וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת קשה על ברצלונה, דשאן: "קומאן לא יודע להשתמש בגריזמן"

עודכן לאחרונה: 6.10.2020 / 9:10

אחרי שהיום המאכזב הסתיים בעסקת ראפיניה המפוקפקת, התקשורת הספרדית קוטלת: "פ.ס.ז' משתינה עליכם". מאמן צרפת: "גריזמן חייב לשחק באמצע"

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - טוטנהאם 6:1/ספורט 1

יום הנעילה של חלון ההעברות האירופי הפך למאכזב במיוחד עבור ברצלונה. הקטלאנים קיוו להנחית את ממפיס דפאי ואריק גרסיה, אולם בסופו של דבר יצאו בידיים ריקות. בארסה כבר הגיעה לסיכום כל תנאיו האישיים של דפאי במועדון, וגם ליון כבר הביעה נכונות למכור אותו במחיר נוח יחסית. ואולם, עסקת עוסמאן דמבלה למנצ'סטר יונייטד שהייתה אמורה לממן את רכישתו של דפאי, לא יצאה לפועל, ודפאי נשאר לבסוף בליון.

אחרי שהתברר שדפאי לא יצטרף, בארסה נחלה אכזבה קשה גם בחזית השנייה מול מנצ'סטר סיטי. הקבוצה האנגלית קיבלה עוד ועוד הצעות מברצלונה על אריק גרסיה הצעיר, אולם דחתה את כולן. לפי דיווחים באנגליה, ההצעה האחרונה של ברצלונה עמדה על כ-17 מיליון יורו, פחות מהרף התחתון שסיטי קבעה (כ-20 מיליון).

ראפיניה שחקן סלטה ויגו. GettyImages
עוד עסקה כמעט ללא רווח. ראפיניה/GettyImages

בסופו של דבר, הסתפקה ברצלונה בעיקר בעסקה אחת ביום האחרון של החלון: ראפיניה עבר לפריז סן ז'רמן תמורת 3 מיליון יורו בלבד, הרבה פחות מתג המחיר הראשוני שבארסה רצתה לקבל תמורתו (כ-16 מיליון יורו). במסגרת העסקה ברצלונה תקבל 35 אחוזים מדמי מכירה עתידיים של הקשר, אולם העסקה המפוקפקת גררה ביקורות קשות בתקשורת הספרדית, במיוחד על רקע היום המאכזב.

לברצלונה יש היסטוריה שנויה במחלוקת עם פריז סן ז'רמן בכל הקשור להעברות. היא מכרה לה את ניימאר תמורת 222 מיליון יורו בעסקה הגבוהה בתולדות הכדורגל, אבל אחר כך לא הסכימה להתגמש כשברצלונה ניסתה להחזיר אותו. בפעמים אחרות שני המועדונים לא הגיעו להסכמות כשברצלונה ניסתה להחתים את מרקיניוס, מרקו וראטי וטיאגו סילבה.

"פריז סן ז'רמן מתעלמת ממכם, משתינה עליכם, לא סוגרת איתכם שום עסקה, ואחרי כל זה אתם נותנים לה את ראפיניה כמעט בחינם?", תהה חאבי מיגל המסקר את ברצלונה ב"אס". "היום הזה הוכיח שלברצלונה יש מחסור קשה במנהיגות. היא זקוקה לאנשים אחרים שינהלו אותה".

עסקת ראפיניה הייתה המשך ישיר להתנהלות של ברצלונה בחלון ההעברות, בו מכרה חמישה שחקנים (לואיס סוארס, איבן ראקיטיץ', ארתורו וידאל, ז'אן-קלר טודיו וראפיניה) בסכומים זעומים. את וידאל וראקיטיץ', לדוגמא, היא מכרה בסכום כולל של קצת יותר משני מיליון יורו.

עוד בוואלה!

אחרי מחלוקות במו"מ עם יונייטד: עוסמאן דמבלה נשאר סופית בברצלונה

לכתבה המלאה
אנטואן גריזמן, שחקן ברצלונה. GettyImages
לא מרוצה בברצלונה? אנטואן גריזמן/GettyImages

עוד בעיה שעמה נאלצת ברצלונה להתמודד היא היכולת החלשה מאוד שמציג אנטואן גריזמן מפתיחת העונה. גריזמן צפוי להמשיך להיות חלוץ פותח אחרי שדפאי לא הגיע וסוארס עזב, אך הוא לא מהווה פקטור במשחקים האחרונים של הקבוצה.

דידייה דשאן, המאמן שזכה עם גריזמן במונדיאל האחרון בנבחרת צרפת, ניסה להסביר את קשיי ההתאקלמות של גריזמן והאשים את קומאן: "אני בטוח שגריזמן לא מרוצה בברצלונה עם הסיטואציה הזו. אני לא מתערב בדרך כלל בתפקוד של שחקנים שלי בקבוצות, אבל אנטואן משחק כרגע בצד ימין בברצלונה. קומאן, ואמרתי לו את זה, לא מבין שהוא צריך לשחק באמצע וגריזמן חייב להתאים את עצמו".

"עבורי, הוא עדיין יותר אפקטיבי כאשר הוא במרכז וחי את המשחק ולא בצד. באמצע הוא מעורב הרבה יותר במשחק ויש לו אפשרות לעזור יותר לקישור. אין לו אפשרות לקחת ולהכניע את ההגנה באגף. הוא צריך לגעת הרבה בכדור ולהשתמש בחוכמה שלו. אנטואן לא מתלונן אף פעם, אבל הרבה יותר קל למצות את הפוטנציאל שלו בעמדה הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully