וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולמות וחבלים: מלך הירידות חיימה רומרו מחכה למכבי תל אביב

חיימה רומרו שיחק בסרייה A ולה ליגה ונכנס כמחליף במקום רונאלדו בריאל מדריד, אבל ירד ליגה חמש פעמים לפני שבחר בקרבאח ובצד הנכון של הטבלה. אחרי ירידות באיטליה, ספרד וטורקיה, המשחק נגד מכבי תל אביב (22:00, ספורט3) הוא הזדמנות לעוד כמה שאיפות של אוויר פסגות

מכבי תל אביב מציגה את אלכסנדר פשיץ'/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

כשחיימה רומרו יצא עם ריאל מדריד למשחק ידידות נגד פריז סן ז'רמן בינואר 2014, הוא בוודאי לא חלם שהדרכים יובילו אותו לקרבאח האזרית. כשהוא נכנס כמחליף במקום כריסטיאנו רונאלדו עם פתיחת המחצית השנייה וסיפק כמה מהלכים יפים בניצחון 0:1, הוא בוודאי לא חשב שהיום עיתונאי ספורט מספרד יתקשרו אליו בעיקר כדי שיספר להם על החיים של כדורגלן במדינה שנמצאת במלחמה.

אבל שחקן הכנף בן ה-30 כנראה היה צריך להרחיק עד אזרבייג'אן כדי לברוח מקללת ירידות הליגה שדבקה בו וסירבה לעזוב. הרי ביחד עם נפטצ'י באקו, קרבאח היא הקבוצה שזכתה בהכי הרבה אליפויות וכשהוא חתם במדיה, רומרו סוף סוף החליף את תחתית הבאר באוויר פסגות לא מוכר. אוויר פסגות שכולל גם הופעות בליגה האירופית ומשחק נגד מכבי תל אביב הערב בבלומפילד השומם (22:00, ספורט3).

שחקנים כמו פאביו פקיה, מרכוס בנט, סבסטיאן באסונג ורוברט גרין ירדו ליגות ארבע פעמים במהלך הקריירות שלהם. אבל חיימה רומרו מאפיל עליהם. בגיל 30 מופיעות לו בקורות החיים חמש ירידות ליגה (למען ההגינות יש לומר שהוא לא היחיד עם מספר כזה).

חיימה רומרו בלבן, במדי בארי ב-2011. Giuseppe Bellini, GettyImages
10 הופעות ונשירה לסרייה B. רומרו בלבן, במדי בארי/GettyImages, Giuseppe Bellini

חיימה רומרו נולד באלבסטה ושיחק בקבוצת הנוער של הקבוצה המקומית. בגיל 18 כבר הפך לשחקן מפתח בקבוצה הבוגרת והוזמן לסגל נבחרת הנוער של ספרד. אודינזה שילמה עליו 1.8 מיליון יורו והוא הספיק לרשום במדיה ארבע הופעות - כולל 33 דקות נגד יובנטוס - לפני שהיא החלה להשאיל אותו כדי שיצבור ניסיון.

הירידה הראשונה: בעונת 2010/11 אודינזה השאילה את רומרו לבארי. בחודשים הראשונים של העונה הוא סבל מפציעה ובהמשך רשם 10 הופעות בליגה. בארי סיימה את העונה במקום האחרון בסרייה A וחזרה לסרייה B אחרי שנתיים.

הירידה השנייה: בינואר 2013, אחרי שנה וחצי בגרנאדה שנמצאה תחת אותה בעלות של אודינזה, רומרו נשלח להשאלה באורדוספור. הטורקים סיימו במקום ה-17 מתוך 18 וירדו לליגת המשנה, הספרדי רשם 11 הופעות ולא כבש או בישל.

הירידה השלישית: רומרו לא הצליח למצוא את מקומו באודינזה וגם בעונת 2013/14 הושאל - הפעם לריאל מדריד קאסטייה (קבוצת המילואים של ריאל מדריד). הוא התאמן מפעם לפעם עם הקבוצה הבוגרת ורשם עונה טובה מבחינה אישית בליגת המשנה בספרד, אבל במחזור האחרון של העונה קאסטייה הפסידה 1:0 למורסיה ונשרה לליגה השלישית.

הירידה הרביעית: במהלך השנים גם אודינזה וגם רומרו הבינו שהם לא נועדו להיות ביחד וב-2016 הוא סיים את חוזהו בלי ששיחק בקבוצה האיטלקית מאז דצמבר 2009. הוא חתם באוסאסונה בליגת הבכירה בספרד, רשם בישולים במשחקים נגד ולנסיה וריאל מדריד, ושותף ב-19 משחקים. אבל הקבוצה מפמפלונה רשמה עונה נוראית של 22 נקודות וירדה הרבה לפני הבאזר האחרון של עונת 2016/17.

הירידה החמישית: בקיץ 2017 קורדובה היומרנית שילמה לאוסאוסנה כחצי מיליון יורו על רומרו. בגיל 27 הוא סוף סוף מצא קבוצה שמוכנה לתת לו את המפתחות, בתקווה שיצעיד אותה למאבקי העלייה ללה ליגה. במבחן המציאות זה היה כישלון. רומרו לא עמד בציפיות, הושאל ללוגו הקטנה לחצי עונה, חזר לקורדובה ותום עונת 2018/19 ירד איתה לליגה השלישית בספרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן קרבאח, חיימה רומרו. Aziz Karimov, GettyImages
בקורדובה אחד מכלי התקשורת אפילו כינה אותו "ההחתמה הגרועה של המאה". רומרו בשחור, במדי קרבאח/GettyImages, Aziz Karimov

השנתיים של רומרו בקורדובה נחשבו לכישלון מהדהד. הוא נרכש תמורת חצי מיליון יורו וקיבל את אחת המשכורות הגבוהות בקבוצה: כ-220 אלף יורו נטו לעונה. התקשורת המקומית סימנה אותו כאחד מהסמלים לירידת הליגה ולמצב הכלכלי המידרדר של המועדון ובאחד מכלי התקשורת אפילו כינו אותו "ההחתמה הכי גרועה של המאה". והוא שמע את הקולות.

בקיץ 2019, אחרי שירד ליגה בפעם החמישית בקריירה וכשקבוצתו הנוכחית נחושה להיפטר מחוזה בלתי סביר בליגה השלישית בספרד, רומאו עמד בפני צומת דרכים. היו לו הצעות מהליגה השנייה במולדתו, אבל הוא החליט שדי. קרבאח הגישה הצעה נדיבה ולספרדי בוודאי הספיקו פחות משתי דקות להבין ששם הוא יכיר צד חדש בטבלה - החלק העליון שלה.

באזרבייג'אן רומרו מצא את מקומו והפך לאחד מכוכבי הקבוצה. הוא זכה באליפות ראשונה בקריירה, הבקיע ובישל בשלבי מוקדמות של מפעלים יבשתיים, פגש את סביליה פעמיים בליגה האירופית והערב יתחיל קמפיין נוסף, הפעם נגד מכבי תל אביב. בשבועות האחרונים צצו ידיעות באזרבייג'אן על כך שיש בו התעניינות מצידן של כמה קבוצות קטנות מהליגה הבכירה בטורקיה, אבל נראה שבינתיים הוא לא ממהר לשום מקום. רק עוד כמה שאיפות של אוויר פסגות.

  • עוד באותו נושא:
  • קרבאח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully