וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן מרטין העניק לסטארט-אפ ניישן ניצחון ראשון בוואלטה אספניה

12 ימים אחרי הניצחון ההיסטורי בג'ירו ד'איטליה, לקבוצה הישראלית יש הישג גם במרוץ היוקרתי בספרד, כשמרטין הקדים את רוגליץ' וקרפאס בקטע השלישי. האירי התרגש בסיום: "ממש רציתי לנצח עבור הקבוצה שהייתה טובה אליי"

גיא ניב בטור דה פראנס/סטארט אפ ניישן

דן מרטין סיפק הערב (חמישי) רגע היסטורי לקבוצת הרכיבה הישראלית סטארט-אפ ניישן, כשניצח בקטע השלישי בוואלטה אספניה, אחד משלושת מרוצי הגרנד טור של ענף האופניים. האירי תקף 200 מטרים לפני סיום הקטע שארך 166 ק"מ מלודוסה עד ללגונה נגרה דה וינואסה, והשאיר מאחור את ריצ'רד קרפאס מאקוודור ופרימוז' רוגליץ' הסלובני אחרי רכיבה של 4:27:49 שעות.

דן מרטין רוכב אופניים אירי קבוצת סטארט-אפ ניישן, מנצח קטע שלישי במרוץ וואלטה אספניה. Alvaro Barrientos, AP
דן מרטין על הפודיום/AP, Alvaro Barrientos

מרטין, שסיים פעמיים במקום השלישי בקטעים הראשונים, נמצא במקום השני בדירוג הכללי אחרי רוגליץ', שסיים שני היום ומקדים אותו עדיין בחמש שניות. האירי בן ה-34 התרגש מאוד בסיום ואף בכה בריאיון ביורוספורט, כשהזכיר את לידת ילדיו: "הייתי כל כך קרוב לנצח השנה, וממש רציתי לנצח עבור הקבוצה שהייתה כה טובה אליי. כמובן שעם הפציעה בטור דה פראנס לא יכולתי לנצח שלב שם, אבל הייתי נחוש מאוד לעשות את זה היום. הקבוצה הייתה מדהימה, לכל אחד מהם יש חלק בניצחון הזה. הניצחון מוקדש בחלקו להם ובחלקו לאשתי, כי זו הפעם הראשונה שאני מנצח מאז שהילדים שלי נולדו וזה מאוד מיוחד".

עוד בוואלה!

אופניים: דן מרטין מסטארט אפ ניישן מדורג שני בוואלטה

לכתבה המלאה
דן מרטין רוכב אופניים אירי קבוצת סטארט-אפ ניישן, מנצח קטע שלישי במרוץ וואלטה אספניה. Alvaro Barrientos, AP
דן מרטין ברגע הניצחון/AP, Alvaro Barrientos

מרטין, יליד בירמינגהאם, הוא בן לאב בריטי שהיה רוכב אופניים מקצוען ולאם אירית שהיא אחותו של סטיבן רוץ' שעשה בשנת 1987 הישג מדהים כאשר ניצח את הגירו ד'איטליה, הטור דה פראנס ואליפות העולם יחד. הוא נולד כפג חמישה שבועות לפני הזמן וסבל מאסטמה כילד. כנער זכה מרטין באליפות בריטניה כביש לנוער ושנתיים לאחר מכן החליט שכמקצוען יתחרה כרוכב אירי.

הרזומה שלו עשיר וכלל ניצחונות בקלאסיקות כמו הג'ירו די לומברדיה (2014), וליאז' באסטו ליאז' (2013). הוא ניצח גם מרוצי קטעים כמו הטור של פולין (2010), הטור של קטלוניה (2013) ורוט דה סוד (2008). ברשותו גם ניצחונות בגרנד טורים: בטור דה פראנס (2013, 2018) ובאותה שנה 2018 גם זכה בפרס הרוכב ההתקפי. ובוואלטה פרט לניצחונו האחרון גם ניצח קטע ב-2011.

כזכור, לפני 12 ימים היה זה הבריטי אלכס דאוסט שהעניק לקבוצה הישראלית ניצחון ראשון בג'ירו ד'איטליה.

סייע בהכנת הידיעה: אייבי גילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully