דני אבדיה

בעוד שבוע בדיוק ייערך דראפט ה-NBA, ובארצות הברית ממשיכים לנתח את הכישרונות המובילים, כולל דני אבדיה. מומחי ESPN ג'ונתן גבעוני, מייק שמיץ וקווין פלטון ערכו היום (רביעי) דראפט משלהם, ובו כל אחד בוחר בתורו את השחקן שהכי מתאים לקבוצות השונות, לפי סדר הבחירות. אבדיה הוצב במקום השישי - אחרי לאמלו בול, ג'יימס ווייסמן, אונייקה אוקונגוו, אנתוני אדוארדס וטיילר הליברטון - וזכה לתיאור הבא: "כישורים של גארד בגוף של פאוור פורוורד. הוא מביא יכולת מגוונת בשני צידי המגרש ומתאים מאוד לאטלנטה מבחינת הסגל. בגיל 19, הוא כנראה השחקן המנוסה ביותר בדראפט. הוא יתאים ללוח הזמנים של ההוקס, שמנסים לעשות עוד צעד אל עבר הפלייאוף".

כמו יתר השחקנים שסוקרו בהרחבה, גם אבדיה זכה לציונים על יכולותיו השונות:

קליעה
כרגע: 68
פוטנציאל: 81

יכולת סיום
כרגע: 76
פוטנציאל: 91

מסירה
כרגע: 67
פוטנציאל: 77

יצירת זריקות
כרגע: 66
פוטנציאל: 73

ריבאונדים
כרגע: 73
פוטנציאל: 74

הגנה על הטבעת
כרגע: 75
פוטנציאל: 78

הגנה מחוץ לצבע
כרגע: 75
פוטנציאל: 85

מבחינה פיזית (משקל, גובה ומוטת ידיים), השוו ב-ESPN את אבדיה לשיין באטייה כשזה הגיע לליגה בשעתו.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה מול טים קולמן שחקנה של הפועל גלבוע/גליל. דני מרון
מה שההוקס מחפשים? אבדיה/דני מרון

הלילה (בין שלישי לרביעי) ניתחו בתוכנית The Jump של רשת ESPN את ההתאמה של אבדיה לליגה, ומומחה הדראפט מייק שמיץ שידך אותו לגולדן סטייט, המחזיקה בבחירה השנייה.

"השחקן הכי מגוון בדראפט הוא דני אבדיה. הוא גם הכישרון הבינלאומי הכי גדול של המחזור", אמר שמיץ. "הוא גבוה, חזק ויכול לשחק בכל עמדה מרכז ועד פאוור פורוורד. הסייז שלו מתאים לעמדה 4, אבל הוא אוהב להוביל כדור, למסור במעבר, לשחק קצת פיק אנד רול. הוא האולר השוויצרי שמתאים לכדורסל המודרני. הוא המלכה בשחמט. זה מה שמחפשים ב-NBA".

לטענת שמיץ, "כשמדברים על הגיוון של גולדן סטייט, דני אבדיה מתאים להם בצורה מושלמת. אני מאוד מעריך אותו, בעיניי הוא מוכן מאוד ל-NBA. הוא מגיע ממכבי תל אביב ושיחק ביורוליג 15 דקות למשחק. הוא לא לוקה דונצ'יץ', אבל הוא היה חלק חשוב בקבוצת יורוליג עם שאיפות בגיל צעיר מאוד. אני חושב שהוא יהיה שחקן חמישייה ב-NBA מהיום הראשון שלו בליגה".

עוד בוואלה!

הנאת בחירות: הישראלים שנלקחו בדראפט ה-NBA לפני דני אבדיה

לכתבה המלאה

הדיון על אבדיה ב-ESPN

בניגוד אליו, ניק האוסלמן מערוץ היוטיוב הפופולרי Bballbreakdown, טוען שאבדיה עדיין לא בשל לליגה הטובה בעולם. האוסלמן פרסם סרטון המנתח את יכולותיו של אבדיה, בו שיבח את יכולת המסירה ואת האתלטיות של הישראלי הצעיר, אבל הביע דאגה מסגנון הזריקה שלו, כשהוא אף מבקר את מאמניו במכבי תל אביב ש"לימדו אותו לזרוק מבלי להיעזר כמעט בכלל בפלג הגוף התחתון".

"הוא רק בן 19 וכבר שיחק הרבה משחקים ברמה גבוהה, כך שהוא לא ייבהל מאור הזרקורים ב-NBA. אבל אני עדיין מרגיש שהוא לא מוכן ב-100 אחוז ל-NBA", אמר האוסלמן. "כנראה שייקח לו שנה אחת או שתיים לפני שיוכל לתת תפוקה בליגה. קבלת ההחלטות שלו עם הכדור לא מספיק טובה עדיין, ואם הוא יתפקד על תקן שחקן שעומד בפינות ומחכה לזריקות הפנויות, הוא לא יקלע את השלשות באחוזים מספיק גבוהים. אם הוא ינחת בסיטואציה הנכונה, הוא יכול להפוך לשחקן NBA לגיטימי, אבל זה ידרוש סבלנות".

  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully