מנואל פלגריני מאמן בטיס. GettyImages
מנואל פלגריני מאמן בטיס/GettyImages

ריאל פוליטיק

26.9.2020 / 11:00

מנואל פלגריני הגיע לריאל מדריד ב-2009 עם תקוות גדולות, אבל תוך חודשיים המציאות טפחה על פניו. פלורנטינו פרס ניתק מגע, התקשורת מיררה את חייו ולבסוף הובא ז'וזה מוריניו שלעג לו. הפצע עדיין לא הגליד, ועכשיו המאמן רוצה לנצל את המומנטום של בטיס כדי לסגור חשבון

אחרי ההדחה של ריאל מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות ב-2010, הציב פלורנטינו פרס אולטימטום למאמן מנואל פלגריני. זה לא קרה בשיחה ביניהם, שכן הנשיא הפסיק לדבר עם המאמן כמה חודשים לפני כן, אלא דרך העיתונאים המקורבים ב"מארקה" שניהלו קמפיין ממושך נגד פלגריני. "תזכה באליפות או שתפוטר" - זה היה המסר הברור מצד הנשיא, שעוד לפני כן אמר על המאמן שלו ש"הוא לא ווינר".

פלגריני ניסה. ריאל שלו אמנם כשלה בליגת האלופות והושפלה בגביע המלך על ידי אלקורקון, אבל בליגה רדפה בנחישות אחרי ברצלונה של פפ גווארדיולה והציגה כדורגל אטרקטיבי שהוביל לשיאים (לשעתם) של 102 שערים ו-96 נקודות. זה לא הספיק כדי לעקוף את היריבה המושבעת למרות מרדף שנמשך עד המחזור האחרון או כדי לרצות את התקשורת שמיררה את חייו, ובטח לא כדי להציל את המשרה אותה היה מאבד בכל מקרה, גם אם היה זוכה באליפות.

יותר מעשור חלף, ובמהלכו פלגריני ידע ימים יפים (הגעה לרבע גמר ליגת האלופות עם מלאגה, אליפות באנגליה עם מנצ'סטר סיטי) ויפים פחות (שנתיים נשכחות בסין, פיטורים כואבים בווסטהאם) לפני שחזר לספרד כדי לנסות לעשות בבטיס את מה שעשה בתחילת דרכו באירופה כמאמן ויאריאל. ואם על הדרך אפשר להפתיע את ריאל ולתקוע אצבע בעין של הבוס לשעבר, אז מה טוב.

מנואל פלגריני עם פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד, יוני 2009. AP
החיוכים לא החזיקו יותר מדי זמן. מנואל פלגריני עם פלורנטינו פרס ב-2009/AP

פלגריני היה המאמן הראשון בקדנציה הנוכחית של פרס, שהיא השנייה שלו כנשיא ריאל מדריד. אבי חזון הגלקטיקוס שבר אז במהירות את שיא ההעברות על קאקה, בניגוד לדעת מאמנו החדש, ואז ניפץ אותו שוב עבור כריסטיאנו רונאלדו. גם צ'אבי אלונסו וקארים בנזמה הוחתמו, אבל פלגריני שביקש להשאיר את ווסלי סניידר ואריאן רובן, הבין מהר מאוד שהוא לא ממש נספר.

אף על פי שהיה מינוי שלו, פרס התנער מהר מאוד מפלגריני והיחסים ביניהם כמעט לא היו קיימים. בשלב מסוים הבין המאמן שז'וזה מוריניו יגיע על חשבונו גם אם יזכה במקרה באליפות, והוא נותר פגוע לאחר הפיטורים הצפויים אחרי שנה אחת מתוך השתיים עליהן חתם. גם מהיחס העוין מצד התקשורת שחשבה שהוא לא שם מספיק "סקסי", גם מהלעג של מחליפו מוריניו ("מקום שני זה ראשון בין הלוזרים", "אם אפוטר מריאל, בטח לא אגיע למלאגה אלא למועדון צמרת באנגליה או איטליה") וגם מחוסר ההערכה לתרומתו המקצועית.

"הגעתי עם תקוות רבות וגאווה גדולה לאמן את ריאל, אבל לצערי לא התאפשר לי לבצע את מה שרציתי בגלל חילוקי דעות מהרגע הראשון", אמר פלגריני ל"קאדנה סר", שנים אחרי הפרידה. "כמו שאמר בעבר ויסנטה דל בוסקה: המועדון לא נותן כבוד לתפקיד המאמן. אין למאמן סמכות אמיתית בתוך המועדון או גיבוי כלפי חוץ. פלורנטינו לא דיבר איתי מאז אוגוסט, קצת יותר מחודשיים אחרי המינוי, ואמר אז לנשיא של ויאריאל שלא אמשיך. ממנו זה הגיע גם אליי". בריאיון בצ'ילה הדגיש: "הנשיא מכר שחקנים שהיו משמעותיים עבורי, לא הייתה לי אמירה. אני לא יכול להוציא כלום מתזמורת אם יש לי 10 גיטריסטים ואפילו לא פסנתרן או מתופף אחד".

עוד בוואלה!

ב-22:00: ריאל מדריד תחפש ניצחון בכורה מול בטיס המושלמת והאקס פלגריני

לכתבה המלאה
ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד עם מנואל פלגריני מאמן מלאגה. רויטרס
"מקום שני זה ראשון בין הלוזרים". ז'וזה מוריניו כמאמן ריאל עם מנואל פלגריני בימיו במלאגה ב-2012/רויטרס

בעשור האחרון הספיק פלגריני לנצח את ריאל עם מלאגה, לחטוף ממנה שישייה לאחר מכן וגם להפסיד לה עם מנצ'סטר סיטי בחצי גמר ליגת האלופות ב-2016. ארבע שנים, ארבעה חודשים ו-21 ימים אחרי - הוא יארח אותה הערב (שבת, 22:00, ערוץ 50) במגרש האחרון בו הפסידה בספרד, במשחק שלפני התפרצות הקורונה והשבתת הליגה.

רבים חשבו שהצ'יליאני יחזור למולדתו או שיקפוץ לעוד סיבוב רווחי בסין, אבל הוא חיפש פרויקט מאתגר ומצא אותו בצד הירוק של סביליה. בטיס הייתה אכזבה אדירה בעונה שעברה, כשסיימה רק במקום ה-15 בלה ליגה ועם 60 שערי חובה (רק למאיורקה הייתה הגנה גרועה יותר) למרות סגל מוכשר מאוד שאמור היה להיאבק על כרטיס לאירופה. פלגריני הוסיף ניסיון לקבוצה, הביא את בן ארצו קלאודיו בראבו כדי לנהל את משחק ההגנה מהשער, ותחילת הדרך בהחלט מעודדת.

בטיס עדיין לא ספגה ב-180 דקות ולראשונה מאז 2011/12 היא פתחה עונה עם שני ניצחונות. בפעם הקודמת המאזן המושלם נשמר גם אחרי המחזור הרביעי, אלא שאז צברו הירוקים רק נקודה מתוך 30 הבאות וסיימו במקום ה-13. הפעם מצפים שם לתסריט אחר. לא מפנטזים על שחזור הפעם הראשונה שבה ניצחו בשני מחזורי הפתיחה, אי שם ב-1934/35 שהסתיימה עם אליפות היסטורית, אלא על מימוש הפוטנציאל הקיים בסגל (אולי פלגריני יסייע לנביל פקיר לפרוח כפי שקידם וטיפח בעבר פליימייקרים דוגמת אנדרס ד'אלסנדרו בריבר פלייט, חואן רומן ריקלמה בוויאריאל ואיסקו במלאגה) וכמובן חזרה לשיפולי הצמרת והשגת כרטיס למפעלי אופ"א.

מנואל פלגריני מאמן בטיס עם שחקניו. GettyImages
"מודע לפערי הדורות". מנואל פלגריני עם שחקני בטיס/GettyImages

לפלגריני יש אמנם את חואקין הבלתי נגמר וגם החיזוק שהגיע הוא עתיר ניסיון ברובו, אבל בתחילת השידוך עלו תהיות לגבי היכולת שלו להתחבר לשחקנים הצעירים. בכל זאת, הוא כבר בן 67 ונחשב לאחד המאמנים המבוגרים בליגות הבכירות. "הוא מודע לפערי הדורות ולכן משלב אנשים צעירים בצוות האימון שלו, כדי לשפר את הקשר עם חדר ההלבשה", הגיב בנו. "הוא עושה הכול כדי להישאר מעודכן, הוא אדם שחי ונושם את המשחק. כל עוד הכדורגל לא יעזוב אותו, הוא לא יעזוב את הכדורגל".

עם הפרויקט החדש שלו, פלגריני ינסה לשפר את המאזן האישי מול ריאל מדריד (שלושה ניצחונות ב-19 מפגשים עד כה) ולסבך את פתיחת העונה של האלופה. אולי כך גם יסייע לזינדין זידאן לקבל חיזוק לפני סגירת החלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully