וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות הספורט לא יחזרו לאימונים: בכדורגל יוציאו שחקנים לחל"ת?

עודכן לאחרונה: 1.10.2020 / 23:37

משרד הבריאות התנגד לחזרה לפעילות לפני 14 באוקטובר וחברי ועדת החוקה קיבלו זאת. הקבוצות בדילמה, מזרחי: "חייבים לחדש את הליגות"

אריאל הרוש עורך אימון אישי/באדיבות המצולם

בספורט הישראלי מגיבים היום (חמישי) להחלטת משרד הבריאות, להמשיך ולאסור על אימוני הקבוצות. הנה עדכונים שוטפים מכל הגזרות.

23:35: לאחר הניצחון על אלבה ברלין, התייחס שמעון מזרחי להשבתה. "מאוד חשוב שהספורט הבינלאומי ממשיך", אמר יו"ר מכבי תל אביב. "אנחנו לא יכולים להשבית את הספורט, השחקנים כבר עברו תקופות קשות בקיץ האחרון. אנחנו עלולים לגרום לכך שלא יהיו אימונים ומשחקים, שחקנים זרים ירצו לעזוב את הארץ. ולא יכול להיות מצב שלא יתנו לקבוצות להתאמן, כי הן חייבות לשמור על כושר לאותו רגע מיוחל שהליגה תתחדש. ניתן לקיים את הכדורסל והכדורגל, ועדת החוק והמשפט חייבת להתיר את קיומם של משחקים ואימונים. זה לא רציני אם נשחק רק משחק אחד בשבוע, ביורוליג. אני לא נכנס לפן הכלכלי עדיין, אלא רק בפן הספורטיבי - חייבים לחדש את האפשרות להתאמן ולשחק".

22:34: מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל: "לאור מצב התחלואה הנוכחי ולאור ההגבלות על הספורט בכלל וענף הכדורסל בפרט, החליטה מנהלת הליגה הלאומית לדחות את פתיחת העונה. המועד החדש לפתיחת העונה יהיה כשבועיים לאחר החזרה לאימונים מלאים, וזאת מתוך אחריות לבריאות השחקנים".

22:28: מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה להחלטת ועדת החוקה של הכנסת: "מדובר בהחלטה שמנוגדת לכל היגיון בריא ועם השלכות הרות אסון לענף הכדורגל בישראל. אנחנו עדיין מקווים שמקבלי ההחלטות יתעשתו ויקבלו את ההחלטה הנכונה אחרת נצטרך לחשב מסלול מחדש ולקבל החלטות קשות מאד".

21:28: ממנהלת הליגות בכדורגל נמסר: "היו"ר ארז כלפון שוחח הערב עם ח"כ גדעון סער לאחר הדיון בוועדת חוק חוקה ומשפט סביב דרישתו להחריג את אימוני ליגות הכדורגל והכדורסל. ח"כ סער עדכן את כלפון כי בשיחה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין התחייב האחרון כי הנושא יהיה מהנושאים הראשונים שיעלו להקלות כשיתאפשר לקיים הקלות בסגר. יו"ר המנהלת הודה לח"כ סער על תמיכתו ותמיכת חברים נוספים בוועדה, על הסכמה נדירה בין קואלציה לאופזציה לחשיבות ההמשכיות בפעילות ענפי הספורט המקצוענים.

21:26: ממנהלת ליגת העל בכדורסל נמסר: "מאוכזבים מאוד מהחלטתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין שלא לאפשר לקבוצות הכדורסל הישראלי להתאמן או לשחק. נמשיך לעשות הכל על מנת לשנות החלטה זאת ואת כל המאמצים לחדש את האימונים במהירות האפשרית".

21:07: בעקבות החלטת וועדת החוקה, הסיפור עכשיו בכדורגל הוא האם הקבוצות יוציאו את השחקנים לחל"ת. זו השאלה המרכזית איתה יתמודדו בקבוצות לאור העובדה שכבר שבוע אין פעילות ולפחות עוד שבועיים לא תהיה.

בהפועל תל אביב בכדורסל מצאו פיתרון יצירתי

21:00: במנהלת הליגה בכדורסל עדיין יבקשו החרגה לבועה באילת, וממשיכים לבחון אפשרות של קיום האימונים בינתיים בחו"ל, כשבין היתר נדבקת האופציה של בולגריה. אם יוחלט שלא, ישבו עם ארגון השחקנים שיבואו לקראתם. במקביל ייתכן מאוד שיינתן אישור לזרים לעזוב, אם יבקשו זאת.

20:50: למרות התקוות של אנשי הכדורגל והכדורסל, והכיוון החיובי של חברי כנסת ממפלגות רבות, בוועדת החוקה הצביעו נגד מתן רשות לקבוצות להתאמן בתקופת הסגר, לפחות עד 14 באוקטובר. יש הסכמה עקרונית בפני אנשי הוועדה מצד שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהכדורגל והכדורסל יחזרו ראשונים בתום הסגר הנוכחי. עד אז, רק קבוצות שמשתתפות במסגרות בינלאומיות (דוגמת מכבי תל אביב בכדורגל וכדורסל) יכולות להתאמן כרגיל.

16:27: בהתאחדות לכדורגל הודיעו - פיפ"א אישרה את בקשת ההתאחדות לנוכח המצב החריג בישראל למועדי העברות חדשים, ומכתב בנושא הועבר לקבוצות. מועד הרישום הראשון יסתיים ב-6 באוקטובר (שישה ימים לפני המועד המקורי), ב-10 בינואר 2021 ייפתח מועד רישום שני (עד ה-2 בפברואר 2021), ובהמשך יתווסף מועד רישום שלישי, בן 11 יום, ככל הנראה בסמוך לחידוש משחקי הליגות המקוצעיות. "ההחלטה המהירה של פיפ"א בנושא תסייע לכדורגל הישראלי לשמור על שוויוניות בין הקבוצות וכן אל מול היריבות במפעלים האירופים", אמר רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות. "כולנו תקווה לחזרה מהירה לאימונים ולמשחקים וההתאחדות תמשיך לפעול מול כלל הגורמים, ובהם כמובן פיפ"א ואופ"א, כדי לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה הקשה גם כך בכדורגל המקומי בכל הרמות".

16:05: במנהלת ליגת העל בכדורסל התאכזבו מאוד לגלות את עמדת פרופסור גרוטו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. בשל העובדה כי ממשלת ישראל לא תתכנס בשבוע הבא בחג הסוכות, אימוני הקבוצות לא יחודשו נכון לעכשיו עד ה-13 באוקטובר. במנהלת בוחנים אפשרויות על מנת שהקבוצות לא יתחילו להוציא שחקנים לחל"ת ולשחרר את הזרים, שחלקם החלו ללחוץ לעזוב את ישראל, ונבחנת אפשרות הטסת כל הקבוצות לאחת המדינות הירוקות, עם אפשרות מסוימת של התחלת הליגה מחוץ לגבולות ישראל.

עוד בוואלה!

לקראת הכרעה בכנסת. משרד הבריאות מתנגד לחזרה לפעילות

לכתבה המלאה

15:32: הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג כתב בפייסבוק:

"מנגנון קבלת החלטות מביש והזוי. מנכ"לתי כמה חברות טכנולוגיה, מעולם לא קרה שבגלל שאני המנכ"ל הסברתי למתכנתים איך הם צריכים לכתוב את הקוד, יש אנשי מקצוע בשביל זה, השתדלתי לבחור את הנכונים ולתת להם להוביל את הצד המקצועי, אם לא הייתי מרוצה יכולתי לפטר ולהביא איש מקצוע אחר.

"לא מצליח להבין מה עובר בראשם של מקבלי ההחלטות בממשלה שאינם נשמעים לדרג המקצועי ומחמירים בניגוד להמלצות, הקלות בניגוד להמלצה מקצועית אני עוד יכול להבין כי מערכת השיקולים נרחבת, אבל להחמיר מעבר למה שהדרג המקצועי אומר ולפגוע בחיים של כל הציבור מעבר לפגיעה המחוייבת והקשה ממילא???

"כל כך הרבה החלטות מביכות שכל איזכור של אחת לא תעשה צדק אבל אם להזכיר חלק קטן אז כמובן שעוצר היציאות המוחלט שלא מאפשר לאנשים לטוס החוצה מישראל הוא הזוי לחלוטין, אי היכולת לאפשר לחברות להפעיל לפחות 25% מכוח העבודה וכן גם סגירת ליגות הכדורגל וכדורסל בשונה מכל מדינה אחרת ביקום ומחוצה לו.

"ואל תספרו לי שהמצב בישראל קשה יותר מכל מדינה אחרת בעולם כי זה בולשיט מוחלט, פשוט בניגוד לכל העולם עושים פה יותר בדיקות מבכל מקום אחר זה הכל. בבדיקה החשובה מכולם יש פחות מתים השנה מבשנה שעברה. כל השאר זה מניפולציות. גמזו חייב להתפטר ולו למען זעזוע המערכת שבה דעתו של יולי אדלשטיין חשובה יותר משל פרופסורים ואנשי מקצוע מוערכים.

קל להרוס, קשה לבנות. מקווה מאוד שהקודקוד הראשי יאפס את המערכת וירסן את הבהלה שמובילה להרס מוחלט של של דברים שיקח זמן רב לבנות מחדש אם בכלל. תחזירו לנו את החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully