וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים יורדת לקרקע: יש מחיר גדול לחוסר האיזון בסגל

8.11.2020 / 6:31

לצד הכישרון המחכה להתפרץ, בבית"ר מחפשים את המבוגר האחראי: "השקענו מאמץ אדיר ולא הגענו למצבי הבקעה טובים. בלי חכמה על הדשא, ניתקע כל משחק שני". דגני מפיק לקחים, אוחנה מסיר חלודה, מתאוסיניו בדרך לברזיל, זהבי בדרך לחוזה חדש. ויש גם סימן חיובי מדראפיץ' וברדה

תקציר הניצחון של מכבי חיפה 1:2 על מ.ס. אשדוד/ספורט1

קשה להיות מופתעים מחוסר היציבות בתוצאות של בית"ר ירושלים. צמד המאמנים החדש מנסה להנחיל שיטה ודרך, הסגל לא מאוזן ובליגה ללא קהל, בה כל קבוצה שנייה נוהגת להסתגר מאחור, יש המון קשיים. בהפסד אתמול (שבת) 1:0 לבני יהודה, בית"ר איימה 18 פעמים על השער, אבל כמות המצבים "האמיתיים" הייתה מועטה.

"לא יודע אם ראו את זה, אבל השקענו מאמץ אדיר ולא הצלחנו להגיע למצבים טובים כדי להבקיע מהם. חייבים להביא עם הלחץ והאנרגיות גם חכמה ותנועה נכונה, אחרת כל משחק שני ניתקע ככה", אמר בסיום אחד השחקנים.

על פי ההכנות שעשתה לליגה, מי שהיה אמור להיות אולי הכוח המרכזי של בית"ר מול הגנות מהסוג שפגשה אתמול הוא חלאופילו פלייטר, שלא יחזור לפני החצי השני של דצמבר. גם מתאוסיניו אמור היה להוסיף מימד חשוב בכנף, אך גם הוא לא יעמוד לרשותו של סלובודן דראפיץ' לפני סוף דצמבר. וכמובן, מעל לכל זה, בית"ר תצטרך לדעת לא לספוג גולים מיותרים גם כשלא הולך.

אפילו אוראל דגני כתב בסטורי הלילה: "הולך להיות לילה ארוך שבו אני אריץ את המהלך של הגול שוב ושוב, ואבין איפה טעיתי ואיך אפשר לתקן לפעם הבאה". כשמוסיפים לכל זה את העובדה שהקבוצה משלבת צעירים כמו אביאל זרגרי בן ה-17 וסנטיאגו אוקמפוס בן ה-18 ושירדן שועה מתגלח מחדש על הזקן של בית"ר, אז יש גם שכר לימוד לשלם.

שחקן בית"ר ירושלים, ירדן שועה. קובי אליהו
זה עדיין לא זה. שחקני בית"ר מתוסכלים/קובי אליהו
  • אחרי ההפסד לבני יהודה, שחקנים בבית"ר מבינים: "בלי חכמה, ניתקע כל משחק שני"
  • ה"לילה הארוך" של אוראל דגני: "אריץ את המהלך של הגול שוב ושוב, ואתקן את הטעות"
  • נקודת האור מההפסד: הספסול של אוחנה מוכיח שדראפיץ' וברדה לא נכנעים ללחץ
  • מתאוסיניו אמור לטוס לטיפולים בברזיל. אור זהבי עשוי לסכם על חוזה חדש לשנתיים

עוד בוואלה!

ליגת העל: בני יהודה ניצחה את בית"ר ירושלים 0:1

לכתבה המלאה

דראפיץ' וברדה קיבלו מהשחקנים שלהם הרבה דברים טובים אתמול ברמת הלחץ ובריווח לאגפים, אבל המאמנים עדיין מתמודדים עם הרבה מאוד כישרון של שחקנים שנוטים כל הזמן לכיוון האמצע, או שרגילים להיות עם הכדור ופחות עושים תנועה לעומק כדי לפרוץ הגנות צפופות. בצוות המקצועי של בית"ר משוכנעים שאחרי עבודה שיעשו בשבועות הקרובים וכושר גופני טוב יותר, הדברים יילכו חלק יותר.

כל שחקן יצטרך לקחת אחריות על עצמו, אבל גם אם הקבוצה לא תתייצב מבחינת התוצאות, תמיד ניתן יהיה לעשות שינויים בינואר. כך או כך, אלירן עטר, ירדן שועה ועלי מוחמד פתחו במשחק שלישי השבוע והעייפות הורגשה, גם אצל אוראל דגני ואנטאון קונטה. אחרי הפגרה צפויים לבית"ר מפגשים מול מכבי נתניה, מכבי פתח תקוה ומכבי חיפה, קבוצות טובות יותר מאלה שפגשה הקבוצה עד עתה.

הסימן החיובי בבית"ר קשור לדראפיץ' וברדה. עד עכשיו, המאמנים לא נכנעים ללחץ ומסתכלים על דרך. לא הרבה מאמנים היו משאירים את מיכאל אוחנה על הספסל אחרי הצמד נגד חדרה ברביעי, אבל הם לא חשבו פעמיים והחליטו לא לסכן אותו. אם זאת תהיה צורת החשיבה של בית"ר והגישה שצריך לנצח בכל משחק וימי מה תיעלם, היא תוכל לעשות דברים יפים בריצת המרתון שהתחילה.

אוהבים לייצר באזז סביב מיכאל אוחנה. השבוע גם בית"ר רכבה על העגל כשהוציאה למכירה חולצות רטרו של אלי ומיכאל אוחנה. אבל ברור שהקשר זקוק לזמן. את המחסום הפסיכולוגי של אוחנה אפשר היה לזהות אמש גם על המגרש וגם בהכנה לפני העלייה למגרש. אגב, שחקנים בבני יהודה סיפרו בסיום שלפני שאוחנה נכנס, הם סיכמו ביניהם שישחקו אגרסיבי מול בכל פעם שייגע בכדור, כדי להלחיץ אותו להוציא אותו מהמשחק. זה בדיוק מה שקרה בסופו של דבר.

סלובודן דראפיץ' מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
לפחות הוא ממשיך בדרך. דראפיץ'/דני מרון

בכל מקרה, הדרך של בית"ר עדיין ארוכה. לפני המשחק אמר שי ברדה לשחקנים: "אנחנו לא מחפשים 0:1 מגעיל כדי להגיד שניצחנו, אנחנו רוצים להמשיך את הדרך שהתחלנו ולהטמיע את כל מה שאנחנו עובדים עליו". אבל לברדה ודראפיץ' יהיו הרבה הערות לשחקנים, אחת מהן בוודאי קשורה לרעה החולה של בית"ר בפתיחת העונה - ההיתקעות במרכז המגרש במקום העברת כובד המשחק לאגפים. המאמנים כבר העירו על כך כמה פעמים לפני ובמהלך משחקים, אבל בינתיים השחקנים מתקשים ליישם.

בית"ר תקבל כעת מנוחה של יומיים וביום שלישי תחל מחנה אימונים של שלושה ימים בשפיים, בסיומו תשחק נגד הפועל כפר סבא. הקבוצה אמורה לתת לקשר הברזילאי מתאוסיניו אישור לטוס לטפל בשריר בברזיל. אור זהבי אמור לסכם השבוע על חוזה חדש לשנתיים נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully