וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון מודה: "אחד המשחקים החשובים בקריירה". הפרשנים כבר עושים השוואות היסטוריות

קינג ג'יימס ניסה לשדר דריכות אחרי הניצחון במשחק 4, אולם בארה"ב טוענים שהאליפות כבר בכיס, ומנתחים את המשמעויות (כולל עקיצה מהמבקר הגדול). המספרים והתגובות, כולל התרומה השקטה של אנתוני דייויס

לברון ג'יימס רוקד בגמר ה-NBA/חשבון הטוויטר של לוס אנג'לס לייקרס

אחרי שהצעיד את הלייקרס לניצחון 96:102 על ההיט והעלה אותם הלילה (בין שלישי לרביעי) ליתרון 1:3 בסדרת הגמר, בארצות הברית כבר יש מי שמברך את לברון ג'יימס על זכייתו באליפות הרביעית בקריירה. אחד מהם הוא מי שנחשב לגדול מבקריו מבין הפרשנים, סקיפ ביילס מרשת "פוקס". "ברכות ללברון על זכייתו בטבעת הרביעית, שהביאה אותו למאזן 6:4 בסדרות גמר (אני מכיר מישהו משיקגו שהגיע למאזן 0:6 וזכה ב-6 תארי MVP)", כתב ביילס, כשהוא מצית כבר מעכשיו את הדיון הנצחי שקרוב לוודאי יהפוך נפוץ מאוד בימים הקרובים, על גדולתו ההיסטורית של ג'יימס מול מייקל ג'ורדן.

גם פרשנים אחרים כבר העלו את הטענה שמדובר באליפות קלה עבור לברון, שכן הוא נמנע ממפגשים בפלייאוף עם הקליפרס והבאקס שנראו כמו טוענות לכתר, ופוגש בגמר את המדורגת חמישית במזרח.

אבל למרות שהטבעת מתקרבת ואיתם גם הוויכוחים האינסופיים, לברון נראה בסיום מרוכז ונחוש, מסרב להתתלהב יתר על המידה, מנסה לשדר לחבריו ואולי גם לו שהסדרה עדיין לא הוכרעה.

"אנחנו לא שמחים יותר מדי כי אנחנו מבינים מה עומד על הכף. העבודה לא הסתיימה", אמר ג'יימס. "עכשיו יהיה לנו זמן להתאושש מבחינה גופנית, אבל צריך לוודא שאנחנו נשארים חדים גם מבחינה מנטלית. נצפה במשחק שוב מחר, נכין את הגוף שלנו ב-24 השעות הקרובות, ונמשיך לא לישון עד שהמלאכה תושלם".

יחד עם זאת, למרות הניסיון לשדר עסקים כרגיל, לברון הודה שהרגיש דריכות מיוחדת לפני המשחק. "הרגשתי את הלחץ. אישית, אני חושב שזה היה אחד המשחקים החשובים בקריירה שלי".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. AP
מעל כולם. לברון/AP

לברון ממשיך להסתער על כל השיאים האישיים בפלייאוף, והלילה התקדם למקום הרביעי אי פעם בקליעות עונשין בפוסט סיזן. בנוסף, הוא הגיע ל-500 נקודות בפלייאוף 2020, וזו הפעם השישית בקריירה שהוא מגיע ללפחות 500 נקודות, 150 ריבאונדים ו-150 אסיסטים בפלייאוף בודד. לשם ההשוואה, השחקן היחיד שהגיע לרף הזה היה לארי בירד, שעשה זאת פעם אחת בפלייאוף 1987. המספר הנוסף: קינג ג'ימס הגיע ל-24 משחקי גמר בקריירה עם לפחות 25 נקודות ו-10 ריבאונדים - מה שהפך אותו לשיאן הקטגוריה, עם משחק אחד יותר מאלג'ין ביילור.

אבל יש גם נתונים קבוצתיים שאפשר לזקוף לזכות לברון: אחרי הניצחון הלילה, הלייקרס שלו עומדים על מאזן של 56 ניצחונות ו-0 הפסדים במשחקים בהם הגיעו לרבע האחרון ביתרון. ב-2018, כשעוד שיחק בקליבלנד, הקאבס סיימו את העונה במאזן 1:50 במשחקים בהם סיימו את הרבע השלישי עם יתרון. המשמעות: בשתי העונות המלאות האחרונות של לברון ב-NBA, הקבוצות שלו שמטו יתרון ברבע האחרון והפסידו רק פעם אחת לעומת 106 (!) ניצחונות.

אבל לצד לברון, גם אנתוני דייויס שרשם משחק התקפי שקט יחסית עם 22 נקודות ו-9 ריבאונדים, קיבל מחמאות פרנק ווגל. "זו בהחלט הייתה התוכנית שלנו לקראת המשחק", אמר מאמן הלייקרס כשנשאל על הדקות בהן דייויס ולברון שמרו על ג'ימי באטלר, ועזרו לקבוצה להגביל אותו ל-22 נקודות. "שניהם קיבלו את האתגר, והם עמדו בו בצורה מדהימה. אני לא צריך לומר שום דבר על אנתוני דייויס, הוא רוצה את האליפות הזו יותר מהכול".

ג'יימס החמיא גם כן לדייויס ואמר על השלשה שלו בדקה האחרונה, שסגרה סופית את המשחק, ש"זה היה מהלך גדול, רגע גדול, לא רק עבור AD, אלא עבור כל המועדון הזה".

על קנטביוס קולדוול פופ, שהצטיין עם 15 נקודות ו-5 אסיסטים והיה חתום אף הוא על כמה מהלכי קלאץ', אמר לברון: "אם אתה נמצא על המגרש במאני טיים, אז אני אוטומטית מאמין בך. קנטביוס תמיד מוכן, תמיד עובד על המשחק שלו. הוא קלע כמה שלשות עצומות".

עוד בוואלה

הלייקרס ניצחו 96:102 את מיאמי ועלו ליתרון 1:3 בגמר ה-NBA

לכתבה המלאה
מאמן מיאמי היט אריק ספולסטרה. GettyImages
שואב עידוד מרוח הלחימה של ההיט. ספולסטרה/GettyImages

בצד השני, מיאמי יצאה מאוכזבת אבל גאה. ההיט שחסרו את גוראן דראגיץ' וקיבלו את באם אדבאיו כשיר חלקית, נלחמו שוב עד הרגע האחרון, ולא היו רחוקים מלנצח במפתיע. "אהבתי מאוד לראות איך החבר'ה נלחמו. אני ממש נהנה לראות את אותם מגיבים בצורה כזו לכל סיטואציה", סיכם מאמן ההיט אריק ספולסטרה. "זה היה משחק של פעם, קשוח, הגנתי. ובסופו של דבר הגיע רגע האמת. בשורה התחתונה הם ניצחו אותנו ברגעי האמת הללו".

ג'ימי באטלר הוסיף: "כמו שאני תמיד אומר, הם קבוצה ממש, ממש, ממש טובה, וכדי לנצח אותה אנחנו צריכים להתקרב לשלמות. היום לא עשינו את זה, אבל נלמד מזה להבא. אסור לנו להפסיד עוד משחק".

לטענת באטלר, הביטחון של מיאמי לא נפגע למרות הדומיננטיות של הלייקרס לאורך הסדרה. "אין סיבה שנשנה את הגישה שלנו. אנחנו מרגישים מאוד בנוח עם עצמנו, ונעשה כל שביכולתנו. אחר כך נתמודד עם התוצאות. הביטחון שלנו יישאר גבוה, ואני מתכוון לוודא את זה".

מנגד, באם אדבאיו שחזר מפציעה שגרמה לו להחמיץ את משחקים 2 ו-3, אמר ש"אני מרגיש שכולנו זקוקים ליומיים מנוחה. זה לא רק אני, לא רק גוראן (דראגיץ', שפצוע וממשיך להיות מושבת), אלה כולם. כולנו זקוקים לקצת אוויר צח כדי לקבל כוחות מחודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully