וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק הדמעות של ערן זהבי: "גאה להיות חלק מכם. זה הצ'אנס האחרון שלי"

עוד לפני החמצת הפנדל הטרגית, כוכב הנבחרת נשנק בשיחת מוטיבציה עם השחקנים. בסיום הוא כבר מירר בבכי, ושחקנים העידו: "זה מצמרר ועצוב, התסריט הכי גרוע שיכול להיות". מנור סולומון וניר ביטון ניסו לנחם: "הוא הווינר הכי גדול של ישראל, בלעדיו לא היינו מגיעים לכאן"

ערן זהבי לאחר ההפסד הכואב של נבחרת ישראל לסקוטלנד/ההתאחדות לכדורגל

ערן זהבי הבקיע אינספור שערים חשובים בחייו, בטח עבור נבחרת ישראל, אבל דומה שאת החמצת הפנדל אמש (חמישי) בגלזגו הוא לא ישכח לעולם. 120 דקות לפני שהחמיץ את הפנדל הראשון של הנבחרת בדו קרב הפנדלים, זהבי לקח את השחקנים לשיחה קצרה שהייתה מאוד טעונה ומיוחדת על כר הדשא. בדרך כלל נוהגים השחקנים הוותיקים להגיד כמה מילים כשנאספים יחד במעגל על כר הדשא לפני המשחק.

בדרך כלל הקפטן מדבר. הפעם זהבי ביקש להגיד כמה מילים: "אני רוצה להגיד לכם שאני גאה להיות חבר שלכם לנבחרת ישראל. גאה להיות חלק מכם. זו כנראה תהיה ההזדמנות האחרונה שלי ושל הדור המבוגר כאן להגיע לטורניר גדול, אז בואו ניתן את הכל ונעשה את זה". זהבי דיבר, אבל גרונו נחנק והוא פרץ בבכי. "זה היה קטע מצמרר", העיד אחד משחקני הנבחרת מאוחר יותר כשכולם חזרו מאוכזבים למלון. "ערן בכה בסוף המשחק על החמצת הפנדל וההדחה, אבל הוא התרגש ובכה גם לפני המשחק. כולנו היינו בצמרמורות מהדברים שלו וכשבסוף זה הסתיים כך, זה בכלל מצמרר ועצוב. זה התסריט הכי אכזרי שיכולנו לקבל. נלחמנו כמו אריות והגענו לפנדלים ואז להפסיד כך? יהיה קשה מאוד להתאושש מהמשחק הזה. כל אחד ייקח לכל חייו את הערב הזה".

הדור של זהבי, עם שחקנים כמו ביברס נאתכו, איתן טיבי, אופיר מרציאנו וחאתם עבד אלחמיד כבר לא יזכה כנראה לשחק בטורניר גדול. את המונדיאל בקטאר ישראל תראה על המרקע כי הסיכויים להגיע לשם שואפים לאפס עקב משחקי המוקדמות הקשים. לכן הסיכוי היחיד שהיה לדור הזה להגיע לטורניר גדול כמו יורו 2021, היה אמש בהמפדן פארק שבגלזגו.

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל לאחר החמצת הפנדל. רויטרס
אכזבה עצומה. זהבי/רויטרס

גם מנור סולומון התקשה להסתיר את הדמעות בסיום ובמשך דקות ארוכות היה מכונס בתוך עצמו כשהשחקנים הסקוטים ושחקני נבחרת ישראל מנסים לנחם אותו. אחרי שנרגע הלך לזהבי: "אמרנו לערן שהוא הווינר הכי גדול של ישראל ושבלעדיו לא היינו בכלל מגיעים לרגע הזה. זה קורה לגדולים ביותר. הוא לא הראשון ולא האחרון שיחמיץ פנדל. תמיד נתמוך בערן ותמיד נעריץ אותו".

סולומון נשמר אתמול אישית על ידי הסקוטים שלא נתנו לו לנשום. "כנראה שהמשחק הטוב שלי מולם לפני חודש גרם להם להציב עלי שמירה כפולה. סיפרו לי שחקנים שלנו שהם ממש התכוננו אלי וכל הזמן דיברו שהם רוצים לעצור אותי. חבל לי מאוד שלא הצלחנו לעשות את זה והכאב הוא עצום. יש לנו עכשיו את צ'כיה כבר ביום ראשון בליגת האומות ויהיה לנו קשה מאוד להרים את עצמנו. עבדנו כל כך קשה בשביל המשחק הזה בסקוטלנד. שחקנים עשו 15 קילומטר הערב ויהיה קשה מאוד פיזית ומנטלית מול צ'כיה. אבל אנחנו רוצים לנצח ולהחזיר את הכיף לנבחרת".

שחקן נבחרת ישראל, אלי דסה. רויטרס
ייקח זמן לעכל את זה. דסה, ביטון ואלחמיד/רויטרס

את המשחק הזה כמעט פספס ניר ביטון. איש כבר לא האמין שהוא ישחק בלילה שלפני המשחק, אבל ביטון רצה מאוד כמעט כמו וילי רוטנשטיינר שפשוט עשה הכול כדי שבלם סלטיק ישחק. אמש בתום המשחק שהיה טוב מאוד מבחינת ביטון, גם הוא דיבר על זהבי: "ערן לקח את זה קשה. אבל בואו נהיה אמיתיים, בלי ערן לא היינו מגיעים למעמד הזה. וזו לא קלישאה שנועדה לחזק אותו. פנדלים שחקנים גדולים החמיצו. זה חמישים חמישים. יש שוער בשער ואם הוא הולך לפינה שאתה בועט יש לו סיכוי לעצור. אני חושב ששיחקנו טוב והגענו למצבים שיכולנו לעשות מהם שער. יש שחקנים שאני איתם בחדר ההלבשה בסלטיק ואני אומר שהשחקנים הסקוטים פחדו והופתעו מנבחרת ישראל. לא יכולנו לבקש את סקוטלנד במצב יותר נוח לנו ממה שקיבלנו אותה, אבל לא השכלנו לנצח ב-120 דקות וכשהגענו לפנדלים זה באמת כבר היה סיכויים של 50:50".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully