וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה שתקרב או תחסל את חלום ה-NBA: ים מדר יישאר בדראפט?

גארד הפועל תל אביב צריך להודיע עד שני ב-8:00 האם הוא מעמיד את עצמו לבחירה או מוותר כדי לנסות להתברג בסיבוב הראשון בדראפט 2021. הסיכויים, הקבוצות שמתעניינות ולמה בחירה בסיבוב השני עלולה להוות מכשול: תמונת מצב רגע לפני ההחלטה

ים מדר באתגר הקומביין לקראת דראפט ה-NBA/מתוך יוטיוב

הקריירה של ים מדר עומדת בפני צומת מכריע. עד מחר (שני) ב-8:00 רכז הפועל תל אביב יצטרך להודיע סופית האם הוא מעמיד את עצמו לבחירה בדראפט 2020 לצד חברו הטוב דני אבדיה, או שמא מושך את מועמדותו בתקווה לשפר עמדות לקראת הדראפט בשנה הבאה.

מדר ניצל את הפגרה בין העונה שעברה לעונה הנוכחית כדי לנסות להעלות את מניותיו בקרב מקבלי ההחלטות ב-NBA: הוא המריא לארצות הברית, ערך אימונים אישיים אצל מספר קבוצות וניסה עד כמה שניתן לעורר את תשומת ליבם של הסקאוטים, שאמנם עקבו אחריו במידה מסוימת בשנים האחרונות, אבל לא מכירים אותו לעומק כפי שמכירים את דני אבדיה.

עבור רבים, עצם ההרשמה של מדר לדראפט 2020 הייתה בגדר הפתעה. הגארד בן ה-19 אמנם רשם עונת פריצה בהפועל תל אביב, אמנם הצטיין בחלק האחרון של העונה ובלט בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד מכבי תל אביב, אמנם הוכתר לשחקן המשתפר של העונה בליגת העל, אבל עדיין נראה בוסרי מבחינה פיזית ונראה כמי שרק מתחיל לממש את הפוטנציאל הגדול שלו.

מדר קולע 50 מ-50 מהעונשין באירוע הקומביין המאולתר של ה-NBA

אבל מדר, שמעיד על עצמו כמעריץ של קיירי אירווינג וסטף קרי, מפנטז בגדול ונחוש לממש את חלום ה-NBA כמה שיותר מהר. לשם השוואה, כישרונות אירופיים רבים אחרים בני גילו שהיו מועמדים לדראפט, כבר הודיעו שהסירו את מועמדותם וינסו מחדש בעונה הבאה - כולל שחקנים שהוזכרו כמוהו כמועמדים להיבחר בסיבוב השני כמו השוטינג גארד היווני יורגוס קלאיצאקיס והרכזים הליטאים ארנאס וליצ'קה ורוקאס יובאיטיס.

אבל בזמן שרוב השחקנים הבינלאומיים המועמדים לדראפט כבר הבהירו מה כוונותיהם, מדר מחכה עד לרגע האחרון. גם בהפועל תל אביב כבר מחכים לעדכון ממדר ומנציגיו, אולם רק בהמשך היום יערוך מדר היוועצות עם מקורביו ויקבל החלטה סופית. לפי חלק מההערכות, אם ידחה את רישומו בשנה אחת ויחכה לדראפט 2021, יגדלו משמעותית סיכוייו להיבחר בסיבוב הראשון.

מצד שני, דראפט 2021 מתעתד להיות חזק בהרבה מהדראפט הקרוב, כך שייתכן שעדיף לו להתכונן בכל זאת ל-18 בנובמבר השנה. לצד אי אלו דיווחים על קבוצות שהתעניינו במדר - האחרונה שבהן היא שיקגו שמחזיקה בבחירה ה-44 - לפי רוב ההערכות העדכניות, מדר לא צפוי להיבחר בדראפט הקרוב.

עוד בוואלה!

ים מדר בסגל המורחב של נבחרת ישראל, שחקני מכבי תל אביב לא זומנו

לכתבה המלאה

מדר קולע 19 מ-20 מחצי מרחק

במוקים האחרונים של אתרים מובילים כמו "האתלטיק" ו"ספורטס אילוסטרייטד", שמו של מדר לא מופיע. מנגד, ב-ESPN שנחשבים לאוטוריטה בתחום, הוא כן נחשב למועמד להיבחר בסיבוב השני: במוק האחרון ניבאו שהוא ייבחר בבחירה ה-47, ובדירוג 100 הכישרונות המובילים של הדראפט הוא דורג 50.

בטבלה המשקללת את כלל המוקים המובילים, דורג מדר במקום ה-55 (דני אבדיה, לשם השוואה, מדורג רביעי) - כלומר הסיכוי שלו להיבחר בסיבוב השני עדיין קיים.

מלבד שיקגו, גם ברוקלין שמחזיקה בבחירה ה-55 הביעה בו התעניינות לפי דיווחים, וכך גם טורונטו וסן אנטוניו - שתי קבוצות שמתהדרות בסקאוטינג מאסיבי על שחקנים מחוץ לגבולות ארצות הברית.

גם אם מדר יישאר בדראפט ולא ייבחר, זה לא אמור לגנוז את חלום ה-NBA שלו. אם כבר, יש מי שמשוכנע שעדיף לא להיבחר כלל על פני להיבחר בסיבוב השני, מה שמשאיר את הזכויות על השחקן לקבוצה ספציפית ועשוי לכבול אותו ולמנוע מעבר לקבוצה אחרת שמביעה התעניינות. בכל מקרה, מדר יכול לשאוב עידוד מתקדימים מההיסטוריה הקרובה של שחקנים שכלל לא נבחרו בדראפט והותירו חותם בליגה: פרד ואנווליט הפך לאחד מגיבורי האליפות של טורונטו בעונה שעברה, ואלכס קארוסו הפך לאקס פקטור באליפות של הלייקרס השנה.

מדר עדיין רחוק מאוד משם, אבל ההחלטה שיקבל עד מחר בהחלט עשויה להשפיע גם בטווח הארוך.

  • עוד באותו נושא:
  • ים מדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully