וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב זהירים: "ראינו מה באיירן עשתה לאלבה"

14.10.2020 / 7:17

הצהובים מוכנים להתמודדות נגד הבאוורים (19:30, ספורט 5), כשגם עוז בלייזר דרוך: "ביורוליג אין משחק קל". בדיקות הקורונה של הקבוצה תקינות, בנדר: "לא חושב שבועה אפשרית ביורוליג". המשחק נגד אולימפיאקוס לא צפוי להדחות

מסע"ת פתיחת העונה של מכבי תל אביב/צילום: אתר רשמי מכבי ת״א, עריכה: איתי עמרם

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (רביעי, 19:30, שידור ישיר בספורט 5) כשהצהובים יארחו בבית את באיירן מינכן במסגרת המחזור השלישי ביורוליג. המשחק נערך בשעה מוקדמת מהרגיל במשחקי הבית של הצהובים, בשל הרצון של ערוץ הספורט לא ליצור התנגשות בין המשחק להתמודדות בין נבחרת ישראל לנבחרת סלובקיה במסגרת ליגת האומות של אופ"א.

בזמן ההכנות למשחק עסקו במועדון לא מעט בשאלת דחיית המשחק נגד אולימפיאקוס שאמור להיערך ביום שישי. ביוון מתוכננת שביתה בנמלי התעופה ביום חמישי, במה שלא יאפשר את הגעת הצהובים לעיר בזמן למשחק, והקבוצה היוונית וביורוליג בוחנים אפשרות לדחות את המשחק ליום שבת, אך החלטה סופית עוד לא התקבלה, כשבמועדון העריכו כי רוב הסיכויים שהמשחק לא יידחה וישאר בשישי.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
לא מקל ראש בבאיירן מינכן. ספרופולוס/דני מרון

על אף העובדה שהיא נחשבת פייבוריטית, במכבי תל אביב מגיעים להתמודדות עם לא מעט חששות מהיריבה הגרמנית שהציגה יכולת טובה בשני משחקי היורוליג שלה עד כה. "אנחנו צריכים להיות הרבה יותר טובים ממה שהיינו נגד אלבה לפני שבועיים, ראינו מה באיירן עשתה לאלבה רק בשבוע שעבר", סיפרו בקבוצה". בקבוצה מאמינים כי שחקנים שלא שמרו על יציבות, כמו סקוטי ווילבקין, אותלו האנטר ואחרים, ידעו להתייצב למשחק ביתי עם יכולת משופרת.

"הבנתי שביורוליג אין משחק קל, כולן קבוצות חזקות, צריכים להתרכז בנו ואיך אנחנו נשחק, ואיך אנחנו נגיע", סיפר עוז בלייזר לקראת המשחק, "אם נגיע מוכנים מנטאלית, יכולים להפתיע כל קבוצה ואם לא מוכנים יכולים להפסיד לכל קבוצה. נכון שחסר פה הקהל אבל עדיין צריך להפוך את האולם הזה למבצר. באיירן קבוצה חזקה אבל צריכים לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד בחוץ".

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "לא עושים בדיקות לקבוצות בליגה הבלקנית וזה מסוכן"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב עוז בלייזר. דני מרון
מקבל הרבה דקות בפתיחת העונה. עוז בלייזר/דני מרון

במועדון עברו בהצלחה את בדיקות הקורונה שנערכו ביום שני, וכל השחקנים עומדים לרשותו של יאניס ספרופולוס, כשגם בבאיירן אין נדבקים במה שהופך את ההתמודדות לכמעט נדירה כיום ביורוליג, בין שתי קבוצות ללא נדבקים. "חושבים קצת על זה שהיריבות יכולות להיות עם נדבקים, את אשתי זה יותר מלחיץ מאשר אותי", הוסיף בלייזר עם חיוך, "אני רק במטרה אחת לנצח, זאת סיטואציה מוזרה, אני יודע שלפחות מהצד שלנו אנחנו עושים הכי טוב כדי להשמר. מהאולם לבית, ובחזרה. גם אשתי נשארת בבית כמה שיותר, כי יש לנו אחריות כלפי המועדון, היורוליג והליגה, אבל במהלך המשחק עצמו לא חושבים על זה".

הפורוורד, שהסתבך בבעיית עבירות במשחק הקודם נגד צסק"א מוסקבה, מכוון להשמר טוב יותר לקראת המשחק מחר, "אני לומד מהמשחק הקודם ואלמד מזה. אני עושה התאמה לתפקיד אחר, אני מנסה להעלות אנרגיות מהספסל, וכנראה שעליתי יותר מדי, הייתי בעודף מוטיבציה, צריך להוסיף לאגרסיביות גם חוכמה כדי לעזור לקבוצה. למדתי מזה ומהלאה זה ישתפר, לפעמים יש שריקות של שופטים שלא בשליטתנו, אבל צריך לעשות עבודה טובה כדי להשאר על המגרש".

שחקן מכבי תל אביב דרגאן בנדר. דני מרון
יכולת טובה מול צסק"א. דראגן בנדר/דני מרון

מי שהציג יכולת טובה במשחק האחרון במוסקבה היה דראגן בנדר, שהצטרף לקבוצה פחות משבוע לפני המשחק הראשון של העונה ביורוליג, ועדיין מסיר חלודה. "אני מרוצה מזה שבנדר איתנו, הוא נותן לנו גודל בעמדה 4 ו-5, יש לו איכות, והוא מוכן עכשיו יותר מלפני המשחק הקודם", סיפר על הפורוורד הקרואטי המאמן ספרופולוס, "אני מאוד אופטימי לגביו ולגבי ז'יז'יץ', שני שחקנים ששיחקו ב-NBA, הם ישחקו טוב יותר ככל שהעונה תתקדם. הם לא שיחקו מחודש מרץ, לא קל לשחק אחרי כל כך הרבה זמן, בנדר לא עשה איתנו את ההכנה, ההתקדמות שלו גדולה מאוד".

בנדר עצמו נשמע מרוצה בקדנציה השנייה שלו בצהוב: "זה נהדר, לחזור להתחרות ברמה הזאת. אני מרגיש נהדר במיוחד שלא שיחקתי מחודש במרץ, אמנם התאמנתי לבד, אבל לחזור להיות בקבוצה ולחזור לשחק עם כל מה שקורה מסביב זה מצוין".

על שיתוף הפעולה שלו עם חברו אנטה ז'יז'יץ' אמר בנדר: "לשחק ביחד עם אנטה זה נהדר, כולם יודעים את הקשר בינינו, גדלנו ביחד, ונהדר לשחק ביחד, השיתוף פעולה מרגיש טבעי".

לבסוף, התייחס השחקן לאפשרות של קיום בועה במשחקי היורוליג לנוכח התחלואה העולה באירופה: "אני לא חושב שבועה זה אפשרי ביורוליג, לכל מדינה יש חוקים משלה, מה שעשו ב-NBA זה היה מדהים, אבל זו רק מדינה אחת, ולעשות את זה עם כמה מדינות. צריכים לדאוג לפני כל מדינה וכל משחק שהולכים לשחק בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully