וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דראגיץ' בספק להמשך הגמר, הפרשנים כבר קובעים: "זה הולך לסוויפ"

מכה להיט לקראת המשך סדרת הגמר: הגארד הסלובני סובל מקרע חלקי בכף הרגל, גם אדבאיו בספק למשחק 2. הלייקרס מהללים את אנתוני דייויס (מוריס: "הוא הטוב בעולם"), לברון נזכר בטראומה הגדולה של הקריירה, הפרשנים חורצים: אין למיאמי סיכוי. המספרים והתגובות אחרי משחק 1

שחקן גולדן סטייט קליי תומפסון באימון מלא ראשון מאז הפציעה/אתר רשמי

דאגה רבה במיאמי בעקבות הפציעות של כמה מכוכביה בהפסד 98:116 הלילה (בין רביעי לחמישי) במשחק מספר 1 בגמר ה-NBA. ג'ימי באטלר סוחב מתיחה בקרסול שנגרמה לו בשלהי הרבע השני אולם לא מנעה ממנו להמשיך לשחק, באם אדבאיו נפצע בכתף ברבע השלישי, ואם לא די בכך, גם גוראן דראגיץ' הושבת במחצית השנייה אחרי פציעה לא קלה ברגלו השמאלית.

בארצות הברית דיווחו שאדבאיו ודראגיץ' עברו בדיקות MRI עוד במהלך המשחק. לאחר מכן התברר שדראגיץ' סובל מקרע חלקי בכף הרגל, ועלול להיעדר מהמשך הסדרה. לפי אדריאן ווג'נראוסקי, "דראגיץ' הצליח להפעיל לחץ על רגלו השמאלית בסיום, עזב את האולם בכוחות עצמו, ולא שולל את האפשרות לחזור בהמשך הגמר", אולם זה עדיין לא ברור. גם אם יחזור ספק אם דראגיץ' יוכל להיות במיטבו. לשם השוואה, ג'ו ג'ונסון סבל מפציעה דומה בפלייאוף 2013 ועלה לכל משחק עם זריקה באיזור הפגוע. הוא סיים את הסדרה ההיא עם אחוזים נמוכים במיוחד מהשדה.

לעומתו, באם אדבאיו סובל ממתיחה בכתף ועשוי להיות כשיר למשחק הבא שייערך בלילה שבין שישי לשבת. ובכל זאת, הסטטוס שלו לא ברור.

"אני, אנחנו, כולנו פה בשביל גוראן", אמר באטלר בתגובה לפציעה של דראגיץ'. "אנחנו יודעים כמה הוא רוצה לנצח, כמה הוא רוצה להילחם איתנו. אנחנו אוהבים אותו ורוצים אותו איתנו, אבל נעשה מה שהרופאים יגידו. לפני שהוא דואג לקבוצה, הוא צריך לדאוג לבריאות שלו".

באטלר, שנפצע בעצמו, אמר ש"יש לי קצת כאבים, אבל אני חושב שאהיה בסדר בעזרת קצת טיפולים. אהיה מוכן למשחק הבא".

מאמן ההיט אריק ספולסטרה הוסיף: "אנחנו הרבה יותר טובים ממה שהראינו היום. צריך לתת קרדיט ללייקרס שגרמו לנו להיראות ככה, אבל אנחנו נלמד מזה ונפיק לקחים לקראת המשחק הבא. אני בטוח שאנחנו מסוגלים לתת פייט בסדרה הזו".

באם אדבאיו, מיאמי היט. GettyImages
ייעדר ממשחק 2? באם אדבאיו/GettyImages

בצד השני, הלייקרס מרגישים בטוחים מאוד בעצמם עם או בלי קשר לפציעות במיאמי. למעט שש הדקות הראשונות, המשחק התנהל בשליטה מוחלטת של אלופת המערב, ואנתוני דייויס נראה בלתי עציר. AD בלט בשני צידי המגרש, סיים עם 34 נקודות, 9 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות, וצלח בהצלחה יתרה את טבילת האש הראשונה שלו על הבמה הגדולה בגמר ה-NBA.

אחרי המשחק הלילה, נראה שהוסרו סופית הספקות לגבי היכולת של דייויס להיות דומיננטי גם בפלייאוף, כשהכסף מונח על השולחן. AD מתגלה גם כשחקן המפתח של הלייקרס: בכל תשעת המשחקים בפלייאוף בהם קלע 29 נקודות ומעלה, הלייקרס ניצחו.

"ככל שהרגע גדול יותר, הוא מעלה את הרמה שלו עוד יותר", שיבח פרנק ווגל, וגם דייויס בעצמו הודה: "אחרי שש דקות, פשוט הרמנו את הרמה שלנו בשני צידי המגרש".

מרקיף מוריס אמר על דייויס ש"יש לנו את לברון, אבל אני חושב שהוא השחקן הטוב בעולם. הוא נהדר בשני צידי המגרש, ועושה את שלו בצורה יציבה מדי משחק".

עוד בוואלה!

הלייקרס הביסו 98:116 את מיאמי במשחק 1 בגמר, מכת פציעות אצל ההיט

לכתבה המלאה
אנתוני דייויס, לוס אנג'לס לייקרס חוגג. GettyImages
טבילת אש מוצלחת בבמה הגדולה של הכדורסל. אנתוני דייויס/GettyImages

לברון ג'יימס התקשה במחצית הראשונה וראה את הלייקרס חוזרים מפיגור של 13 נקודות כשהוא על הספסל, אולם בסופו של דבר סיים עוד משחק מגוון וסולידי עם 25 נקודות, 13 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. הוא היה אחראי על כמה מהלכים מכריעים ברבע האחרון, כשמיאמי עשתה קולות של קאמבק, ובסיום הודה שהיה לו מניע מיוחד: הוא זכר היטב את משחק 2 בגמר 2011 מול דאלאס, בו הוא ומיאמי שלו איבדו יתרון גדול ברבע האחרון והפסידו. הגמר ההוא זכור כנקודה שחורה בקריירה של לברון: הוא איבד את הביטחון במהלכו, רשם מספרים חלשים ולא אופייניים, אבל אחר כך התעשת והפיק לקחים - כפי שיעידו שלוש האליפויות שבהן זכה מאז.

"חוויתי רגעים כאלה בקריירה - אתה מוביל בבטחה, מרגיש שהמשחק בידיים שלך, מוריד הילוך, ואז דברים יכולים לקרות", הסביר לברון. "אני זוכר מצוין את משחק 2 ההוא מול דאלאס. איבדנו יתרון 17 והם גנבו מאיתנו את הניצחון. ההפסד הזה שורף אותי מבפנים עד היום, לכן אמרתי לעצמי שלא חשוב מה, היום זה לא יקרה".

לברון הוסיף ש"מיאמי נתנה לנו מיד על ההתחלה להבין כמה קשוחה היא. הם היכו אותו בפרצוף בתחילת המשחק, אבל מרגע שהם הובילו 10:23, התחלנו להראות את היכולות שלנו".

למרות המשחק החד צדדי והפציעות של מיאמי, לברון מאמין ש"שום דבר לא גמור. עוד לא עשינו כלום. אנחנו לא מרוצים מניצחון אחד. אפשר ללמוד מניצחונות בדיוק כמו שאפשר ללמוד מהפסדים, ואנחנו צריכים להבין שהמשחק השני ייראה אחרת. אני כבר לא יכול לחכות לצפות במשחק בשידור חוזר ולהפיק ממנו את הלקחים הדרושים".

לברון ממשיך להשתלט על ספרי השיאים

אבל בניגוד ללברון, הפרשנים רואים נכוחה את יחסי הכוחות ואת מסדר הפצועים של מיאמי ומשוכנעים שכבר אפשר להכתיר את הלייקרס לאלופים. "הלייקרס בשלושה משחקים", צייץ בסרקזם שחקן העבר והפרשן ריצ'רד ג'פרסון. סקיפ ביילס מרשת "פוקס" כתב: "עכשיו דראגיץ' נעדר, באם פצוע וג'ימי באטלר לא נראה בשיאו מבחינה פיזית. סוויפ!". קנדריק פרקינס הוסיף: "הלייקרס שולטים בשני צידי המגרש. אלוהים, הם נראים כמו אבא שמשחק נגד הילד הקטן שלו".

קולין קוהרד מ"פוקס" כתב ש"הלייקרס כל כך יותר גדולים, כל כך יותר ארוכים, כל כך יותר חזקים. הם עושים מה שהם רוצים". אפילו ג'וש הארט מניו אורלינס (אקס הלייקרס), שניבא לפני משחק 1 ש"תהיה סדרה טובה", הודה בסיום: "שיקרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully