וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב חגגה בטורקיה: "לכולם ברור שזה ניצחון עם משמעות עצומה"

30.10.2020 / 7:12

המקדמה החשובה באירופה, הדחיפה לקראת מכבי חיפה, הסימנים החיוביים מפשיץ', הווינריות של דור פרץ וריקן. מכבי תל אביב יודעת שהניצחון על סיבאספור "יכול לשנות את האווירה במועדון". צפו בחגיגות בחדר ההלבשה

צפו בניצחונה של מכבי תל אביב 1:2 על סיבאספור/באדיבות ספורט 1

במכבי תל אביב הודו אמש (חמישי) כי יצרו את התסריט המושלם בטורקיה בניצחון על סיבאספור במחזור השני של הליגה האירופית (1:2). מעבר לשלוש הנקודות החשובות שיוצרות מקדמה חשובה לקראת המשך המאבק על שני הכרטיסים לשלב הנוקאאוט בליגה האירופית, מכבי תל אביב חזרה לפנות בוקר ארצה עם מצב רוח אחר לגמרי מזה שאיתו המריאה לטורקיה שלשום בבוקר, ואת השמחה הגדולה ניתן היה לראות בחדר ההלבשה.

אחד משחקני הקבוצה אמר אמש בדרך לשדה התעופה: "מה שלי עבר בראש לפני המשחק זה התסריט שהיה לברצלונה השבוע. אחרי ההפסד שלהם בקלאסיקו לריאל מדריד, המועדון היה בדאון והביקורת חגגה ואז הם נסעו לטורינו וחזרו עם ניצחון על יובנטוס ששינה את כל האווירה במועדון. גם אנחנו נסענו לטורקיה אחרי התיקו מול הפועל באר שבע במצב רוח שפוף ועם הרבה ביקורת והנה אנחנו חוזרים לארץ עם מצב רוח אחר לקראת מכבי חיפה. זה היופי בכדורגל וכל משחק יכול לשנות את כל האווירה במועדון".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם דור פרץ. AP
ניצחון ענק בטורקיה. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/AP

הניצחון על הטורקים אמש מהווה למעשה זריקת מוראל משמעותית לשחקני מכבי תל אביב לקראת המשחק מול מכבי חיפה ביום שני. "לכולם ברור שזה משחק עם משמעות עצומה וטוב שחזרנו מטורקיה עם ניצחון שייתן בחזרה את הביטחון לכולם", אמרו במכבי תל אביב אמש. המאמן גיאורגיוס דוניס החמיא לשחקנים על ההשקעה, המאמץ והאופי שגילו אחרי שנקלעו לפיגור, אבל היווני מודה בשיחות סגורות שהקבוצה יכולה וחייבת להוציא מעצמה יותר והוא עדיין רחוק מלהיות מרוצה מההופעה בכל מה שקשור למשחק ההתקפה. דוניס משוכנע שעל אף המערך הסגור עם שלושה בלמים, מכבי תל אביב מסוגלת לייצר כדורגל התקפי הרבה יותר משובח והוא משוכנע שהוא יצליח בסוף להביא את הקבוצה לשחק כדורגל טוב יותר.

מעבר לניצחון ולהישג הקבוצתי, מכבי תל אביב הרוויחה אמש בטורקיה גם כמה שחקנים באופן אינדיבידואלי. הראשון הוא דור פרץ. הקשר כבר הרגיש בתחילת העונה שהוא חוזר לעצמו לגמרי כולל לנבחרת ישראל אחרי כמעט שנה של פציעה ואפילו העיד שפגרת הקורונה של העונה שעברה עשתה לו טוב, אבל אז חלה בעצמו בווירוס והושבת לתקופה ארוכה. השער שכבש אתמול פרץ וההופעה הטובה שלו אמורים להרים אותו לחזור ולהיות אותו שחקן שבתפקידו הוא מעל הליגה כאן בארץ. אגב, לא ברור אם דוניס יילך איתו למשחק מול מכבי חיפה או שירצה לתת לו מנוחה ולשמור אותו למשחק מול ויאריאל בחוץ ביום חמישי הבא, אבל בין כך ובין כך, דור פרץ יחזור מטורקיה אחרי השער שכבש, שחקן יותר טוב.

עוד בוואלה!

גאורגיוס דוניס: "מרוצה מהתוצאה ומההופעה, עכשיו חושבים רק על מכבי חיפה"

לכתבה המלאה

שחקן נוסף שעשה אמש את הסיפתח ומכאן הוא אמור לחזק את מכבי תל אביב הוא אלכסנדר פשיץ'. מכבי תל אביב חיכתה לחלוץ הסרבי ונתנה לו את הזמן להתאמן ולחזור בהדרגה מאחר שלא שיחק בשנה האחרונה יותר מדי. הכניסה שלו כמחליף במחצית השנייה היתה בדיוק לדקות הטובות של מכבי תל אביב בהן היא גם עשתה את המהפך בתוצאה כאשר פשיץ' מתחיל את המהלך הנהדר בדרך לשער של פרץ שקבע 1:2. במכבי תל אביב עוד לא מסמנים את החלוץ כהצלחה, אבל פשיץ' התחיל אתמול ברגל ימין במכבי תל אביב ואולי אף יפתח בהרכב ביום שני בחיפה.

השחקן השלישי שיצא נשכר אמש הוא אבי ריקן. לוקח לאבי ריקן קצת זמן כדי להוכיח לכל מאמן במכבי תל אביב את הערך שלו. מאז הגיע למכבי תל אביב בקיץ 2015 הוא מוצא בסוף את הנתיב ללב של המאמנים הזרים שמכבי תל אביב מביאה וכולם מעריכים אותו. אמש דוניס נתן בו אמון ושלח אותו בהרכב וגם אחרי שריקן החמיץ את ההזדמנות שהיתה לו במחצית הראשונה, היווני לא הוציא אותו במחצית השנייה אלא האמין בו וקיבל ממנו בישול נהדר לשער המנצח של פרץ.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אחרי הניצחון על סיבאספור. רויטרס
חוזרים לאתגר בליגה. מכבי תל אביב/רויטרס

6 הנקודות שיש הבוקר למכבי תל אביב בבית הליגה האירופית, העלו את מפלס האמונה שאפשר לסיים בין שתי הראשונות. מדובר בהישג גדול של מכבי תל אביב שכזכור בהופעה האחרונה שלה בליגה האירופית לפני שלוש שנים הצליחה לנצח רק במחזור האחרון של הליגה האירופית את ויאריאל אותה תפגוש מכבי תל אביב ביום חמישי. מעבר לבונוס הכספי בגובה של 570 אלף יורו עבור ניצחון נוסף, במכבי תל אביב מאמינים שבכוחם להעפיל משלב הבתים. לא מעט קבוצות ידעו בעבר לעלות משלב הבתים עם 8 נקודות, כך שמכבי תל אביב תנסה להשיג לפחות עוד ניצחון אחד מארבעת המשחקים שנותרו לה, כדי לעמוד במשימה ולעלות מאחד משני המקומות הראשונים בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully