וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיבה על סוסים וסקווש במקום קיבוץ נדבות: החיים החדשים של דלונטה ווסט

אחרי הסרטונים המטרידים ומבצע החילוץ של מארק קיובן, שחקן העבר שהתמכר לסמים והפך להומלס מנסה להשתקם במרכז גמילה בפלורידה. אמו: "הוא מסוגל לקבל את חייו בחזרה"

דלונטה ווסט במרכז גמילה/מתוך טוויטר

דלונטה ווסט, שחקן ה-NBA לשעבר שהתמכר לסמים ואלכוהול, פשט רגל והפך להומלס, מנסה לשקם את חייו. אחרי עוד סדרה של סרטונים ותמונות מטרידות של ווסט בן ה-37, כולל עדויות שהוא מקבץ נדבות וחי ברחוב בתנאים מחפירים, בעלי דאלאס מארק קיובן החליט להירתם להצלתו.

בעלי המאבס שוחח עם אימו של ווסט ועם בני משפחתו, שהעידו שהם לא מצליחים לאתר אותו וליצור איתו קשר וטענו ש"עם כמויות הסמים והאלכוהול שהוא צורך ובתנאים הקשים שהוא חי בהם, הוא לא ישרוד בחיים זמן רב". בסופו של דבר, אחרי מאמצים גדולים שנמשכו כמה ימים, קיובן איתר את ווסט כשהוא תשוש ולבוש בבגדים מרופטים בתחנת דלק. הוא אסף אותו, הפגיש בינו לבין אימו ומימן לו כניסה לתוכנית גמילה בפלורידה, שנחשבת לאחת המוצלחות בארצות הברית.

לפי הדיווחים האחרונים ווסט שסובל ממאניה-דיפרסיה, "מוכן סוף סוף לעזור לעצמו", ועושה מאמצים גדולים להיגמל מסמים קשים ומאלכוהול, אותם צרך בכמויות אדירות בשנים האחרונות. לפי TMZ, מקורביו של ווסט מספרים שהם מרוצים מקצב ההתקדמות של ווסט במוסד הגמילה, ומעידים שאחרי למעלה משבוע שבו הוא שוהה בו, ניכר שיפור במצבו הפיזי.

אחרי שיסיים את השלב הראשון של הגמילה, שכולל ניקוי אגרסיבי של הרעלים מגופו, הוא יעבור למוסד גמילה אחר שאמור לסייע לו לשמור על הגמילה לאורך זמן ולמנוע ממנו להיכנס שוב למצב נפשי קשה.

בסוף השבוע פרסם קיובן תמונה של ווסט ממוסד הגמילה כשהוא רוכב על סוס ונראה מחויך וחיוני. "גבירותיי ורבותיי, אני מציג בפניכם את דלונט ווסט. הדרך עוד ארוכה מאוד, אבל הוא את הצעדים הראשונים עשה ושיתף את התמונה הזו עם כולם, כדי להודות על האהבה והתמיכה שהוא מקבל", כתב קיובן.

אמש פורסם עוד תיעוד מעודד מהגמילה של ווסט - סרטון בו הוא נראה משחק בסקווש, ומדבר בבהירות ובצלילות.

"אנחנו מאושרים שהוא מוכן לנסות לטפל בעצמו, ומודים מקרב לב למארק קיובן ולכל שאר אנשי ה-NBA שניסו ועדיין מנסים לעזור בכל דרך", אמרה אמו של ווסט. "דלונטה מסוגל לקבל את חייו בחזרה. זה ידרוש ממנו המון כוחות, אבל הוא מסוגל".

עוד בוואלה!

אין מוצא: ההתרסקות העצובה של דלונטה ווסט

לכתבה המלאה

וסט, שנבחר בבחירה ה-24 בדראפט 2004, לא משחק כדורסל פעיל מאז 2015. במהלך הקריירה מצבו הנפשי ידע עליות ומורדות, אולם זה לא מנע ממנו להפוך לשחקן NBA טוב ויציב לאורך שנים. הוא שיחק בבוסטון, סיאטל, קליבלנד ודאלאס, וב-432 משחקים בקריירה ב-NBA העמיד ממוצעים של 9.7 נקודות ו-3.6 אסיסטים. הוא זכור בין היתר בשל השמועות שהתפשטו על רומן שהתנהל כביכול בינו לבין אימו של לברון ג'יימס, חברו לקבוצה בקליבלנד בזמנו - פרשייה שבסופו של דבר גרמה לו לעזוב את הקאבס בטריקת דלת.

מאז שעזב את ה-NBA, מצבו של ווסט הידרדר במהירות. ב-2016 הוא תועד משוטט ליד מסעדת מזון מהיר בטקסס כשהוא מוזנח ומלוכלך, לגופו חלוק של בית חולים ורגליו יחפות; ב-2018 צולם מתהלך עם בגדים בלויים וקרטון ישן במרילנד; ב-2019 פורסמה תמונה של תמהוני שנחשד כדלונטה ווסט במצב גופני ירוד, ולאחר מכן סרטון של אותו אדם רוקד בצורה משונה על אי תנועה בכביש; ובחודשים האחרונים התפרסמו עוד סרטונים קורעי לב: באחד מהם הוא נראה עצור ואזוק, וממלמל לשוטרים מילים לא ברורות כשהוא ככל הנראה בעיצומו של התקף פסיכוטי. בסרטון אחר הוא נראה זרוק על כביש מהיר בוושינגטון די. סי, בלי הרבה יכולת לזוז, כשמעליו ניצב אדם אחר, שדרך על ראשו מספר פעמים.

במהלך השנים נעשו ניסיונות רבים של מכרים מה-NBA לעזור לווסט ולחלץ אותו מהמצב הקשה אליו נקלע. פעמים רבות סירב לטפל בעצמו, ובפעמים אחרות לא החזיק מעמד במוסדות גמילה. עכשיו, מקווים בני משפחתו, חבריו וכל אוהדי ה-NBA, אולי הוא מסוגל לצאת סוף סוף לדרך חדשה ואופטימית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully