וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבצורת של מסי והרגע הקריטי של זידאן: סימני השאלה לפני הקלאסיקו

מסי רוצה לחזור לכבוש מול היריבה הגדולה, זידאן מחפש חבל הצלה באצטדיון בו לא הפסיד מעולם, במדריד מייחלים לקרדיט לגריזמן, ועל מה ריבאלדו מהמר? ספרד מתמרקת לקראת הקלאסיקו (שבת, 17:00, ערוץ 50)

זינדין זידאן מדבר על ההפסד של ריאל מדריד לשחטאר דונייצק/רויטרס

אין קהל, אין את היריבות העזה של השנים הקודמות וגם היכולת לא מי יודע כמה, אבל בכל זאת: הקלאסיקו הראשון של עידן הקורונה. אחרי מחזור בו שתי הקבוצות הפסידו במקביל וריאל מדריד גם הובכה בליגת האלופות, ברצלונה תארח מחר (שבת, 17:00, ערוץ 50) את יריבתה המרה ותוכל לסבך עוד יותר את זינדין זידאן, על רקע הדיווחים כי הנהלת האלופה הציבה לו שבוע מבחן.

זה יהיה המפגש ה-181 בין הקבוצה במסגרת הליגה, כשריאל מדריד מובילה כעת 72:73 בזכות הניצחון 0:2 במפגש האחרון. עוד 35 משחקים הסתיימו בתיקו.

ייעדרו בברצלונה: מארק אנדרה טר סטגן, סמואל אומטיטי.

ייעדרו בריאל מדריד: דני קרבחאל, אדן הזאר, מרטין אודגור, אלברו אודריוסולה.

ליאונל מסי באימון ברצלונה. רויטרס
שנתיים בלי גול מול ריאל. ליאונל מסי/רויטרס

אנסו פאטי, שהפך השבוע לשחקן הראשון שכובש צמד בליגת האלופות עוד לפני גיל 18, צפוי לפתוח לראשונה בחייו בקלאסיקו, אחרי שנכנס כמחליף בשני המפגשים בעונה שעברה. רונאלד קומאן, בקלאסיקו הראשון שלו כמאמן (כשחקן כבש צמד פנדלים בקלאסיקו הבכורה ב-1989), עשוי להחזיר להרכב את אנטואן גריזמן שסופג ביקורות רבות מתחילת העונה ולא שיחק אפילו דקה ב-1:5 על פרנצווארוש. כרגע, נראה שהצרפתי יקבל את הקרדיט, כשבן ארצו עוסמאן דמבלה ופדרי ימתינו על הספסל. מארק אנדרה טר-סטגן לא הספיק להתאושש מהפציעה ונטו ימשיך בין הקורות, וסרג'יניו דסט ימלא את מקומו של ג'ורדי אלבה בעמדת המגן השמאלי.

הנטל ייפול שוב על ליאונל מסי, שיאן השערים בקלאסיקו עם 26 כיבושים, אם כי הוא לא כבש באף אחד מששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

לקראת המשחק, התייחס ריבאלדו ליחסי הכוחות והימר על ליאו מסי. "מבקרים אותו הרבה, אבל מסי הוא מסי. ברצלונה תנצח עם צמד של ליאו", אמר אקס ברצלונה, והתייחס גם לעתידו של רונאלד קומאן: "אם הוא לא יזכה בתארים, הוא יגמור בדיוק כמו קיקה סטיין וארנסטו ואלוורדה. איזה שחקן מריאל הייתי לוקח לברצלונה? אין ספק שאת קארים בנזמה".

בריאל, כך נראה, מרגישים שהסיכויים נוטים לטובת ברצלונה, אבל תאמינו או לא - מייחלים לכך שאנטואן גריזמן יפתח על חשבון אחד הצעירים המבטיחים. "אם גריזמן ייראה כמו שהוא נראה לאחרונה, לא אכפת לי שהוא ישחק. למען האמת, אני מעדיף שהוא ישחק", אמר שחקן העבר של ריאל פרננדו מוריינטס. "אני חושב ששתי הקבוצות חוות את אותן קשיים, אותן בעיות, אבל הסיכויים נוטים לטובת ברצלונה".

עוד בוואלה!

"אפילו ה-VAR לא הציל את ריאל מדריד": בברצלונה עוקצים וחוגגים

לכתבה המלאה
סרחיו ראמוס, ריאל מדריד. רויטרס
ריאל תקבל את שיאן ההופעות של משחקי הקלאסיקו על המגרש. סרחיו ראמוס/רויטרס

אז ברצלונה הפסידה 1:0 בחוץ לחטאפה במחזור הקודם ועדיין לא בשיאה, אבל מצבה של ריאל מדריד אולי מדאיג יותר. הבלאנקוס אמנם עם שלוש נקודות יותר (משחק עודף), אבל עברו שבוע מביך שכלל הפסדים ביתיים לקאדיס ושחטאר דונייצק. זידאן לקח אחריות, אבל על פי חלק מכלי התקשורת זה לא מנע ממעמדו להתערער.

לפי "אס" ו"ל'אקיפ", שני המשחקים הקרובים יחרצו את גורלו של זידאן, והפסד בקלאסיקו יקרב מאוד את פיטוריו. ובכל זאת, ב"מארקה" מדווחים שהמאמן הצרפתי "עדיין מאמין שריאל יכולה ללכת הכי רחוק שיש העונה ולזכות בכל התארים האפשריים", כולל ליגת האלופות. לקראת הקלאסיקו יש לו לא מעט סיבות להיות אופטימי: כמאמן ריאל, הוא ביקר חמש פעמים בקאמפ נואו ומעולם לא הפסיד. מצד שני, במדריד יש מי שכבר מכתיר לו יורש בלתי נמנע: מאמן ריאל מדריד ב' ראול, שכבר מתכונן לתפקיד במשך שנים.

"התחושה שלי היא שראול בשל לתפקיד. הוא מוכן להצליח בריאל, והוא יצטרך לאמן אותה במוקדם או במאוחר", אמר שחקן העבר רובן דה לה רד. "בטוח שזידאן מודע למצבו ויעשה הכול כדי לתקן אותו. הוא לא יכול לתרץ את התוצאות האחרונות בקורונה, כי כל הקבוצות סובלות מאותן בעיות".

המאמן הצרפתי יחזיר להרכב את קארים בנזמה ויקבל גם את סרחיו ראמוס שחזר להתאמן ומתעקש לשחק אחרי שראה את הפיאסקו מול שחטאר. בצד ימין של ההגנה זידאן שוב יצטרך לאלתר (דני קרבחאל ואלברו אודריוסולה עדיין פצועים) והוא יחסר גם את מרטין אודגור. אדן הזאר הפצוע ערך אימון חלקי וצפוי להיעדר, אם כי הוא לא ייכלל בסגל.

הרכבי הקבוצות

זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד. רויטרס
עם השחקנים "עד המוות". זידאן/רויטרס

לקראת המשחק, ערך זינדין זידאן מסיבת עיתונאים והתייחס לשמועות על מעמדו. "אני מרגיש תמיכה מכולם. הנשיא ממשיך לתמוך בי, וכלום לא השתנה. זכיתי בהרבה תארים עם השחקנים האלה, ובכל מקרה אלך איתם עד המוות. הם אלה שנלחמים, שרצים, ואני מרגיש את התמיכה מהם. יש עוד המון זמן לעשות שינוי".

זידאן הבטיח ש"הגישה שלנו מחר לא תהיה הבעיה. במשחקים האחרונים היו לנו הרבה החמצות ורגעים פחות טובים, אבל השחקנים שלי נחושים לשחק מחר ועובדים קשה מאוד כדי לעשות את זה".

לגבי סרחיו ראמוס אמר זידאן: "הוא הקפטן שלנו, המנהיג שלנו. אנחנו לא רוצים לסכם אותו, אבל הוא התאושש והולך להיות איתנו. הוא כשיר ב-100 אחוז ויהיה בסגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully