וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - הפועל באר שבע: דוניס מחפש ריענון בהתקפה, אבוקסיס מתלבט בהגנה

האלופה מתכוננת להפועל באר שבע (א', 21:00, ספ' 5) על רקע הלו"ז הצפוף: דוניס עשוי לעבור למערך התקפי יותר ולוותר על בלם, גולסה ינוח? מחזיקת הגביע באנרגיות גבוהות: "כולם רוצים להמשיך בהרכב"

תקציר: מכבי תל אביב - קרבאח 0:1/ספורט 1

מכבי תל אביב

אחרי פתיחה רעה של העונה (נקודה מתוך שש) וכשהיא ממוקמת עשירית בליגה עם משחק חסר (המשחק מול מכבי נתניה מהמחזור השלישי נדחה), תרצה מכבי תל אביב לאסוף מחר (ראשון, 21:00, ספורט 5) שלוש נקודות מול הפועל באר שבע בבלומפילד במשחק שהוקדם מהמחזור החמישי. ביום שני הבא תצא מכבי תל אביב למשחק חוץ מול מכבי חיפה המוליכה שפתחה את העונה טוב, ובקבוצה לא רוצים להגיע למשחק במומנטום שלילי ועם פער גדול שעלול לצמוח אם מכבי תל אביב תפסיד לקבוצה של ברק בכר.

מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס יחזור לעמוד על הדשא מחר אחרי שהיה מורחק במשחק ביום חמישי בליגה האירופית מול קרבאח וצפה בשחקניו ממרומי היציע.

המשחק מול קרבאח לא היה טוב מבחינה התקפית וההתלבטות הגדולה לקראת הפועל באר שבע מחר היא במערך איתו יפתח דוניס. אם לפני המשחק מול אלופת אזרבייג'אן, דוניס ידע בדיוק איך הוא ישחק, ההופעה הפושרת שלשום בלילה בכל הקשור למשחק ההתקפה גורמת לו להתלבט כאשר גם היריבה שניצחה את סלביה פראג 1:3 עשויה לקבוע באיזה מערך הוא יעלה. ייתכן כי המאמן היווני יחליט הפעם לשחק עם שני בלמים ולשלוח עוד שחקן לחלק הקדמי. במצב כזה יהיה לטל בן חיים סיכוי לפתוח אחרי שנכנס כמחליף מול קרבאח רק בדקה ה-77, אבל ברבע השעה ששיחק הציג יכולת טובה. התלבטות נוספת היא באשר לבלמים ואם אכן יפתח דוניס רק עם שני בלמים, הוא יצטרך להכריע בין שרן ייני ללואיס הרננדס שנכנס כמחליף החמישי שלשום.

דוניס גם שוקל שינוי בשלישיית הקשרים שלו כדי לא להעמיס על דן גלזר, דור פרץ ואייל גולסה שאמורים לפתוח יחד ביום חמישי בטורקיה נגד סיבאספור. אבי ריקן או עדן קארצב עשויים לפתוח במקום גולסה. כך או אחרת, השחקנים במכבי תל אביב מאוד דרוכים וסקרנים לקראת השינויים שיעשה המאמן מכיוון שהקבוצה משחקת בשני מפעלים במקביל ובשל הקורונה גם באינטנסיביות גדולה מאוד. "התחושה בין השחקנים היא שיש לכל אחד סיכוי טוב לפתוח בכל משחק כיוון שאנחנו עכשיו במרתון של 6 משחקים ב-17 ימים", אמר היום אחד השחקנים.

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב מול עבאס חוסיינוב שחקן קרבאח. ברני ארדוב
יפתח בהרכב? טל בן חיים/ברני ארדוב

הפועל באר שבע

בהפועל באר שבע לא אהבו בהתחלה את שיבוץ המשחק מול מכבי תל אביב למחר ואפילו התלוננו במנהלת הליגות, אבל אחרי הניצחון שלשום על סלביה פראג, האנרגיות במועדון מאוד גבוהות והתחושה היא שהקבוצה לא צריכה בכלל מנוחה. "כשמנצחים, שוכחים את הכול. מצב הרוח עולה וכולם רוצים להמשיך להיות בהרכב", סיפר הבוקר שחקן בקבוצה.

יוסי אבוקסיס עשוי להמשיך מחר במערך של שלושה בלמים עם מיגל ויטור ומרואן קבהא, כאשר ההתלבטות תהיה בין שיר צדק לבין לואי טהא. כזכור, רופא הפועל באר שבע עמד על כך שטהא יוחלף בהפסקה שלשום אחרי שחש ברע במחצית הראשונה וצדק שנכנס במקומו תפקד היטב. אבוקסיס שנוהג לקיים אימוני בוקר, החליט השבת להעביר את האימון לשעות הערב כדי לאפשר לשחקנים מנוחה ארוכה יותר והתאוששות מלאה אחרי שעשו רק אימון קל אתמול.

אחרי שהוכיחו את עצמם בצורה יוצאת מן הכלל באירופה, רוצים בהפועל באר שבע לבחון את עצמם גם מול האלופה בליגת העל. עד כה לא נספרת הפועל באר שבע כמי שיכולה באמת לאיים על האליפות ומיטב הפרשנים מחלקים את עצמם בין מכבי תל אביב למכבי חיפה. ניצחון של הפועל באר שבע מחר בבלומפילד, יהפוך אותה כבר לכזו שכולם ייקחו ברצינות.

עוד בוואלה!

בחזרה לימי איביץ': מכבי תל אביב מאמינה שאפשר לעבור שלב, יונתן כהן שולח מסר

לכתבה המלאה
שחקן הפועל באר שבע מרואן קבהא. ברני ארדוב
ימשיך כבלם. מרואן קבהא/ברני ארדוב

טריוויה

* 116 משחקי ליגה היו בין הקבוצות, כשמכבי תל אביב מובילה 27:55 בניצחונות ועוד 34 משחקים לא הוכרעו.

* במפגש הליגה האחרון ניצחה הפועל באר שבע 0:2 ומנעה מהצהובים להשלים עונה ללא הפסד, אבל בחוץ היא לא הצליחה לנצח בארבעת הניסיונות האחרונים.

* הפעם הקודמת שהפועל באר שבע ניצחה את מכבי תל אביב בחוץ (0:1 באפריל 2018) הייתה גם הפעם האחרונה שהצהובים רשמו שני הפסדי בית רצופים בליגת העל. האם זה יקרה שוב?

* מכבי תל אביב רק עם נקודה אחת מתוך שש עד כה. הפעם הקודמת שפתחה כך עונה הייתה עם ניר לוין ב-2007/08, ואז נותרה עם הנקודה הזו עד המחזור השמיני.

הרכבי הקבוצות

שופט: ארז פפיר
אצטדיון: בלומפילד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully