וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 30 עם ילד: דויד דה חאה חוגג יום הולדת ודף חדש בקריירה

6.11.2020 / 18:07

אחרי שגיאות רבות מדי בשתי העונות האחרונות, חש השוער הספרדי איום על מעמדו במנצ'סטר יונייטד, ופתח את העונה החדשה ברגל ימין. ביום הולדתו ה-30, אחרי שבישר לעולם על ילד ראשון בדרך, הוא חוזר לגודיסון פארק בשאיפה לא לחזור על טעויות העבר

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ארסנל 1:0/ספורט 1

"הייתי הורג את השחצן הזה", זעם רוי קין באולפן בתחילת מרץ, אחרי השער המוזר שספגה מנצ'סטר יונייטד בפתיחת משחק החוץ מול אברטון. דויד דה חאה התנהל ליד הרחבה, לא שם לב לדומיניק קלברט-לואין שהגיח כדי להפעיל עליו לחץ, הכדור הנונשלנטי של השוער פגע ברגלו של החלוץ - ומשם ניתז הישר אל הרשת. השדים האדומים סיימו בתיקו 1:1 בזכות השוויון של ברונו פרננדש, אבל אור הזרקורים הופנה לעבר דה חאה, עבורו הפכו הביקורים בגודיסון פארק לבעייתיים. בעונה הקודמת, באפריל 2019, הוא עלה עם סרט הקפטן נגד החבורה בכחול, פישל בשער של גילפי סיגורדסון, והתנצל ברשתות החברתיות אחרי שהקבוצה הובסה 4:0. הפעם, למרות שהתוצאה הסופית הייתה סבירה, הנזק לתדמיתו היה חמור יותר, והביקורת הופנתה לא רק מצדו של קין.

באופן כללי, לעג לכיוונו של דה חאה הפך כבר מזמן לספורט לאומי באנגליה. כל טעות שלו זוכה לכותרות גדולות, והטעויות היו רבות ומגוונות. ההפסד הראשון בעידן אולה גונאר סולשיאר, לארסנל במרץ 2019, הגיע בגלל ספיגה שטותית מבעיטה של גרניט ג'אקה. השער של לירוי סאנה בדרבי מול מנצ'סטר סיטי היה באשמתו של דה חאה. במשחק שלאחר מכן, מול צ'לסי, הדיפה אומללה מניסיון שגרתי של אנטוניו רודיגר הובילה לשער שוויון קל של מרקוס אלונסו, ולאובדן הסיכוי להעפיל לליגת האלופות. בקרב הביתי מול אברטון בדצמבר בעונה שעברה יציאה לא מוצלחת לכדור קרן גרמה לשער עצמי של ויקטור לינדלוף. שבוע חלף, ודה חאה שמט לרשת בעיטה פשוטה של איסמעילה סאר בהפסד לווטפורד. כל פיאסקו כזה דוסקס באריכות בתקשורת, כי איך אפשר להתאפק?

דויד דה חאה שוער מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
עליות ומורדות. דה חאה/רויטרס

החוזה הגבוה היווה הימור

אז גם אחרי השגיאה התורנית מול אברטון, הרעש היה גדול, וסולשיאר ידע מראש את השאלות איתן יצטרך להתמודד במסיבת העיתונאים. "עבורי, דויד הוא השוער הטוב בעולם", הצהיר המנג'ר על מנת להסיר את הסוגיה מסדר היום מבחינתו. כך הוא הפקיד לעשות תמיד, והיה לו חלק בכך שהמועדון הסכים להאריך את חוזהו של הספרדי בתנאים נדיבים במיוחד, עם שכר של 375 אלף ליש"ט בשבוע. העסקה נחתמה בספטמבר 2019 אחרי משא ומתן ארוך ומפרך, כדי למנוע את עזיבתו של דה חאה ללא תמורה כשחקן חופשי, אך היא יצרה בעיה חדשה. מנצ'סטר יונייטד נכנסה להתחייבות ארוכת טווח עד 2023, מבלי יכולת למכור את השוער, כי אף מועדון בתבל לא ישלם לו סכומים כאלה.

בעוד דין הנדרסון, בוגר האקדמיה של השדים האדומים ואוהד שרוף של הקבוצה מאז שהוא זוכר את עצמו, הפך לכוכב אמיתי במסגרת ההשאלה בשפילד יונייטד, ההימור הזה הרגיש קצת הרפתקני. השוער הצעיר היה הגיבור הגדול במסע העליה ב-2018/19, והוכיח את עצמו מעבר לכל ספק בעונת הבכורה בפרמייר-ליג אשתקד. היה לו חלק עצום בכך ששפילד יונייטד נהנתה מאחד המאזנים ההגנתיים הטובים בליגה, עם 39 שערי חובה בלבד. דה חאה אמנם ספג פחות - 36 שערים ב-38 משחקים, אבל הנושא עלה לדיון לוהט מחדש כאשר הוא ספג שער פשוט מדי בחצי גמר הגביע האנגלי ביולי. "הוא חייה לעצור 100 בעיטות כאלה מתוך 100", אמר אפילו סולשיאר אחרי שהכדור הפשוט של מייסון מאונט נכנס לרשת מתחת לבטנו של הספרדי, והכחולים חגגו העפלה לגמר עם 1:3 בוומבלי. "הנדרסון צריך לקבל הזדמנות", הצהיר אלן שירר מעמדת הפרשן.

עוד בוואלה!

סופ"ש באנגליה: מנצ'סטר יונייטד ואברטון מחפשות יציבות

לכתבה המלאה
דין הנדרסון שוער שפילד יונייטד. GettyImages
נושף בעורפו, וממשיך לפרגן. הנדרסון/GettyImages

הנדרסון - מעריץ ויריב

דווקא הנדרסון עצמו שמר על פרופורציות. "אוהדים צריכים לזכור מה דה חאה עשה עבור הקבוצה במשך תשע שנים. הוא היה מדהים, אולי השחקן הטוב ביותר של יונייטד בכל התקופה הזו. הוא ראוי להזדמנות לתקן את הכל. אני בחור צעיר שעובד קשה ושואף לשחק במדי הקבוצה שאני אוהב. כול תקווה שזה יקרה, ואולי תהיה לי קריירה כמו של דה חאה", טען השחקן בן ה-23. והוא צדק בהחלט, כמובן. בדיוק לפני המשחק הכושל מול צ'לסי, עקף הספרדי את פטר שמייכל במספר ההופעות, והפך לשיאן המשחקים של מנצ'סטר יונייטד בקרב אלה שאינם בריטים או אירים. כיום, עומד שיאו על 413, ובתקופה זו הוא נבחר ארבע פעמים לשחקן השנה מטעם האוהדים. הפעם האחרונה היתה ב-2017/18, כאשר ספג 35 שערים בלבד בכל המסגרות. אז הוא זכה גם, בפעם החמישית בחייו, בתואר שוער העונה בפרמייר-ליג.

זה לא היה מזמן, אבל מאז השתנה מאזן הכוחות, והיריבות בצמרת מתפארות בשוערים ברזילאים יציבים יותר. בתקשורת נפוצו הדרישות לשקול את החלפתו של דה חאה, והכותרת של לורי וויטוול באתר אתלטיק זעקה ביולי: "האם סולשיאר צריך לקחת דוגמא מקלופ וגווארדיולה בסוגיית השוער?". מנג'ר מנצ'סטר סיטי הדיח תחילה את ג'ו הארט, ואז את קלאודיו בראבו, ושילם 40 מיליון יורו תמורת אדרסון. מאמן ליברפול העיף את סימון מיניולה ואת לוריס קאריוס, תוך שהאדומים נפרדים מ-67 מיליון יורו כדי לשים בין הקורות את אליסון. בכל הקשור לכסף, מצבה של יונייטד היה טוב הרבה יותר. היא לא היתה צריכה לשלם פאונד אחד תמורת המחליף, אלא רק להחזיר אותו לאולד טראפורד.

דויד דה חאה שוער מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
היו יותר מדי טעויות. דה חאה/רויטרס

זכרונות מהזכייה בישראל

השאלה הגדולה היתה, אם כך, כיצד לנהוג עם הנדרסון בקיץ. שפילד יונייטד היתה מאושרת לקבל אותו לשורותיה גם לשנה שלישית ברציפות, אולם היה הגיון גם בהחזרתו לאולד טראפורד, תוך מתן איתות חד וברור לדה חאה. סרחיו רומרו לא קיבל, באופן תמוה למדי, שום קרדיט, על אף רקורד מצוין במדי נבחרת ארגנטינה. הוא השלים כבר מזמן עם תפקיד שוער הספסל, ולא היו לו יומרות להדיח את דה חאה. לאנגלי הצעיר יש חלומות אחרים לגמרי, וגורמים במועדון העידו כי סולשיאר יביא אותו אם לא יהיה בטוח לחלוטין לגבי האפודה הראשונה. אז הוא הביא אותו, וכעת נדרש דה חאה להוכיח את עצמו מחדש. שכרו אמנם לא היה בסכנה, אך מקומו בהרכב בהחלט כן.

האם הדבר גרם לשינוי גישה כלשהו? לא צריך לקפוץ למסקנות, אבל דה חאה שאף להחזיר את השקט הנפשי, ופנה מאמן השוערים האהוב מעברו - זה שסייע לו לזכות בטורנירים לנבחרות הצעירות, כולל אליפות אירופה עד גיל 21 שנערכה בישראל ב-2013. באוגוסט, אחרי ההדחה בידי סביליה בחצי גמר הליגה האירופית, הוא התקשר למיגל אנחל אספניה וביקש להתאמן בחברתו במשך מספר ימים. כך הוא ניצל את החופשה הקצרצרה עד לפתיחת העונה החדשה - ביחד הם העלו זכרונות, וגם ניסו למצוא דרכים לשדרג את היכולת ולהימנע מטעויות תכופות. הוא חזר לאנגליה במצב רוח מרומם, נחוש להיאבק בהצלחה על מעמדו במנצ'סטר.

שלושת המשחקים הראשונים בפרמיירליג אולי הסתיימו עם 11 כדורים ברשת, כולל תבוסה 6:1 ביתית לטוטנהאם של ז'וזה מוריניו, אבל הפעם לא היו טענות מיוחדות לשוער. תלונות נשמעו דווקא בקרב אוהדי ספרד, אחרי שדה חאה פישל באוקטובר בקייב, וספג שער בודד של ויקטור ציגנקוב שהוביל להפסד בליגת האומות. המאמן לואיס אנריקה דחה את הביקורת הזו בבוז. "מי שמדבר כך לא מבין כלום", הוא טען - ומוכן לתת אשראי בלתי מוגבל לשוער הראשון שלו. למעשה, ההחלטה של רוברט מורנו, שהחליף אותו בתפקיד כאשר הבוס התפטר כדי לטפל בבתו החולה, לקדם את קפה לאפודה הראשונה על חשבון דה חאה גרמה לקרע בין השניים. כתוצאה ממנה הודח מורנו לחלוטין מצוות האימון, ושגיאותיו התכופות של קפה בצ'לסי ממש לא עזרו לו. הן רק הדגישו עד כמה מצבו של דה חאה טוב באופן יחסי.

דה חאה מודיע - יש תינוק בדרך

View this post on Instagram

❤️??❤️ #BabyIsComing

A post shared by David De Gea (@d_degeaofficial) on

יחגוג כמו שצריך בגודיסון פארק?

זה לא אומר, כמובן, שלא נדרש שיפור - ובשבועות האחרונים השיפור אכן הגיע. הספרדי הצטיין בניצחון 1:4 בניוקאסל, ואז סיפק הצגה פנטסטית ב-1:2 מול סן ז'רמן בפריז, כולל הצלות מרהיבות מעבדו דיאלו וקיליאן אמבפה. "הוא הצדיק את ההחלטה של סולשיאר לסמוך עליו. היתה לדויד תקופה לא מוצלחת, ומגיע למאמן קרדיט על חזרתו לכושר", אמר ריו פרדיננד. "דויד היה פנטסטי, ונוכחותו של הנדרסון דוחפת אותו קדימה", טען דארן פלטשר. מאז שמר דה חאה על רשת נקיה נגד צ'לסי ולייפציג, וספג רק בפנדל בהפסד 1:0 לארסנל. אלה שבועות של יציבות, ללא טעויות. זו תקופה חיובית, והעובדה כי הנדרסון היה בשער כאשר השדים האדומים הפסידו לבשאקשהיר בליגת האלופות ביום רביעי לא מזיקה לו.

ועכשיו היא חיובית אפילו יותר. אתמול הודיע דה חאה ברשתות החברתיות כי אישתו מצפה לילד ראשון, ומחר הוא חוגג את יום הולדתו ה-30. כן, הוא כבר לא ילד, אבל בניגוד לשוערי השדה זה דווקא גיל טוב. שמייכל שיחק ביונייטד עד גיל 35, אדווין ואן דר סאר רק הגיע כאשר היה בן 34. שנים רבות עוד לפניו, ואת העשור הזה הוא רוצה להתחיל ברגל ימין. ביום המיוחד הזה, הוא חוזר לגודיסון פארק, והמטרה היא לשכוח את שני הביקורים הקודמים. לשכוח את הרביעיה, לשכוח את השטות מול קלברט-לואין. בעונת 2017/18 המצוינת הוא שמר פעמיים על רשת נקיה מול הכחולים, ואת רוח העונה הזו הוא משתוקק לשחזר.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully