וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילווקי מנסה להנחית את אולדיפו, אבל בארה"ב טוענים: יאניס שוקל לחבור ללוקה

הבאקס החלו במו"מ על טרייד עם הפייסרס בניסיון לצרף עוד כוכב, אבל יש מי שטוען שפניו של אנטטוקומפו כבר מועדות לדאלאס. ומה הוביל למינוי המפתיע של יוסטון?

שחקני לוס אנג'לס לייקרס חוגגים זכייה באליפות ה-NBA/מתוך חשבון הטוויטר של הלייקרס

מסע השכנוע של מילווקי להשאיר את יאניס אנטטוקומפו בא לידי ביטוי גם בפעולות בשוק הטריידים. לפי "דה רינגר", הבאקס שרוצים להבטיח את הישארותו של ה-MVP המסיים חוזה ב-2021, החלו בימים האחרונים בשיחות עם אינדיאנה לגבי האפשרות להעביר לשורותיהם את ויקטור אולדיפו.

לפי קווין אוקונור, "הבאקס בודקים ברצינות את האפשרות להביא את אולדיפו, אבל נכון לעכשיו טרייד כזה לא נראה סביר במיוחד". הניסיון להנחית אולסטאר נוסף בקבוצה נובע בין היתר מהביקורות על הצוות המסייע של הגריק פריק, שמשופע בשחקנים טובים אבל רק בכוכב אחד, שגם לגביו הדעות חלוקות (כריס מידלטון).

אבל בזמן שהבאקס פועלים כדי לשכנע את יאניס שהם בונים סביבו קבוצה שיכולה להתחרות על אליפות, בארצות הברית בטוחים שהוא כבר שוקל את צעדיו הבאים. לפי ביל סימונס, "יאניס מתכוון לעזוב את מילווקי בקיץ הבא, או לכל הפחות להשאיר את האופציה הזו על השולחן. קווין דוראנט קרע את האכילס ועדיין קיבל חוזה מקסימום בברוקלין, אז יאניס מבין שיוכל לקבל חוזה מקסימום משלו היכן שלא ירצה, בין אם זה יהיה במיאמי או בדאלאס".

האפשרות לחבור ללוקה דונצ'יץ' ואולי אף לקריסטאפס פורזינגיס וליצור טריו אירופי קטלני במאבס, נראית קורצת ביותר. "במקום יאניס, הייתי הולך לשחק עם לוקה", אמר סימונס. "לוקה הוא הדבר הבא בליגה, אין פה שאלה. במקומו של יאניס, אני הולך לדאלאס. הוא מבין שאם הוא יעשה את זה הוא יוכל לזכות בכמה אליפויות, לא רק באחת".

יאניס אנטטוקומפו, לוקה דונצ'יץ'. צילומים: AP, מערכת וואלה! NEWS
ייצרו ראש חץ אירופי? יאניס ולוקה/מערכת וואלה! NEWS, צילומים: AP

יוסטון עומדת למנות לתפקיד מאמן הקבוצה את סטיבן סיילאס, מי שהיה עוזר מאמן דאלאס, והוא יחליף את מייק ד'אנטוני, שעזב אחרי שחוזהו תם ולא חודש בתום העונה האחרונה, שבה הרוקטס שוב אכזבו בפלייאוף ולא הצליחו להעפיל לגמר האזורי. סיילאס והרוקטס צפויים להודיע בקרוב על המינוי, אחרי שכל פרטי ההסכם ייסגרו. הבעלים של דאלאס, מארק קיובן, כבר בירך את סיילאס על המינוי.

סיילאס, 46, משמש כעוזר מאמן בליגה כבר 20 שנה, והוא עבד תחת ריק קרלייל וסטיב קליפורד בין השאר, ולאורך השנים פיתח כמה גארדים והפך אותם לטובים ומוערכים יותר, כמו לוקה דונצ'יץ', סטפן קרי וקמבה ווקר - וכמובן שברוקטס מקווים שיעשה עבודה מוצלחת גם עם ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק. הוא בנו של פול סיילאס, שחקן העבר והמאמן, ואף עבד עמו בשארלוט. כעת הרוקטס ינסו להעמיד לצד המאמן הרוקי עוזרים ותיקים ומיומנים, ומקווים להביא לצדו את נייט מקמילן או ג'ף הורנסק.

לפי הדיווחים בארצות הברית, יוסטון בחרה בו בעיקר בזכות המומחיות ההתקפית שלו, ואחרי המלצות חמות של ווסטברוק והארדן.

עוד בוואלה!

הדעות חלוקות: שניים מהפרשנים הבכירים בארה"ב מתווכחים בנוגע לאבדיה

לכתבה המלאה
ראסל ווסטברוק שחקן יוסטון רוקטס עם ג'יימס הארדן. GettyImages
המליצו בחום על המאמן החדש. ווסטברוק והארדן/GettyImages

משבר הקורונה השפיע בצורה דרמטית: ההכנסות ב-NBA בעונת 2019/20 ירדו ב-10 אחוז לסכום של 8.3 מיליארד דולר. המספרים מראים ירידה של 800 מיליון דולר בהפסדים על מכירת כרטיסים, ועוד 400 מיליון דולר על ירידה במכירות של מרצ'נדייז ואיבוד ספונסרים.

העונה הזאת כוללת גם הפסדים של 200 מיליון דולר על רקע "השפעה כלכלית שלילית" מהמשבר הארוך עם סין בתחילת העונה, בעקבות הציוץ המפורסם של דריל מורי שתמך במפגינים בהונג קונג נגד הממשל הסיני - דבר שיצר קרע בין הליגה לשוק הסיני, וכאמור, פגיעה כלכלית. רק לקראת סוף העונה חזרו בסין לשדר משחקי NBA.

עם זאת, בעלי הקבוצות יודעים שיצאו בהפסדים זניחים לעומת מה שיכול היה לקרות: החזרת הליגה והקמת "הבועה" באורלנדו מנעה הפסדים של 1.5 מיליארד דולר שהיו הולכים לאיבוד אם העונה הייתה מופסקת ולא מתחדשת. עם זאת, ההוצאות על הבועה היו 190 מיליון דולר - 10 מיליון יותר מהמצופה.

על רקע ההפסדים, הנהלת הליגה וארגון השחקנים החלו בשיחות על מנת להגיע להסכמים שנוגעים לקיצוץ בשכר ותקרת השכר - כשראשי ה-NBA יודעים היטב שגם בעונה הבאה יהיו הפסדים, כל עוד לא תותר כניסת קהל ותהיה דעיכה בקניית מוצרים וחסויות וכו'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully