וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם הם סירבו לשתוק: משחק בארה"ב פוצץ, כדורגלן נזרק מקבוצתו

אחרי ששחקן שחום עור של סן דייגו ספג עלבונת גזעניים ללא תגובת השופט, שחקנה שיצא מהארון הותקף על רקע הומופובי. הפעם הפיצוץ היה בלתי נמנע והשחקן שהשמיע את הקריאה, נענש בחומרה

בווידאו: הסערה במשחק בין סן דייגו לויאל לפיניקס רייזינג/מתוך יוטיוב

ג'וניור פלמינגס בוודאי תמיד חלם שהשם שלו יופיע ב-ESPN, ובאתרי ספורט מובילים בבריטניה ומדינות נוספות באירופה. בימים האחרונים זה אכן קרה, אבל חלוץ פיניקס רייזינג מליגת המשנה בארה"ב לא רצה להתפרסם כך.

בתקופה בה ספורטאים רבים בארה"ב נאבקים בקול רם על שוויון זכויות, במקום בו פרצה בשנים האחרונות תנועת Me Too, היכן שמפורסמים ומפורסמות נלחמים נגד הפליה, ג'וניור פלמינגס שילם מחיר יקר מאוד מבחינה תדמיתית.

פלמינגס בן ה-24, שחקן נבחרת ג'מייקה, היה שותף למשחק של פיניקס רייזינג נגד סן דייגו לויאל בליגה ה-USL - השנייה בהיררכיה במבנה הליגות בארה"ב. קבוצתו הייתה בפיגור 3:1, כשעמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה הוא התעמת עם שחקן היריבה קולין מרטין, וקרא לעברו "batty boy" - כינוי גנאי מוכר להומוסקסואלים, שמקורו בג'מייקה.

מרטין לא היה קורבן אקראי וכך גם לא הכינוי שיצא מפיו של פלמינגס. האמריקני בן ה-25 הוא אחד הכדורגלנים המקצוענים הראשונים אי פעם לצאת מהארון, בטח בזמן שהקריירה שלהם עדיין פעילה. היציאה שלו מהארון ביוני 2018, זיכתה אותו בסיקור תקשורתי נרחב ובחיבוק חם מעולם הספורט בארה"ב. ועכשיו הוא נפל קורבן.

קולין מרטין, כדורגלן אמריקני, במדי מינסוטה. GettyImages
לא קורבן אקראי, וכך גם לא הכינוי שהושמע כלפיו. קונור מרטין/GettyImages

אחרי הקריאה ההומופובית במשחק שנערך לפני כמה ימים מרטין הפגוע השתולל וספג כרטיס אדום. בירידה לחדרי ההלבשה, השופט שוחח עם שני המאמנים והחליט לבטל את ההרחקה, אבל זה היה כבר מאוחר מדי.

במחצית, שחקן העבר האגדי לנדון דונובן, שמאמן את סן דייגו, דחף את שחקניו לרדת מהמגרש אם פלמינגס עדיין יהיה עליו. הוא היה מוכן לוותר על היתרון 1:3 ולהסתכן בהפסד טכני, רק כדי לעשות צדק. וכך אכן היה. כששחקני הקבוצות חזרו מחדרי ההלבשה לכר הדשא, שחקני סן דייגו ראו שפלמינגס עדיין שם, כרעו ברך ומיד לאחר מכן, ירדו מהמגרש.

מרטין הסביר: "החלטנו שנחזור לשחק רק אם השופט ירחיק את פלמינגס, אם המאמן שלו יחליף אותו, או אם השחקן עצמו יבקש להתחלף. אבל אף אחד מהשלושה לא קרה ולנדון אמר לנו: 'למרות שאנחנו מובילים, אני חושב שאסור לנו לחזור למשחק'. כולנו הסכמנו".

פלמינגס הכחיש אחרי המשחק, אבל אתמול בית הדין של הליגה מצא אותו אשם והרחיק אותו משישה משחקים. מיד לאחר מכן, פיניקס הודיעה שהוא מושעה מהקבוצה עד סוף העונה. המשמעות היא שהוא בעצם סיים את דרכו בקבוצה מכיוון שחוזהו יסתיים בסוף נובמבר.

עוד בוואלה!

הלייקרס ניצחו 96:102 את מיאמי ועלו ליתרון 1:3 בגמר ה-NBA

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ג'מייקה, ג'וניור פלמינגס. GettyImages
לא כך הוא קיווה להגיע ל-ESPN ולתקשורת העולמית. פלמינגס במדי נבחרת ג'מייקה/GettyImages

זו הפעם השנייה בתוך שבועיים בלבד, בה סן דייגו לויאל מעורבת באירוע מהסוג הזה ואולי זו הסיבה בגללה הפעם שחקניה ומאמנה פשוט סירבו לשתוק. ב-24 בספטמבר היא התארחה אצל קבוצת הפיתוח של לוס אנג'לס גלאקסי ושחקן היריבה, עומאר אונטיברוס, השמיע הערות גזעניות כלפי אלייג'ה מרטין שחום העור. למרות הטענה שאחד מחברי צוות השיפוט שמע את ההערות, אונטיברוס לא הורחק.

ב-26 בספטמבר, יומיים אחרי המשחק, אונטיברוס נמצא אשם על ידי בית הדין של הליגה ולוס אנג'לס גלאסקי התירה את חוזהו באופן מיידי. בנוסף, הוא הורחק משישה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully