וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני העבר משוכנעים: גולדן סטייט לא באמת מתכוונת לבחור בדני אבדיה

פרקינס וג'פרסון יצאו נגד הדיווחים על הישראלי וטענו: הווריירס יבחרו בג'יימס ווייסמן. ספרופולוס מסביר מה הופך את אבדיה למיוחד

דני אבדיה מתאמן באטלנטה לקראת הדראפט/חשבון הטוויטר של דני אבדיה

בשבוע שעבר נטען ב"אתלטיק" שבכירי גולדן סטייט "נפעמו" מהאימון האישי שערכו לדני אבדיה באטלנטה. בארצות הברית ממשיכים לעסוק בשידוך הפוטנציאלי, והפעם הגיע תורם של שחקני העבר ריצ'רד ג'פרסון וקנדריק פרקינס, ושל פרשן ESPN אמין אלהסן לדון בנושא.

"זה שום דבר", חרץ פרקינס. "אתם יודעים למה? כי הווריירס הולכים לבחור בג'יימס ווייסמן. זה מה שהם צריכים. הם צריכים סנטר. כן, אני מבין, יכול להיות שהיה (לאבדיה) אימון מרשים מולם. אבל בוב מאיירס היה הסוכן שלי, ואני יודע איך הוא עובד. הוא משחק את המשחקים הללו ואומר שהוא נדהם ממישהו, אבל בסופו של דבר הם הולכים לבחור בווייסמן".

ג'פרסון הסכים שגולדן סטייט תבחר בסנטר (19, 2.16 מ') שהספיק לשחק העונה ארבעה משחקים בלבד במכללת ממפיס: "אני לא חושב שהם יקחו מישהו חוץ מווייסמן, אלא אם מישהו יצוץ לפתע".

אלהסן, שעבד בעבר כחלק מהצוות הניהולי של פיניקס, המליץ גם כן לקחת בעירבון מוגבל את הדיווחים השונים - לא רק בנוגע לאבדיה, כי אם בנוגע לרוב הכשרונות הצעירים בדראפט: "זו התקופה בה כולם אומרים על כולם "הוא הימם אותם". כל מה שאתם שומעים כרגע הולך להתברר בסוף כבולשיט".

דני אבדיה נבחר לשחקן הישראלי המצטיין לעונת 2019/20. דני מרון
קחו בעירבון מוגבל. אבדיה/דני מרון

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס ערך ריאיון ארוך ב"יורוספורט", ובו בין השאר התייחס לדני אבדיה ולעתידו ב-NBA. על פי המאמן היווני, אבדיה צפוי להצליח בליגה הטובה בעולם לא רק בגלל הכישרון - אלא בעיקר בזכות היכולת שלו ללמוד ולהשתפר ומוסר העבודה שלו.

"תמיד קשה להגיד מה יהיה עם שחקן צעיר שעובר מאירופה לארה"ב, אבל לאור הניסיון שלי, אני יכול להגיד כמעט בוודאות שבאופן נדיר הוא מוכן ל-NBA", טוען ספרופולוס, "יש לו חוכמת משחק נהדרת, ומשמעת אימונים. לדוגמה, כשהגעתי לפני שנתיים הייתה לנו שיחה מיוחדת אחרי האימון השני או השלישי. במהלך אימון קליעה, הוא העמיד את המרפקים שלו בצורה כל כך לא מאוזנת, שהשפיעה על המסלול של הכדור. אבל הוא טיפל בזה, ושינה את זה תוך חודשיים. תוך חודשיים!

עוד בוואלה!

"חלק מהמנהלים והסקאוטים ב-NBA מדרגים את אבדיה ראשון בדראפט"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה, ברקע המאמן יאניס ספרופולוס. דני מרון
הופתע לטובה. יאניס ואבדיה/דני מרון

"המטרה שלנו בעונה הזאת תמיד הייתה לשלב את אבדיה בליגה הישראלית. הוא עשה את זה, ובאמצע העונה גם החלק שלו ברוטציה שלנו ביורוליג השתפר. אחר כך היה לו טורניר נהדר באליפות אירופה, וב-2019/20 הוא היה אחד השחקנים הכי חשובים שלנו. וכפי שאתה יודע, אחר כך גם זכה בתואר שחקן העונה הישראלי.

"אבל מה שהופך את הילד הזה לשונה מאחרים זו הדרך שבה הוא מתפתח. כשבאנו למכבי, ניתחנו מי טוב ביסודות שלו ומי צריך להשתפר. דני היה כוכב בנוער, אבל היה ברור שעליו להשתפר. הצעתי לו לוח אימונים קשה, ולו"ז קשה. הוא לא נרתע. הוא היה מתאמן איתנו יומיים בשבוע, ועם קבוצת הנוער חמישה ימים. הוא אפילו לא נח יום אחד. לא רציתי שיעזוב את את קבוצת הנוער כי הוא היה ללא ספק הכי טוב בה. והוא קיבל את זה.

"ואז בקיץ, אחרי עונה קשה, הוא התאמן כל הזמן, כל הקיץ. הייתה לנו עוד שיחה לפני עונת 2019/20, והוא הבטיח לי שבסוף העונה הזאת הוא יהיה ברמה הרבה יותר גבוהה משציפיתי. והוא צדק. אני חושב שהוא יפתח לעצמו קריירה גדולה ב-NBA, וכמובן, אם הוא יהיה מאושר, זה ישמח גם אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully