וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלומי אזולאי בריאיון: "אמרתי לעצמי: 'בשביל מה אתה צריך את זה?'"

5.11.2020 / 12:00

האכזבה מהקללות של אוהדי בית"ר ("נתתי את הנשמה כדי לשמח אותם, זה לא הגיע לי"), ההחמצה בעונה שעברה ("היינו יכולים לתת פייט על האליפות"), וההחלטה לצאת לחו"ל לראשונה בגיל 31. חלוצה החדש של אסטרה ג'ורג'ו נפרד מהבירה ומסמן את הרכש הכי טוב של בית"ר העונה

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל חדרה 0:4/ספורט 1

בגיל 31 שלומי אזולאי החליט שהוא חייב לנסות לשחק בחו"ל. בשבוע שעבר הוא חתם באסטרה ג'ורג'ו הרומנית ויצא בפעם הראשונה מישראל. בימים הקרובים יצטרפו אליו אשתו והילדים ויחד ייכנסו לבית אותו קיבל מהמועדון, ורגע לפני תחילת הפרק החדש בחייו הוא סיפר בריאיון לוואלה! ספורט על הקדנציה הסוערת שלו בבית"ר ירושלים וההחלטה לעזוב.

"לא באתי בשביל הכסף", מצהיר אזולאי. "באתי קודם כל בשביל החוויה לשחק בחו"ל ולנסות להתפתח. זה לא פשוט בגיל 31 אבל זה בער בי. הקבוצה מסובכת בתחתית ואני כאן כדי לעזור לה. זה מועדון גדול ברומניה, עם מתקנים ותנאים כמו שצריכים להיות במועדון מקצועני, דואגים פה לכל מה שצריך. בשנה שעברה המועדון סיים במקום השלישי והחשיפה של הליגה כאן לאירופה גדולה, החלוץ שהיה כאן בשנה שעברה עבר לטורקיה בסכומים גבוהים מאוד, אבל אני לא חושב רחוק, קודם להוכיח את עצמי בעונה הזאת ולראות לאן דברים יתפתחו".

שלומי אזולאי. אסטרה ג'ורג'יו, אתר רשמי
"החשיפה של הליגה הרומנית לאירופה גדולה". שלומי אזולאי במדי אסטרה ג'ורג'ו/אתר רשמי, אסטרה ג'ורג'יו

מה קרה בבית"ר שכל כך רצית לעזוב?

"קודם כל מאוד רציתי חו"ל. הייתה לי הצעה בתחילת הקיץ, יוסי בניון עוד ניסה לעזור לי אבל חוגג סירב לשחרר אותי. התאכזבתי, זאת הייתה הצעה מקרקוביה, גם לשנתיים וגם הצעה כספית גבוהה. ביקשתי להשתחרר וסירבו, אבל אחרי ההדחה מאירופה האווירה כבר השתנתה".

נכשלתם באירופה

"פישלנו. הגענו לאלבניה למשחק בחום מטורף ובמגרש עם דשא כמו בפארק שקשה היה לפתח משחק ולהביא לידי ביטוי את היתרונות שלנו. חטפנו גול מוקדם ולא הצלחנו לחזור. זה כישלון, אבל זה גם משהו שקורה בכדורגל, גם באר שבע השוו רק בדקה ה-90 נגד קבוצה אלבנית, זה חלק מהכדורגל. הבעיה הייתה שזה גם היה רק משחק אחד, אם היה גומלין היינו מבקיעים רביעייה, אבל זה קורה וצריך לדעת לחיות עם זה".

באסיפה שאחרי ההדחה ועזיבת בניון ורוני לוי חוגג אמר "מי שלא רוצה להיות פה שיעזוב" והתכוון אליך

"היה ברור לי שהוא מתכוון אליי ולא כעסתי, ראיתי בזה הזדמנות להשתחרר ולנסות את המזל שלי בחו"ל, כמו שרציתי מלכתחילה. השפיע עליי שיוסי ורוני עזבו, הם מאוד העריכו אותי והיו הגב שלי, והיה לי ברור באותו הזמן שדברים כבר לא יהיו אותו דבר. בלי קשר, עברתי שנה לא פשוטה, היה חלק גדול בקהל שתמך וידע לחזק אבל היה גם חלק, אפשר לומר שהוא לא הרוב אבל שהוא קולני ומשפיע, ששרקו לי בוז שאני נוגע בכדור, קיללו, לא ידעו לתמוך ולתת לי את ההרגשה שציפיתי. אני מטבעי אחד שקשה להשפיע עליך בדברים האלה. לא הזיז לי שמחכים כמה אוהדים בשדה התעופה או אחרי אימון, אבל על המגרש זה הפריע לי עד שזה הגיע למצב שאמרתי לעצמי 'בשביל מה אתה צריך את זה?', בסך הכל אני כל משחק נותן הכול ועושה הכול כדי לנצח בשביל החברים שלי, בשביל המועדון ובשביל לשמח את הקהל, אז למה הם נותנים לי הרגשה הפוכה? זה לא מגיע לי. באיזשהו שלב הבנתי שפשוט צריך לשנות אווירה ולהמשיך הלאה".

עוד בוואלה!

"גם חצי מיליון דולר לא ישאירו אותי". הסיוט של שלומי אזולאי בבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
אוהדי בית"ר ירושלים. דני מרון
"לא הזיז לי שמחכים כמה אוהדים בשדה התעופה או אחרי אימון, אבל על המגרש זה הפריע לי". אוהדי בית"ר ירושלים/דני מרון

אבל גם סלובו ובדרה רצו אותך, דראפיץ' אמר שבשבילו אתה לא פחות טוב משכטר

"לזכותם ייאמר שהם עשו הכול כדי להשאיר אותי, גם דיברו עם ההנהלה, ניסו לשכנע גם ברמה המקצועית עם השיטה החדשה שהביאו והקטע ההתקפי, אבל כבר מההתחלה הסברתי להם שאני מעריך אותם וזה מחמיא לי אבל אני קיבלתי את ההחלטה שלי ובקרוב אעזוב. שבעתי מהאווירה מסביב. למרות שלא סבלתי, הייתי בחדר ההלבשה הכי טוב שיצא לי להיות בו לאורך כל הקריירה, שחקנים שהפכו למשפחה שלי וחברים לכל החיים. זה לא רק החברים הקרובים כמו אופיר קריאף, שלום אדרי וגדי קינדה שגרנו באותו בניין והיינו כל הזמן ביחד, זה כל הקבוצה. היו שם יחסים מדהימים בין כולם. נהניתי מכל רגע איתם ואני לא שוכח את זה".

בקדנציה הקודמת שלך בבית"ר ב-2014 באת לחצי עונה והקהל לא אהב אותך, סבלת מאותם דברים. למה חזרת?

"זה נכון, אבל חשבתי שהפעם נפתח דף חדש. אל תשכח שאז הייתה גם קבוצה הרבה פחות טובה. כאן השקיעו כסף בשחקנים כמו קינדה, אוחנה, עלי מוחמד, גרסיה, הכול היה נראה טוב וחלמתי שיחד עם כולם נצליח גם לזכות באליפות. לדעתי הפציעה של מיכאל והעזיבה של גדי בינואר פגעו בנו פעמיים. אם שניהם היו נשארים היינו נותנים פייט רציני על האליפות, אלה שני שחקנים מעל הליגה כאן, הכי איכותיים שיש. אגב, עד ינואר הייתה אווירה יחסית טובה סביבי, גם השתפרנו ושיחקנו טוב. אחרי שגדי עזב הייתה ירידה מקצועית והבוז מהקהל חזר, שם פחות או יותר החלטתי שאני לא צריך את זה יותר. בלי שניהם לא היינו שווים יותר ממקום שלישי, מי שחושב אחרת טועה. זה המקסימום שהיינו שווים ורף הציפיות לא היה ריאלי".

שלומי אזולאי שחקן בית"ר ירושלים עם גדי קינדה. קובי אליהו
"איתו היינו נותנים פייט רציני על האליפות". אזולאי עם קינדה/קובי אליהו

איך אתה רואה את בית"ר השנה?

"ממה שראיתי באימונים יש קבוצה חזקה מאוד. מיכאל אוחנה זה הרכש הכי טוב שהקבוצה הייתה יכולה לקבל, הוא הפיתרון הכי טוב מול הגנות נסוגות ומציאת פתרונות בהתקפה. יש לו יכולת אישית ברמה הכי גבוהה שיש, גם לעבור שחקנים, גם להיכנס עם הכדור לרחבה, גם לאיים על השער, הוא שחקן אדיר, שובר שוויון שאם הוא כשיר הוא מרים את בית"ר בכמה דרגות. מבחינה אישית, קריאף אמנם חבר שלי אבל אנשים לא יודעים כמה הוא מנהיג וכמה אכפת לו. הוא לקח את שלום אדרי תחת חסותו והסביר לו איך מתנהלים, מיתן אותנו וחיבר את כולם כמו משפחה וגורם להרבה שחקנים לרצות להצטרף לכל מה שקורה בבית"ר. כמובן שגםן עידן ורד ודן איינבינדר וכולם ביחד דואגים לאווירה. יש בבית"ר חומר מקצועי ואנושי מדהים עוד מהשנה שעברה וצריך לשמר אותו ולחזק אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully