וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את אלבה ברלין 73:80

הצהובים חזרו מפיגור בן 12 נקודות בזכות רבע שני מצוין, אבל יצטרכו להשתפר אם ברצונם לתת פייט לצסק"א מוסקבה בשבוע הבא. קלויארו (18 נקודות) וג'ונס (12) בלטו, ערב פושר לווילבקין (8 נק') וז'יז'יץ' (6)

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
בכורה פושרת למדי, אבל זה הספיק. ז'יז'יץ'/דני מרון

מכבי תל אביב סימנה וי על משחק פתיחת העונה שלה הערב (חמישי), כשגברה על אלבה ברלין 73:80 אל מול היציעים הריקים של יד אליהו. האלופה הישראלית עוד רחוקה מאוד משיאה, אבל בשלב כל כך מוקדם של העונה, עם הכנה כמעט לא קיימת, יאניס ספרופולוס יכול להיות מרוצה מהתוצאה הסופית, אפילו אם היכולת הזו לא תספיק במשחק החוץ מול צסק"א מוסקבה ביום חמישי הבא.

ספרופולוס פתח בחמישייה עם עוז בלייזר, וקיבל ממנו תפוקה טובה בהופעת הבכורה שלו ביורוליג. אנטה ז'יז'יץ' (6 נקודות) עוד זקוק להתאקלמות, ואם בבכורות עסקינן, הרי שזו של כריס ג'ונס היתה מושלמת: בדקות שהגארד החדש היה על הפרקט, הצהובים היו עדיפים בהרבה; כשירד לספסל, אלבה היתה חזק בעניינים. ג'ונס הוא גם זה שעמד במרכז הריצה של מכבי תל אביב, שמצאה עצמה בפיגור בן 12 נקודות בפתיחת הרבע השני, אבל העבירה הילוך והשלימה מהפך גדול עם 4:25 בדקות הבאות.

היתרון עבר לצד של המארחת, ונותר שם עד הסיום, כשבכל רגע נתון היה זה שחקן אחר שלקח אחריות: לאו דווקא סקוטי ווילבקין (2 מ-9 ל-3) כי אם בעיקר אנג'לו קלויארו (18 נקודות), אותלו האנטר ואלייז'ה בריאנט.

קלעו למכבי תל אביב: אנג'לו קלויארו 18 (5 מ-5 ל-2, 1 מ-3 ל-3, 5 מ-5 מהקו), כריס ג'ונס 12 ו-7 אסיסטים, אותלו האנטר 12, אלייז'ה בריאנט 9, סקוטי ווילבקין 8 (2 מ-9 ל-3) ו-7 ריבאונדים, טיילר דורסי 8, אנטה ז'יז'יץ' 6, עוז בלייזר 4, סנדי כהן 3. דרגאן בנדר שותף (3 דקות) ולא קלע.

קלעו לאלבה ברלין: מרכוס אריקסון 18, סימונה פונטקיו 16, פייטון סיבה 10, ג'ייסון גריינג'ר 10, יוהאנס טימן 7, בן למרס 6, נילס גיפיי 2, לואיס אולינדה 2, לוק סיקמה 2. מאודו לו (15 דקות) ויונאס מאטיסק (12 דקות) שותפו ולא קלעו.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
הצהובים הסתדרו גם בערב בינוני שלו. ווילבקין/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב עוז בלייזר. דני מרון
קיבל מקום מפתיע בחמישייה. בלייזר/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

יאניס ספרופולוס הפתיע כשהעלה את עוז בלייזר בחמישייה, בצוותא עם סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי, אנג'לו קלויארו ואנטה ז'יזיץ'. קלויארו צלף את השלשה הראשונה של הצהובים העונה, ווילבקין הוסיף אחת משלו וקבע 3:6, אלא שמרכוס אריקסון השתלט על הדקות הבאות ועם 8 נקודות השיב את אלבה ל-8:12. הצהובים הירבו לאבד, בן למרס ניצל זאת כדי לקבוע יתרון שיא של 15:23, כריס ג'ונס קם מהספסל להופעת בכורה וקלע ארבע נקודות מהירות, אולם אלבה המשיכה בשלה ונעלה את הרבע הראשון ביתרון 19:29.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם דרגאן בנדר. דני מרון
בנדר וספרופולוס/דני מרון

רבע 2:

נילס גיפיי הגדיל את הפער ל-19:31, הצהובים לא נלחצו וראו את האנטר, ווילבקין וג'ונס טסו לריצת 0:11 כדי לצמק ל-31:30. ג'ונס המצוין צלף שלשה, דורסי השלים מהפך וסנדי כהן תרם דאנק יפהפה שקבע 33:38. האנטר וקלויארו השלימו ריצה של 4:25 (!) בדרך ל-33:43, ג'ונס המשיך לצלוף מבחוץ ובסיום המחצית הראשונה הוליכה מכבי תל אביב 41:49, אחרי רבע שני של 12:30. ג'ונס הוביל עם 12 נקודות ב-100 אחוז מהשדה, ווילבקין, האנטר ודורסי הוסיפו 8 כל אחד.

שחקן מכבי תל אביב כריס ג'ונס. דני מרון
יופי של בכורה. ג'ונס/דני מרון

רבע 3:

ג'ייסון גריינג'ר צלף והוריד ל-49:47, ספרופולוס שלף את ג'ונס בחזרה מהספסל וראה את הגארד החדש שלו מרגיע את המערכת ומוצא את בלייזר, שקבע 49:55. יוהאנס טימן הוריד ל-61:58, אלייז'ה בריאנט דאג שהצהובים יסיימו את הרבע השלישי ביתרון 58:67.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. דני מרון
עונה מוזרה למדי יוצאת לדרך. שמעון מזרחי/דני מרון

רבע 4:

קלויארו ובריאנט דאגו להעניק לצהובים יתרון שיא - 60:75, שבע דקות לסיום. דרגאן בנדר נכנס לדקות בכורה בקדנציה המחודשת שלו, סימונה פונטקיו הוריד ל-78:69, אך מאודו לו ופייטון סיבה החטיאו זריקות גורליות והצהובים סגרו עניין. זה נגמר ב-73:80 למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully