וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "אתם שיקמתם את ערן לוי, תעשו את זה גם עם שועה"

17.10.2020 / 6:28

תקופה ארוכה משה חוגג מנסה בכל דרך לצרף את ירדן שועה לבית"ר ירושלים עד שהשלים את המשימה. כיצד הרגיע את דראפיץ' וברדה, כמה נפיצה החזית עם אלירן עטר והאם שועה יסכים לשבת על הספסל? הדברים שיכריעו אם חוגג קנה יהלום או גרסה חדשה של ראובן עובד

בית"ר ירושלים חזרה להתאמן/האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

1.

חצי שנה מנסה משה חוגג לצרף את ירדן שועה לבית"ר ירושלים. הוא היה כל כך להוט, שכבר בתחילת המו"מ הנוכחי, לפני כשלושה שבועות לערך, היה ברור כי אט אט הוא יעלה את הסכומים והעסקה תיסגר. בשלב ראשון חוגג היה מוכן לצרף את שועה רק בהשאלה עם אופציה, לאחר מכן הוא הציע לשחר חצי מיליון יורו על 60% מכרטיס השחקן שלו וכל כמה ימים ההצעה שודרגה.

נקודת המפנה החלה כאשר ירדן שועה ויתר על ה-10% המגיעים לו בכרטיס ובתמורה חוגג שיפר את ההצעה הכספית לשחקן וסיכם עמו את התנאים לשלוש שנים עם אופציה לעונה נוספת. מכאן המו"מ העלה הילוך. יענקל'ה שחר כבר הסכים למכור 60% מכרטיסו של שועה ב-900 אלף יורו וכל שנותר היה לסכם את הפרטים מול בני יהודה. כאשר חוגג נתקל בקשיים מול אברמוב, הבעלים של מכבי חיפה לקח את העניינים לידיים, סגר איתו על רכישת כל הכרטיס ואמר לו: "אני אסגור משהו בנפרד עם אברמוב" ופתח את הדלת לסגירת העסקה.

ירדן שועה עם בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
חידה ששווה מיליון יורו. ירדן שועה עם חוגג/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

2.

חוגג לקח הימור לא קטן והוא משלם יותר ממיליון יורו על שחקן שהוא חידה גדולה. לכל מי שאמר לו לאחרונה שהוא ייפול עם שועה הוא ענה "נדבר בעוד שנה-שנתיים ונראה". חוגג משוכנע שעם טיפול אחר בבירה, שועה הממורמר והסורר של מכבי חיפה יתנהל בצורה אחרת לגמרי. איפה הבעיה? שכדי לנסות ולהתחיל עם שועה ברגל ימין הוא צריך להיות שחקן הרכב. דראפיץ' וברדה משחקים היום עם שני חלוצים - חלאופילו פלייטר שהוא חלוץ ה-9 שמשחק עם הגב, עושה תנועה לעומק ומספק את הפיזיות ואילו אלירן עטר הוא יותר הטאלנט של ההתקפה. ירדן שועה הוא לא זה שיעבוד קשה וייתן גוף בשביל הקבוצה, הוא יותר הטאלנט על המשבצת של אלירן עטר וזה מציב לצוות המקצועי בעיה גדולה.

עוד בוואלה!

ירדן שועה חתם לשלוש שנים בבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים אלירן עטר. דני מרון
יתחרה עם שועה על אותה עמדה? אלירן עטר/דני מרון

3.

בסופו של דבר בבית"ר הנוכחית ישנם שחקנים שחוגג רכש ומעוניין למכור אותם בעתיד. בראיה של הבעלים לשחקנים כאלה צריכה להיות עדיפות היות והמכירה שלהם היא חלק ממדיניות כלכלית של המועדון. מיכאל אוחנה, מתאוסיניו, אוקמפוס, שועה - בטווח הארוך חוגג ירצה שהשחקנים הללו יהיו שחקני הרכב בטוחים וזה משהו שדראפיץ' וברדה יצטרכו להתמודד איתו, אולי גם משהו שאלירן עטר יצטרך להתמודד איתו.

ירדן שועה הוא לא שחקן שעשוי מה-DNA שמועדף על דראפיץ וברדה. הם אוהבים שחקנים שרעבים לעבוד קשה, ללחוץ ולהיות חיילים ושועה הוא בדיוק ההיפך. בתחילת הדרך, כאשר דראפיץ ערך שיחות ובדק לגבי שועה, הוא נבהל מהדברים ששמע ממכבי חיפה. הוא אמר את הדברים למשה חוגג, שאמר לו: "אתם שיקמתם את ערן לוי בנתניה שכבר היה גמור, אתם יכולים לעשות את זה גם עם שועה".

ההבדל בין ערן לוי לשועה בגישה הוא עצום, מה גם שערן לוי הגיע לנתניה כשחקן חופשי ולא עם תג מחיר של מעל מיליון יורו. אם יהיה למאמנים את השקט מלמעלה להתחיל עם שועה כשחקן ספסל בתקופה הקרובה והוא יתיישר עם הדרישות המקצועיות ויבין את מקומו בחדר ההלבשה, אולי התקווה של חוגג תתממש. אם יהיה לחץ לפתוח איתו בניגוד לדעת הצוות המקצועי, זה עוד יוביל לפיצוץ, לא רק עם הצוות, כי יש שיח לא שקט בחדר ההלבשה על שחקנים שיקבלו עדיפות מלמעלה השנה, משהו מאוד לא בריא לקבוצת כדורגל.

ירדן שועה שחקן מכבי חיפה. לילך וייס רוזנברג
יראה ספסל גם בבית"ר? ירדן שועה/לילך וייס רוזנברג

4.

ברמת ההתנהגות הכללית, אחרי מה שעבר בחיפה, השמיכה של שועה קצרה מאוד. כל הפרת משמעת עשויה לגרום לדראפיץ' וברדה להוציאו מהסגל, גם בניגוד לדעת הבעלים. צמד המאמנים יערכו שיחה עם השחקן לפני שיתחיל להתאמן, אבל לא יהיו לו יותר מדי הזדמנויות, הוא יצטרך לשנות פאזה בצורה קיצונית מהרגע שהוא דורך בבית וגן ואם לא יעשה זאת, דראפיץ' וברדה לא ילבישו אותו ולא יתנו לו להתאמן גם אם זה יעלה להם במשרתם.

הם נותנים צ'אנס, צ'אנס אחד אמיתי, אבל רק אחד. בשורה התחתונה שועה קיבל במכבי חיפה הכול - תנאים מעולה, רכב, דירה והיה הבייבי של שחר שרק דחף אותו ורצה שישחק, אך הוא ריסק כל הזדמנות שקיבל. הוא קיבל משום מקום הזדמנות נוספת במועדון גדול, הזדמנות שאם יהרוס אותה סביר להניח שבעוד שנתיים שלוש גם נראה אותו בליגות נמוכות יותר בדרך לסוף הקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully