וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשירות אירופה יתאחדו? ברתומאו סיפק הצצה לתוכנית העל של מועדוני הפאר

הפצצה שהטיל נשיא ברצלונה היוצא בדבר ההצטרפות של המועדון לליגה אירופית חדשה, לא באמת אמורה להפתיע: מהיוזמה של פלורנטינו פרס ועד ניסיונות העריקה של פ.ס.ז' וסיטי, ענקיות הכדורגל בונות כבר במשך שנים את תוכנית ההתנתקות מאופ"א. הפעם זה באמת יקרה?

ז'וספ מריה ברתומאו עוזב את משרדי ברצלונה אחרי שהתפטר/מתוך טוויטר

רגע לפני שנטש את ברצלונה באופן סופי ומוחלט, הטיל ז'וספ מריה ברתומאו פצצה: לדבריו, החל מהעונה הבאה הקבוצה מתכוונת להשתתף בליגה אירופית חדשה, "הסופר-ליג האירופי", שתעזור למועדון כביכול לשמור על יציבות כלכלית, ותבטיח לו בונוסים ומענקים שמנים בהרבה מאלו שמוצעים לו בליגת האלופות.

זה כמה שנים שברצלונה מתקשה להגיע להישגים של ממש בליגת האלופות, אבל מעטים האמינו שהיא תהיה הראשונה שתנטוש אותה לטובת הליגה החדשה, שמרחפת באוויר בצורה כזו או אחרת כבר מאז שנות ה-90'. עדיין לא ברור אם ברצלונה אכן מתכוונת ליישם את ההחלטה עליה דיבר ברתומאו - בטח לא כשהליגה שעליה דיבר עדיין כלל לא הוקמה - אבל אם כן, מדובר במהלך חתרני למדי.

כאמור, הקמתה של הסופר-ליג האירופי נידונה כבר שנים ארוכות. בשנת 1998 ניסתה קבוצת משקיעים מאיטליה להקים מפעל אלטרנטיבי לליגת האלופות, אבל הרעיון ירד מהפרק אחרי שאופ"א התאימה את עצמה, ביצעה שינויים בפורמט של ליגת האלופות ושכנעה קבוצות רבות ששקלו "לערוק" לליגה האלטרנטיבית להישאר. בשנת 2009 היוזמה כמעט קמה מחדש, אחרי שנשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס ואנשי כדורגל נוספים כמו ארסן ונגר, הביעו תמיכה במפעל החדש.

נשיא ברצלונה ג'וזפ מריה ברתומאו. האתר הרשמי של ברצלונה, אתר רשמי
הצית מחדש דיון שנמשך שנים ארוכות. ברתומאו/אתר רשמי, האתר הרשמי של ברצלונה

פרס ביקר בזמנו את אופ"א וטען שהמתכונת שבה משוחקת ליגת האלופות לא ממצה את הפוטנציאל הכלכלי והמקצועי שלה. "בסופר-ליג החדשה נבטיח שהקבוצות הכי טובות ישחקו נגד הקבוצות הכי טובות - מה שלא קורה בליגת האלופות", אמר. לפי ההצעה של פרס, המשתתפות בליגה החדשה יישארו חלק מהליגות המקומיות, אבל בתנאים מסוימים מאוד שלא ימנעו מפגשים בינלאומיים מרובים בין הקבוצות הבכירות בכדורגל האירופי.

היוזמה המשיכה לעלות ולרדת מהשולחן אחת לכמה שנים. ב-2016 אופ"א ניסתה להגיב פעם נוספת ליוזמה ודנה באפשרות לשנות שוב את הפורמט של ליגת האלופות, ולצמצם אותה ל-16 קבוצות קבועות שיחולקו לשני בתים של 8 קבוצות. גם ההצעה הזו ירדה מהפרק בסופו של דבר, אחרי לחצים גדולים.

ב-2018, מסמכי "פוטבול ליקס" חשפו כי כמה קבוצות בכירות ביבשת כולל מנצ'סטר סיטי ופריז סן ז'רמן שלא עמדו בתקנות הפייר-פליי של אופ"א, ניהלו מגעים ליצירתה של הליגה החדשה החל משנת 2021, וניסו לשכנע מועדונים גדולים אחרים להצטרף אליהם.

עוד בוואלה!

אחרי ההצהרה הדרמטית: ברתומאו "לא מבין בכדורגל", "מסי לא יעזוב"

לכתבה המלאה
לא לשימוש. צילומים: AP, רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
ליגת העל החדשה של הכדורגל קורמת עוד וגידים?/מערכת וואלה! NEWS, צילומים: AP, רויטרס

בשבוע שעבר התברר שבניגוד לאופ"א, בפיפ"א מביעים תביעה בהקמת הליגה החדשה כתחליף לליגת האלופות. לפי רשת "סקיי", פיפ"א דנה באפשרות לשנות את שמה של הליגה מ"ליגת האלופות" ל"פרמיירליג האירופי", ולייסד ליגה של 18 קבוצות שיתחרו זו בזו, ויכריעו את העונה באמצעות טורניר סיום, בדומה למתכונת שבה נערך פלייאוף ה-NBA.

גם אם האמירות של ברתומאו לא מדויקות, הן בוודאי מרמזות על כך שמשהו מתרחש מאחורי הקלעים. הליגה של עשירות היבשת לאט לאט צוברת תאוצה, וייתכן שברצלונה היא רק הסנונית הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully