וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "ההשפעה המנטלית של הקורונה גדולה יותר משאנשים מבינים"

חלוץ פ.ס.וו דיבר על ההתמודדות עם הנגיף ("גם איתו הרגשתי 100 אחוז"), מאמנו זעם על הפנדל הדרמטי: "ההיפך ממה שה-VAR אמור לעשות"

תקציר: ויטסה - פ.ס.וו אינהובן 1:2/באדיבות ספורט 1

דרמה גדולה נרשמה הערב (ראשון) בליגה ההולנדית, ובסיומה גברה ויטסה 1:2 על פ.ס.וו - ניצחון הבית הראשון שלה על הקבוצה מאיינדהובן מאז 1997. עמוק בתוך תוספת הזמן שרק השופט באס ניחהויס לפנדל עבור פ.ס.וו, לאחר שאלי דסה תפס, לכאורה, את יוריט הנדריקס ברחבה, אולם לאחר התייעצות עם ה-VAR החליט לבטל את השריקה - למורת רוחה של הקבוצה שקיוותה להעפיל לפסגת הטבלה.

"כן, אני כועס", אמר מאמן פ.ס.וו רוג'ר שמידט בסיום. "השופט השפיע על המשחק באופן שלילי נגדנו. יש חוק ברור - מותר לו לבדוק משהו רק אם מדובר בטעות ברורה. אולי הוא לא יודע את החוקים, אז שאלתי אותו. זה היה פנדל. השחקן שלהם הכשיל את שלנו. אני משוכנע באלף אחוז שזה פנדל, וגם אמרתי את זה לשופט. כשאתה מתנהג בצורה כל כך שחצנית, כדאי שתקבל את ההחלטה הנכונה. השחקנים שלי נתנו הכל, והוא זה שהכריע את המשחק ופגע בנו"

שמידט הוסיף ואמר: "כמובן שמדובר במקצוע לא פשוט, אבל אני לא אוהב את כל מערכת ה-VAR הזו. מה שקורה כרגע זה ההיפך ממה שאמור לקרות. ה-VAR צריך להבטיח צדק, וכרגע זה עובד הפוך. כדורגל זה ספורט עם מגע, וזה מאוד שונה אם אתה רואה משהו ממרחק של חמישה מטר, או על מסך. אם אתה ממרחק של חמישה מטר, אתה יודע אם קיבלת החלטה נכונה".

שחקן ויטסה אלי דסה עם שופט המשחק מול פ.ס.וו אינדהובן. Soccrates Images, GettyImages
בסופו של דבר התקבלה ההחלטה הנכונה. דסה והשופט/GettyImages, Soccrates Images

השופט עצמו התעקש כי מדובר בהחלטה הנכונה: "חשבתי ששחקן ההגנה דחף את הנדריקס עם ידיו. מבחינתי זה היה פנדל ברור, אבל אז דיברתי עם שופט ה-VAR. הוא אמר שהיה מגע, אבל לא ראה מגע עם הידיים, כפי שאני ראיתי. צפיתי שוב באירוע, והבנתי שזה לא פנדל. הם התנגשו, אבל הדברים הללו קורים. אלה רגעים מכריעים במשחק ואתה כשופט צריך שיתוף פעולה עם ה-VAR. דיברנו הרבה לפני שקיבלתי את ההחלטה הנכונה. הסברתי לרוג'ר שמידט - זה רגע מכריע, לכולנו יש אמוציות, אבל אלה החוקים. אני לא חושב שזה פנדל".

מנגד, מאמן ויטסה תומאס לטץ' הגיב ואמר: "אני לא שופט אלא מאמן, בדיוק בשביל דברים כאלה יש VAR. צריך היה להסתכל במסך, צריך לקבל את זה ואני מרוצה. אני חושב שבסופו של דבר הגיע לנו לנצח ואני גאה".

עוד בוואלה!

הולנד: ויטסה ואלי דסה גברו 1:2 על פ.ס.וו וערן זהבי

לכתבה המלאה
שחקן פ.ס.וו איינדהובן ערן זהבי. Photo Prestige/Soccrates, GettyImages
זה עדיין לא זה. זהבי/GettyImages, Photo Prestige/Soccrates

ערן זהבי, שחזר לאחר שנדבק בקורונה אך לא היה מדויק כמו בעבר, התייחס גם הוא לאירוע הפנדל ואמר: "מבחינתי זה היה פנדל ברור. השופט היה קרוב מאוד ושרק מיד. הוא היה בטוח בעצמו, כך שזה לא היה נראה כאילו ה-VAR הכרחי. היה משחק קשה, אחד הקשים שיש בליגה, זו סיטואציה קשה, עם מקרי הקורונה. לא שיחקנו כל כך טוב, לא היינו ברמה שלנו, אבל לא היינו צריכים להפסיד. אני חושב שהשער שלהם היה מנבדל וביטלו לנו פנדל, אבל צריך להביט קדימה. ביום חמישי מצפה לנו עוד משחק חשוב.

"לי אישית היה קשה, ללכת לנבחרת, לחזור, לא היו לי שבועיים ברציפות עם הקבוצה. זה חשוב מאוד עבורי להיות יותר עם הקבוצה ולהתאקלם טוב יותר לשחקנים ולשיטה, אבל אני בטוח שזה יקרה. אני סומך על החברים שלי לקבוצה ואני משוכנע שנהיה טובים יותר בעתיד. אני מרגיש טוב, 100 אחוז, גם עם הקורונה הרגשתי טוב ורציתי לשחק, לא היו לי סימפטומים. גם שיחקתי עם נבחרת ישראל, והייתי לא רע. אבל זה לא בידיים שלנו".

זהבי הוסיף וסיפר על החיים עם הנגיף: "ההשפעה המנטלית היא גדולה יותר משאנשים מבינים. אתה חושש מכל בדיקה. אני לא מקנא במאמן שלנו, אי אפשר להתכונן, כל הזמן צריך לחכות לתוצאות בדיקות. אני מקווה שזה יסתיים בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully