וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלייקרס ניצחו 96:102 את מיאמי ועלו ליתרון 1:3 בגמר ה-NBA

אחרי מחצית ראשונה פושרת, לברון ג'יימס (28 נקודות ו-12 ריבאונדים) התעורר, הוביל את הלייקרס לניצחון והביא את מיאמי לנקודת האל חזור: הוא מעולם לא הפסיד סדרת פלייאוף בה הוביל 1:3, וכנראה שלא יעשה זאת כשהאליפות הרביעית בקריירה במרחק נגיעה. קולדוול פופ הפציע

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
התעלות אדירה במחצית השנייה. לברון/GettyImages

במרחק נגיעה מאליפות רביעית בקריירה: לברון ג'יימס הצעיד הלילה (בין שלישי לרביעי) את הלייקרס לניצחון 96:102 על מיאמי, שקבע יתרון 1:3 בסדרת גמר ה-NBA. כעת כל שנותר לקינג ג'יימס כדי להשיג את הטבעת הראשונה שלו מאז 2016, הוא ניצחון נוסף על ההיט החבולים פיזית ומנטלית בלילה שבין שישי לשבת.

זה היה לילה מאתגר עבור לברון: הוא החל אותו בעצלתיים, התקשה מול ההגנה של מיאמי והרבה לאבד, במה שנראה כמו המשך ישיר ליכולת הפושרת שהציג במשחק 3. אלא שאז הגיע המחצית, ואותה השחקן הגדול בדורו ניצל כדי להחליף דיסקט. במחצית השנייה הוא שלט במשחק ביד רמה, לקח את הקבוצה על הגב גם כשאנתוני דייויס לא בלט, קלע סלי קלאץ' והבטיח שהניצחון החשוב והגורלי יהיה בצד של הלייקרס. הוא סיים עם 28 נקודות (8 מ-16 מהשדה, 10 מ-12 מהעונשין), 12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, והסתייע ב-22 ו-9 ריבאונדים של אנתוני דייויס ובעיקר ביכולת מרשימה של האקס פקטור קנטביוס קולדוול פופ, שתרם 15 נקודות, 5 אסיסטים ומהלכים גדולים במאני טיים.

מיאמי יודעת שכדי לעשות את הבלתי ייאמן ולזכות באליפות, היא תזדקק לתקדים היסטורי: לברון מעולם לא שמט יתרון 1:3 בסדרת פלייאוף כלשהי, וספק אם יעשה זאת כרגע, כשהוא כפסע מעוד צעד משמעותי אל עבר הפסגה הבלתי מושגת ששמה מייקל ג'ורדן. ההיט, שקיבלו בחזרה את באם אדבאיו אבל לא את גוראן דראגיץ', נלחמו, שרטו וסירבו להיכנע עד הרגע האחרון, אולם בסופו של דבר הבדלי האיכות והניסיון עשו את שלהם. ג'ימי באטלר חזר לגודל טבעי אחרי תצוגת הענק במשחק 3, ולמרות שסיים עם 22 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, התקשה לספק את הסחורה בהתקפה ברגעים הקריטיים. טיילר הירו הוסיף 21 ו-7 ריבאונדים, ואדבאיו שהוריד חלודה תוך כדי המשחק תרם 15 ו-7 ריבאונדים.

ג'ימי באטלר, מיאמי היט, נשמר על ידי דוויט הווארד, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
התקשה מול ההגנה הקשוחה של הלייקרס. ג'ימי באטלר/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1

המשחק נפתח עם שינויים טקטיים בשתי הקבוצות: אנתוני דייויס הופקד על ג'ימי באטלר בהגנה, בעוד בצד השני באם אדבאיו קיבל את המשימה להצר את צעדיו של AD. אבל הדקות הראשונות היו שייכות דווקא לשחקנים אחרים: קנטביוס קולדוול פופ ניצל את הפוקוס ההגנתי של ההיט על דייויסו לברון כדי לקלוע 8 נקודות מהירות, אולם מנגד הירו ורובינסון צלפו ופסק הזמן הראשון הגיע ביתרון 10:12 למיאמי. אנתוני דייויס חזר מפסק הזמן מפוקס יותר בשני צידי המגרש, ולצד דקות טובות של קייל קוזמה הלייקרס נטלו את ההובלה. הרבע נחתם עם סל של ג'ימי באטלר (5 מ-5 מהשדה ברבע הראשון) מחצי מרחק שקבע 22:27 ללייקרס.

עוד בוואלה!

פיסת פרקט עם חתימה של קובי בריאנט נמכרה ב-631,200 דולר

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. AP
הרבע הראשון של לברון היה מאופק/AP
באם אדבאיו, מיאמי היט. AP
ספג שתי עבירות מהירות. אדבאיו/AP

רבע 2

הרבע נפתח עם באם אדבאיו על שתי עבירותיו על המגרש, והמומנטום עבר לצד של מיאמי. ריצת 2:11 של ההיט הפכה ל-29:33 לטובתם, ופרנק ווגל הזעיק פסק זמן. הדקות הטובות של אדבאיו נמשכו, אבל רצף פעולות פחות טובות של טיילר הירו לצד התעוררות של רייג'ון רונדו, העבירו שוב את היתרון לצד של הלייקרס, עם 45:46 כשנותרו שלוש דקות למחצית. בדקות הבאות שתי הקבוצות הרבו להחטיא, וסל של טיילר הירו צימק ל-47:49 ללייקרס בירידה להפסקה. מי שהוביל את קלעי הלייקרס במחצית הוא לא אחר מאשר קנטביוס קולדוול פופ עם 10, כשאנתוני דייויס, לברון ג'יימס ודני גרין עומדים על 8 כל אחד. מנגד, ג'ימי באטלר (13) ובאם אדבאיו ודאנקן רובינסון (9 כל אחד) היו הבולטים בשורות מיאמי.

המחצית הראשונה של לברון הייתה בינונית למדי

רבע 3

ההיט שוב לא ניצלו את ההתקפה המפוזרת של הלייקרס בפתיחת הרבע כדי לברוח, ודקה וחצי טובות של לברון הספיקו לריצת 0:7 מהירה שקבעה 54:60 ללייקרס והביאה לפסק זמן של ספולסטרה. דאנקן רובינסון ניסה להעיר את מיאמי, אבל שלשה נוספת של לברון השאירה את היתרון בצד של הלייקרס. גם אנתוני דייויס התעורר לקראת סוף הרבע, ועזר לקבוצה מ-LA לסיים את הרבע כשהיא מובילה 70:75.

רבע 4

ג'ימי באטלר פתח את הרבע המכריע עם סל השדה הראשון שלו מאז סיום הרבע הראשון, אבל זה לא עזר למיאמי לפצח את ההגנה הקשוחה של הלייקרס. סל יפה של לברון בפייד-אוויי הגדיל את היתרון של הלייקרס לשש, אבל אנתוני דייויס נפגע במהלך הבא וטיילר הירו צלף שלשה בצד השני שקבעה 78:81 ללייקרס, כשנותרו שבע דקות לסיום. הירו ומיאמי סירבו להרים ידיים, ושלוש דקות לסיום צימקו את היתרון של הלייקרס לנקודה בלבד, 87:88. לצערה, קולדוול פופ צלף עוד שלשה גדולה שקבעה 88:93 כשנותרו שתיים וחצי דקות על השעון. היתרון צומק שוב לארבע עם שלשה של קראודר, אבל רונדו ענה עם ליי אפ קל ואסיסט לשלשה של אנתוני דייויס שסגרה עניין, והגדילה את ההפרש לתשע כשנותרה פחות מדקה. כאן זה פחות או יותר הסתיים, והלייקרס חגגו כל הדרך ל-96:102 ויתרון 1:3 בסדרה.

סטטיסטיקה

קלעו ללייקרס: לברון ג'יימס 28 (8 מ-16 מהשדה, 2 מ-5 מהשלוש, 10 מ-12 מהעונשין), 12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים לעומת 6 איבודים, אנתוני דייויס 22, 9 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חסימות, קנטביוס קולדוול פופ 15 ו-5 אסיסטים, דני גרין 10, מרקיף מוריס וקייל קוזמה 9 כל אחד, אלכס קארוסו 7, רייג'ון רונדו 2, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.

קלעו למיאמי: ג'ימי באטלר 22 (8 מ-17 מהשדה), 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, טיילר הירו 21 ו-7 ריבאונדים, דאנקן רובינסון 17, באם אדבאיו 15 ו-7 ריבאונדים, ג'יי קראודר 8 ו-7 ריבאונדים, קנדריק נאן 6 (2 מ-11 מהשדה), קלי אוליניק 4, אנדרה איגודלה 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully