וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי לא לבד: עשרה כוכבים שהחמיצו פנדלים מכריעים

עם כל הכבוד לנבחרת ישראל בפלייאוף, אנחנו מדברים כאן על גמר מונדיאל, למשל. באג'יו, זיקו, מסי, בקהאם ואחרים מחכים לכם בפנים

ערן זהבי לאחר ההפסד הכואב של נבחרת ישראל לסקוטלנד/ההתאחדות לכדורגל

ערן זהבי חווה אמש (חמישי) את אחד הרגעים הכואבים בקריירה המופלאה שלו, כשהחמיץ את הבעיטה הראשונה בדו-קרב הפנדלים של נבחרת ישראל מול סקוטלנד. כל יתר הבועטים כבשו, וכך דילגו להם הסקוטים לגמר פלייאוף ההעפלה ליורו 2021.

כוכב נבחרת ישראל הוא כמובן לא הראשון, ולא האחרון שמחמיץ דווקא ברגע האמת. הנה כמה שמות גדולים הרבה יותר שחוו זאת.

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
אתה לא לבד. זהבי/רויטרס

סרחיו ראמוס

חצי גמר ליגת האלופות של 2012 בין באיירן מינכן וריאל מדריד נגרר לדו-קרב מהנקודה הלבנה בברנבאו, אחרי שהבווארים ניצחו 1:2 במשחק הראשון, והפסידו 2:1 בשני. כל קבוצה החמיצה פעמיים (רונאלדו וקאקה מצד אחד, טוני קרוס ופיליפ לאהם מהשני, אגב שמות גדולים), ואז הגיע ראמוס - בדרך כלל בועט פנדלים מדופלם. לא הפעם. הבעיטה של הבלם טסה מעל המסגרת, ומנגד שלח בסטיאן שוויינשטייגר את הבווארים לגמר. "לא ידעתי שהוא אוהב לבעוט מעל המשקוף", עקץ מנואל נוייר את הגיבור הטראגי של הלילה.

עוד בוואלה!

משחק הדמעות של ערן זהבי: "גאה להיות חלק מכם. זה הצ'אנס האחרון שלי"

לכתבה המלאה
בלם ריאל מדריד סרחיו ראמוס ב-2012. Christof Koepsel, GettyImages
היום קשה לדמיין אותו מחמיץ ככה. ראמוס/GettyImages, Christof Koepsel

רוברטו באג'יו

ככל הנראה החמצת הפנדל המפורסמת בכל הזמנים, ולא בכדי. זה קרה במעמד הגדול מכולם - גמר המונדיאל של 1994, איטליה מול ברזיל, וכל הלחץ על הכוכב הגדול של סקוואדרה אזורה. דניאלה מסארו החמיץ קודם לכן, דונגה העניק לברזיל 2:3, ובאג'יו היה חייב לכבוש את כדי להשאיר את נבחרתו בחיים. איך זה נגמר? עם בעיטה אומללה של האיש והקוקו מעל המסגרת. "עדיין כואב לי, ממש כמו ב-1994, הכאב לא פחת ואני לא חושב שאי פעם יעבור", אמר לפני מספר שנים. "ידעתי שטפארל תמיד מזנק אז החלטתי לבעוט לאמצע, בחצי גובה, כך שלא יוכל להגיע אל הכדור עם הרגליים. זו היתה החלטה חכמה, כי טפארל זינק שמאלה, ולא היה לו סיכוי להגיע לבעיטה שלי". החלטה חכמה, ביצוע שייזכר לדורות.

רוברטו באג'יו מול טאפארל. GettyImages
רגע שגם הביא את אחת התמונות הזכורות ביותר מהגביע העולמי/GettyImages

דייויד בקהאם

יכולנו לבחור אינספור דוגמאות מההיסטוריה העגומה של אנגליה מהנקודה הלבנה, אבל הלכנו עם קינג דייויד ברבע גמר יורו 2004 - גם משום שמדובר בבועט גדול, וגם כי כמו זהבי, גם אז היה מדובר בהחמצת הבעיטה הראשונה. דאריוס ואסל החמיץ את הפנדל המכריע של אנגליה, שהפסידה 6:5 לפורטוגל, אבל בממלכה זוכרים בעיקר את הבעיטה הראשונה של בקהאם. איך אפשר שלא.

שחקן נבחרת אנגליה ב-2004 דייויד בקהאם. GettyImages
לא המחמיץ האחרון, אבל כן הזכור ביותר. בקהאם/GettyImages

דויד טרזגה

גמר מונדיאל 2006, איטליה וצרפת נגררות לפנדלים אחרי 1:1 בזמן החוקי. הטריקולור איבדו את כוכבם הגדול זינדין זידאן שנגח בפניו של מרקו מטארצי, אבל הצליחו להגיע לדו-קרב מהנקודה הלבנה. לצערם, טרזגה החמיץ את הבעיטה הבשנייה, ומנגד האיטלקים כבשו 5 מ-5. ככה עושים זאת נכון, מר באג'יו.

דויד טרזגה ב-2006. Alex Livesey, GettyImages
ברגע הגדול מכולם. טרזגה/GettyImages, Alex Livesey

זיקו

נבחרת ברזיל הפסידה לצרפת בדו-קרב פנדלים ברבע הגמר של מונדיאל 1986, עם החמצות של סוקראטס וז'וליו סזאר, אולם ההחמצה הזכורה יותר דווקא הגיעה בזמן החוקי - זיקו, שחזר מפציעה, קם מהספסל בדקה ה-72 ושתי דקות לאחר מכן יכול היה להכריע את ההתמודדות מהנקודה הלבנה, אך הבעיטה שלו נהדפה על ידי ז'ואל באטס. בדו-קרב הפנדלים (אחרי 1:1 בזמן החוקי) זיקו אמנם כבש, אבל זה לא כיפר על ההחמצה. וכך, אחד השחקנים הגדולים בתולדות הסלסאו סיים קריירה בינלאומית ללא אף זכייה במונדיאל.

שחקן נבחרת ברזיל לשעבר זיקו. Alessandro Sabattini, GettyImages
סוף כואב לקריירה בינלאומית מופלאה. זיקו/GettyImages, Alessandro Sabattini

ג'ון טרי

עם הקורא אברהם גרנט הסליחה: גמר ליגת האלופות של 2008 ייזכר לנצח בשל ההחלקה הטראגית של בלם צ'לסי, שאפשרה למנצ'סטר יונייטד לנצח 5:6 על כר הדשא הרטוב במוסקבה. היתה זו הבעיה החמישית של הבלוז - אחריה הצליח סאלומון קאלו לכבוש, ובסופו של דבר היה זה ניקולא אנלקה שהחמיץ את הפנדל המכריע, אבל כולם זוכרים, ויזכרו לנצח את הבעיטה של טרי. קשה שלא. גרנט מיהר לחבק את הבלם שלו, ושנים לאחר מכן סיפר: "אמרתי לו, 'אף פעם לא אשכח את השיחה הראשונה שלי, ואיך שהצלחת לעזור לי להוציא את הקבוצה ממצב קשה. אתה יכול להיות גאה'".

מרטין פאלרמו

לא, לא מדובר כאן בגמר המונדיאל או בחצי גמר ליגת האלופות, אלא בסך הכל בשלב הבתים של קופה אמריקה 1999. אז למה כללנו את חלוץ נבחרת ארגנטינה? כי הוא הצליח להחמיץ שלוש פעמים (!) מהנקודה הלבנה באותו משחק. האלביסלסטה הובסו 3:0 בידי קולומביה ולבסוף הודחו ברבע הגמר, עם הפסד 2:1 לברזיל.

כריס וודל

בחזרה לנבחרת אנגליה. חצי גמר מונדיאל 1990 מול היריבה השנואה, מערב גרמניה, והפתיחה דווקא היתה טובה: נבחרת שלושת האריות כבשה את שלושת הפנדלים הראשונים שלה. אלא שגם היריבה לא החמיצה, ואת הבעיטה הרביעית פספס סטויארט פירס. אולאף טון העלה את מערב גרמניה ל-3:4, ולאנגליה נותרה עוד הזדמנות אחת להישאר בתמונה. לצערה, כריס וודל הפגיז הרחק מהמסגרת ושלח את הגרמנים לגמר, שם ניצחו 0:1 את ארגנטינה.

כריס וודל ב-1990. Bongarts, GettyImages
עוד רגע בהיסטוריה של נבחרת אנגליה. וודל/GettyImages, Bongarts

אנדרי שבצ'נקו

כולם זוכרים את הקאמבק המופלא של ליברפול, מ-3:0 ל-3:3 עם מילאן בגמר ליגת האלופות של 2005, אבל כדי להניף את התואר המרסיסיידרס היו צריכים לשרוד דו-קרב פנדלים, לא עניין של מה בכך עבור קבוצה אנגלית. לשמחתם, הרוסונרי היו מפורקים מנטלית והחמיצו שלוש פעמים - סרג'יניו ואנדראה פירלו היו הראשונים, והכוכב האוקראיני היה זה שהחמיץ את הפנדל המכריע. זה נגמר ב-2:3 לליברפול.

אנדרי שבצ'נקו מול ייז'י דודק ב-2005. Ben Radford, GettyImages
שבצ'נקו מחמיץ מול דודק/GettyImages, Ben Radford

ליאונל מסי

חצי גמר ליגת האלופות של 2012. ברצלונה הפסידה לצ'לסי 1:0 במשחק הראשון בסטמפורד ברידג', ושבה לקאמפ נואו בניסיון להשלים מהפך. לצערה, כוכבה הגדול ביותר הפגיז למשקוף את הפנדל שלו בדקה ה-49, שיכול היה לקבוע 1:3 לקטלאנים. במקום זאת, זה נגמר ב-2:2, ששלח את הבלוז לגמר (שם ניצחו בפנדלים, איך לא, את באיירן מינכן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully