וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'ימי פאקינג באטלר": גם בלייקרס וברחבי הליגה מתמוגגים מההצגה המופלאה

כוכב ההיט קבע שלל הישגים סטטיסטיים נדירים, לברון פרגן ("הוא היה פנומנלי"), שאר שחקני הליגה הצדיעו וגם הפרשנים נדהמו: "משחק מופלא. ההפתעה הגדולה בתולדות הגמרים". באטלר מזהיר את הלייקרס: "החבר'ה מתחילים להבין שמגיע לנו להיות כאן". כל המספרים והתגובות

לברון ג'יימס רוקד בגמר ה-NBA/חשבון הטוויטר של לוס אנג'לס לייקרס

לא קל להיות השחקן הטוב ביותר בפרקט שכולל גם את לברון ג'יימס ואנתוני דייויס, אבל זה בדיוק מה שג'ימי באטלר עשה הלילה (בין ראשון לשני). עם הגב אל הקיר, עדיין ללא באם אדבאיו וגוראן דראגיץ' ובפיגור 2:0 בגמר ה-NBA, כוכב מיאמי לקח את הקבוצה והעונה על הגב, ועם 40 נקודות, 11 ריבאונדים ו-13 אסיסטים ניצח את הלייקרס 104:115. לפתע, סדרת הגמר פתוחה.

"ניצחנו, אז ממש לא אכפת לי מהטריפל דאבל", אמר באטלר בסיום. "אם תתנו לי ניצחון, לא אכפת לי מהמספרים שלי. אני כל הזמן אומר למאמן - אני מוכן לזה, אני מוכן להיות על הבמה המרכזית. כל מה שצריך לעשות - אעשה. לברון ניצח אותי המון פעמים, אבל עכשיו יש סביבי חבורת שחקנים אחרת ואנחנו לא הולכים לוותר. יש לנו קבוצה טובה ולי יש את העבודה הקלה, החבר'ה האלה מייצרים לי כל כך הרבה מרווחי פעולה. כולם זוכרים ניצחונות, זה לא משנה כמה נקודות אתה קולע. אני מקווה שבמשחק הבא אקלע 0 וננצח, כדי שאוכל לשבת פה ולהגיד את אותם דברים. החבר'ה מתחילים להבין שמגיע לנו להיות כאן".

"ג'ימי פאקינג באטלר", אמר אריק ספולסטרה, וסיכם את המחשבות של רוב מי שצפה במשחק. "קשה לתאר אותו עד שרואים אותו על הפרקט, הוא מתחרה אדיר והיינו זקוקים לו. בדיוק בגלל זה רדפנו אחריו בקיץ, ידענו שאנחנו חולקים את אותם ערכים וזה לא משנה מה כולם חושבים. אנחנו מתואמים במובן הזה".

ג'יי קראודר, ששיתף פעולה עם באטלר גם במארקט, הוסיף: "הוא שולט במשחק בשני צידי הפרקט. הוא היה ענק, הוא שם אותנו על הגב שלנו לכל אורך המשחק. הוא עושה כל מה שאנחנו צריכים, לא רק קולע, הוא כלל לא מפתיע אותי".

טיילר הירו, שקלע 17 נקודות והיה אחד האקס פקטורים של ההיט, אמר: "לא הופתעתי, העולם יודע מה ג'ימי מסוגל לעשות. הוא היה ענק ועשה עבורנו הכל, בהגנה הוא הקשה על לברון והוא פשוט היה המנהיג שלנו. נזדקק ממנו לאותם דברים גם במשחקים הבאים. הוא כל הזמן עושה את המהלך הנכון ולא אכפת לו מי קולע. יהיה קשה במשחק 4, אבל אני חושב שנגיע אליו מוכנים".

עוד בוואלה!

ג'ימי באטלר סיפק הצגה אדירה, מיאמי צימקה ל-2:1 בגמר ה-NBA

לכתבה המלאה

גם בשאר הליגה לא נשארו אדישים

מנגד, לברון ג'יימס לקח אחריות על ההפסד. "אנחנו יודעים שאסור לנו לאבד כדורים מול הקבוצה הזאת, וזה מתחיל ממני. איבדתי חמישה כדורים כבר במחצית הראשונה, שמונה בסך הכל, ואסור לי לעשות את זה. אני לוקח על זה אחריות מלאה", אמר כוכב הלייקרס. "אנחנו יודעים כמה קשוחה מיאמי וגם אם היינו מנצחים היום זה לא היה גמור. אבל אנחנו לא מודאגים, כי אנחנו יודעים שנוכל לשחק הרבה יותר טוב. אנחנו לומדים די מהר מהטעויות שלנו".

קינג ג'יימס אף החמיא לכוכב היריבה ואמר: "ג'ימי היה פנומנלי, עשה כל מה שהיו צריכים ממנו. אני מאוד אוהב לשחק מולו, הוא אחד המתחרים הגדולים ביותר שיש לנו בליגה".

אנתוני דייויס, ששלט בשני המשחקים הראשונים והיה חלש עם 15 נקודות בלבד, אמר: "הסתבכתי בבעיית עבירות וזה מנע ממני להיות אגרסיבי, אבל אני עדיין צריך להיות טוב יותר ולהשפיע יותר בשני צידי המגרש. לא שמרנו בכלל הלילה, אבל תסמכו עלי - נהיה בסדר. נהיה טובים יותר במשחק 4".

קייל קוזמה הוסיף: "אנחנו לא מושלמים, אף אחד לא מושלם. כולם עושים טעויות". על הביקורות האישיות שספג לאחרונה אמר שחקן הספסל: "אני לא שם ז*ן. לא אכפת לי. טוויטר זה לבדיחות בלבד".

המספרים

* עם האסיסט ה-1,840 שלו, לברון ג'יימס עקף את ג'ון סטוקטון והוא מדורג כעת שני בטבלת מוסרי האסיסטים בכל הזמנים בפלייאוף. לפניו רק מג'יק ג'ונסון (2,346).

* עם האסיסט ה-401 שלו, עלה לברון למקום השני בטבלת מוסרי האסיסטים של כל הזמנים בסדרות גמר. גם כאן מג'יק ג'ונסון ראשון (584).

* עם סל השדה ה-545 שלו, לברון עקף את קארים עבדול ג'באר והוא מדורג כעת שני בטבלת סלי השדה בכל הזמנים בפלייאוף. לפניו רק ג'רי ווסט (612).

* עם החסימה ה-45 שלו, עלה לברון למקום השישי בטבלת החסימות בכל הזמנים בפלייאוף. את קארים עבדול ג'באר שבפסגה (116) הוא כנראה לא ישיג.

* ב-16 ההתקפות הראשונות שלהם במשחק, הלייקרס איבדו לא פחות מתשע פעמים - כמו שאיבדו בכל מספר משחק 2 (שבע מהן של לברון ודייויס).

* את הרבע הראשון סיימו הלייקרס עם עשרה איבודים - הכי הרבה באיזשהו רבע שלהם העונה. כמו כן, מדובר בכמות האיבודים הגבוהה ביותר במשחק גמר מאז 1996/97.

* באטלר (40 נקודות) הצטרף לדווין וויד ולברון ג'יימס כשחקני מיאמי היחידים בהיסטוריה שקולעים 30 נקודות או יותר במשחק גמר. הלילה היו לו 30 כבר בסוף הרבע השלישי.

* עד הלילה, רק שני שחקנים בהיסטוריה סיפקו טריפל דאבל עם 40 נקודות במשחק גמר: לברון ג'יימס וג'רי ווסט. באטלר הצטרף אליהם.

* באטלר היה מעורב ב-73 נקודות של מיאמי (עם נקודות ואסיסטים). הכי הרבה במשחק גמר - וולט פרייז'ר (74).

* כוכב מיאמי אף הפך לשחקן הראשון מאז שאקיל אוניל ב-2002, שקולע 40 נקודות או יותר במשחק גמר בלי לקחת אפילו שלשה אחת.

* באטלר הוא השחקן הראשון אי פעם שקולע יותר נקודות מלברון ג'יימס, מוריד יותר ריבאונדים ממנו ומוסר יותר אסיסטים ממנו במשחק גמר בודד.

* שחקני החמישייה של הלייקרס קלעו 51 נקודות בלבד. שחקני הספסל קלעו 53 (שווה ערך למקום השני בכל הזמנים בסדרות הגמר).

הפרשן האמריקאי סקיפ ביילס טען כי מדובר ב"הפתעה הגדולה ביותר בתולדות הגמרים. אף פעם לא חשבתי שאראה לילה בו ג'ימי באטלר שומר על לברון ג'יימס וגדול עליו, במשחק על החיים ועל המוות, כשההיט ללא שניים משחקניהם הטובים ביותר. אני מאוכזב מאוד מלברון, שהיה חלש מאוד ברבע האחרון. יכול להיות שג'ימי בכושר יותר טוב ממנו?"

קווין אוקונור מ"דה רינגר" הוסיף: "משחק מופלא של באטלר. מעבר להגנה והאסיסטים שהוא תמיד נותן, הוא הראה שהוא מסוגל לעלות לרמה גבוהה יותר כשהוא צריך. שחקנים מראים מי הם באמת בפלייאוף, ובאטלר הראה שהוא יכול להיות יוצא דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully