וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק שום: "הנבחרת לא מעניינת אף אחד. ברקוביץ' צריך לאמן עם מישהו מהדור שלנו"

"הנאום של זהבי לא עשה לי כלום". "המאמנים של היום מהווים בעיה". "מעולם לא התערבתי בקביעת ההרכב". "למה שהנכד שלי לא ישחק אצלי?". בעלי הפועל כפר סבא מתארח בפודקאסט "דאבל טים"

"אי אפשר ליהנות מנבחרת ישראל מאז ששלמה שרף עזב. היא הייתה אז אהודה ואהובה, שיחקה כדורגל התקפי, וכל הזמן דיברו עליה. היום אתה בקושי יודע שיש משחק. הנבחרת לא מעניינת והאווירה סביבה ירודה. אם איל ברקוביץ' יאמן אותה, היא תחזור להיות מעניינת ושמחה. ואם ישימו לצידו אחד מהדור שלנו, כדאי שיאזן אותו, זה יכול להצליח".

יצחק שום החזיק כמעט בכל תפקיד אפשרי בכדורגל הישראלי: הוא שיחק 18 שנים בהפועל כפר סבא והופיע עם נבחרת ישראל במונדיאל ב-1970; במשך תשע שנים שימש עוזר מאמן הנבחרת; וכיום, בגיל 72, הוא הבעלים של קבוצת נעוריו. אחרי סגירת חלון ליגת האומות, ולקראת היציאה מהסגר ושובה של ליגת העל, שום התארח ב"דאבל טים", הפודקאסט של וואלה! ספורט, ושוחח עם אהרל'ה ויסברג ויניב טוכמן על שלל נושאים.

השער האומלל שספג אופיר מרציאנו בתחילת השבוע נגד צ'כיה, החזיר את שום ל-2003, אז ספג דודו אוואט שער דומה במכבי חיפה. "אלון חרזי מסר לאוואט, הכדור קפץ וקרה לו מה שקרה השבוע למרציאנו. אני אזכור את זה כל החיים. השער הזה הכריע אליפות. כשראיתי את הגול השבוע, התחלתי לצחוק וגם כאב לי".

יצחק שום עם גביע האליפות ביוון ב-2004. Action Images, אתר רשמי
"עם השכל שיש לי היום, הייתי פועל אחרת". שום חוגג אליפות ביוון ב-2004/אתר רשמי, Action Images

על התערבותו בעבודת המאמנים: "עם המאמנים של פעם, הבעלים לא היו קובעים. אחת הבעיות הגדולות שלנו היא המאמנים של היום. אתה משקיע כסף, ורואה את השגיאות שהמאמנים עושים, והם לא מוכנים ללמוד או שמישהו יראה שאתה בכלל מדבר איתם. אף פעם לא התערבתי בהרכב, ואני גם לא מתערב. נכנסתי אולי פעמיים לחדר ההלבשה בהפסקת המשחק".

על נכדו, טום שלח, שמשחק בכפר סבא: "מעולם לא אמרתי למישהו להרכיב את הנכד שלי. הוא תמיד צריך להיות יותר טוב מאחרים, ומסתכלים רק עליו. כשהוא עושה טעות, קוברים אותו. וכשמישהו אחר טועה, לא קרה כלום. למה שלא ישחק אצלי, וילך למקום אחר? הוא עבר את זה בצורה לא קלה, והוכיח שהוא שחקן טוב".

על הדאבל היווני שהביא ב-2004 לפנאתינייקוס: "עשו לי עוול כשפיטרו אותי, אבל עם השכל שיש לי היום, לא הייתי נכנס לפינה הזאת. היום הייתי פועל אחרת. האוהדים איימו לצאת במרד, כי הם ציפו לקבל את ז'וזה מוריניו והגיע שום יצחק".

ועל הנאמנות כשחקן לכפר סבא: "חתמתי פעם במכבי תל אביב, אבל זאביק זלצר הגיע והעיסקה בוטלה. אחרי המונדיאל ב-1970, קיבלתי הצעות מבולוניה ומטורינו, ועשיתי את טעות חיי. הייתי אידיוט. הם רצו לשלם שני מיליון, אבל אשתי הייתה בת יחידה לניצולי שואה. הייתי טיפש, ובמקום לקחת את כולם איתי לשם, נשארתי כאן".

ועל השבוע הסוער של ערן זהבי בנבחרת, מסקוטלנד ועד סלובקיה: "ראיתי את הסרטון שלו בחדר ההלבשה של הנבחרת, וזה לא עשה לי כלום".

עוד בוואלה!

למרות הביקורות: וילי רוטנשטיינר לא מתכנן לשנות מערך בנבחרת ישראל

לכתבה המלאה

"דאבל טים", פודקאסט 8:

0:14 הצדעה לפיל קולינס

3:15 הצד הספרותי של נבחרת ישראל בכדורגל

5:59 הידבקויות וביטולים: היורוליג בצל המגיפה

7:28 "אפילו אוטו עבר עליי": יצחק שום מצטרף

15:50 שום ממליץ: איל ברקוביץ' לנבחרת

21:51 "הנאום של ערן זהבי לא עשה לי כלום"

24:38 התערבות הבעלים בעבודת המאמן

30:20 מי מממן את הפועל כפר סבא?

33:09 "למה שילך למקום אחר?": הנכד טום שלח

35:16 בין אופיר מרציאנו לדודו אוואט

40:56 השנה הגדולה והטעות הגורלית בפנאתינייקוס

46:34 המעבר למכבי ת"א, הקריירה המוחמצת באיטליה

54:48 ההשפעה של סערת מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully