וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקרית: בבוסטון סולחים לסמארט ו"רוצים להשתמש באש בעיניים שלו"

הגארד צרח, קילל וזרק חפצים אחרי ההפסד למיאמי, אבל בסלטיקס מרגיעים: "זה קורה במשפחות הכי טובות". ספולסטרה עם עוד נוקאאוט מקצועי ומנטלי מול סטיבנס, אדבאיו מסביר את סוד הקסם של ההיט: "כולנו צמחנו מכלום". סיכום משחק 2 בגמר המזרח

אוהד לוס אנג'לס קליפרס שורף גופיה של פול ג'ורג'/טוויטר

מעטים הם הפרשנים שהאמינו שמיאמי בנויה להגיע לגמר ה-NBA, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) היא עשתה צעד ענק בדרך לשם, כשגברה 101:106 על בוסטון ועלתה ליתרון 0:2 בגמר המזרח. להיט יש כעת המון סיבות לאופטימיות: הם מעולם לא הפסידו סדרת פלייאוף במהלכה הובילו 0:2, וגם היריבה חזרה מבור כזה רק פעמיים בתולדותיה.

גוראן דראגיץ' (25 נקודות) ובאם אדבאיו (21) הובילו קאמבק ממינוס 17 במחצית הראשונה והיו כוכבי המשחק, אבל הגיבור השקט מאחורי הניצחון שוב היה אריק ספולסטרה, שעושה שחמט בפלייאוף הנוכחי לכמה מהמאמנים הטובים בליגה. התרומה של המאמן המוערך הלילה היתה גם מקצועית וגם מנטלית: זה החל עם ההגנה האיזורית של ההיט, ששוב שיתקה את בוסטון במחצית השנייה. ב-ESPN בדקו ומצאו שב-25 התקפות של הסלטיקס נגד האיזורית של ההיט, הם קלעו חמישה סלי שדה בלבד ורשמו חמישה איבודים.

"לבוסטון אין תשובות לאיזורית של מיאמי כרגע", צייץ הפרשן הבכיר של ESPN זאק לואו. "מיאמי ממש מחוברת בהגנה. הם מחפים אחד על השני, הרוטציות שלהם נעשות בעיתוי מושלם, נראה שהם בכל מקום על המגרש".

שחקני מיאמי היט גוראן דראגיץ', ג'יי קראודר חוגגים. GettyImages
רק עוד שני ניצחונות. דראגיץ' וקראודר חוגגים/GettyImages

במישור המנטלי, ספולסטרה הצליח להחזיר לחיים את באם אדבאיו, גיבור הניצחון במשחק 1, אחרי מחצית ראשונה חלשה. הסנטר הנהדר קלע ארבע נקודות בלבד בשני הרבעים הראשונים, ושיחת מוטיבציה קטנה עם ספולסטרה עשתה עבורו את ההבדל במחצית השנייה, כשסחף את ההיט לבליץ ברבע השלישי שהסתיים ב-17:37 למיאמי.

"קואץ' ספולסטרה ניגש אליי ואמר לי, 'אני צריך את באם בגרסה של חמישיית ההגנה של העונה'. מאותה נקודה, התחלתי לחזור לעצמי בהגנה ואז גם ההתקפה התחילה לזרום לי. אני נותן את כל הקרדיט למאמן", סיפר אדבאיו.

ההיט שוב מחקו פיגור גדול, כמו במשחק הראשון, ואדבאיו מבין מהיכן זה מגיע. "אנחנו קשוחים, קשוחים מאוד, זה כל מה שאפשר לומר. אני מאושר להיות חלק מהקבוצה הזו, כי לכל אחד מאיתנו יש סיפור אחר. כולנו צמחנו מכלום, וזה מה שיפה בקבוצה הזו. זו חבורה של אנשים שלא נתנו להם צ'אנס, אבל היה להם חזון. עכשיו אנחנו מנסים לממש את החזון הזה".

הקאמבקים של ההיט גורמים להם להאמין שהם מסוגלים לצאת מכל בור. "הביטחון שלנו גבוה. אנחנו מאמינים אחד בשני", הסביר ג'ימי באטלר שרשם משחק שקט עם 12 נקודות בלבד. "אנחנו מבינים למה אנחנו מסוגלים. זה מה שיפה בקבוצה הזו, אנחנו פשוט עולים למגרש ומשחקים כדורסל. אנחנו אף פעם לא מורידים את הראש, כי אנחנו תמיד חושבים על המהלך הבא ויודעים שיש לנו צ'אנס לנצח. עם חבורה כזאת, אנחנו רק מחייכים על המגרש כל הזמן".

עוד בוואלה!

מלכת הקאמבקים: מיאמי מחקה פיגור 17 ועלתה ל-0:2 על בוסטון בגמר המזרח

לכתבה המלאה
מרכוס סמארט, בוסטון סלטיקס. GettyImages
נקודת שבירה? תלוי את מי שואלים. מרכוס סמארט/GettyImages

ובזמן שמיאמי לא מפסיקה לחייך, בוסטון נמצאת במצב מנטלי הפוך. אחרי הסיום, דווח בארצות הברית על תקרית חריגה בחדר ההלבשה של הסלטיקס כשמרכוס סמארט נשמע צורח ומקלל את חבריו לקבוצה, ומסרב להירגע במשך דקות ארוכות. לפי ה"בוסטון גלוב", "נזרק יותר מחפץ אחד במהלך התקרית בחדר ההלבשה", וסמארט יצא ממנו בזעם כשהוא ממשיך לקלל: "כולכם חארות". לפי ESPN, שחקנים אחרים צעקו על סמארט בתגובה.

למרות שסמארט סירב להתראיין בסיום ונראה נסער, בבוסטון משוכנעים שלא מדובר בתקרית שתפגע בקבוצה. "זה היה כלום, ממש כלום", סנגר קמבה ווקר. ג'יילן בראון הוסיף ש"היו הרבה אמוציות בסוף המשחק. ברור שהרגשנו שהיינו צריכים לנצח היום, אבל לא עשינו את זה. אז היו הרבה רגשות בסיום, זה הכל".

בראון אומר ש"מרכוס סמארט תמיד משחק עם אש בעיניים, תמיד מלא תשוקה. זה מה שאני הכי אוהב בו. בכל משפחה יש עליות וירידות, אבל אנחנו מחבקים אחד את השני. אני חושב שיש הרבה יופי בזה. מה שאני ראיתי בחדר ההלבשה זה אמוציות ותשוקה, לא שום דבר מעבר לזה. אני אוהב את מרכוס ואוהב את האש שלו, אנחנו צריכים לעלות עם אותה אש למשחק 3".

ג'ייסון טייטום, שכמו בראון סיים את המשחק עם 21 נקודות, המשיך באותו קו ואמר ש"אנחנו לא אמורים להיות מרוצים כשאנחנו בפיגור 2:0. לא היה שום דבר יוצא דופן, רק דיברנו על מה היה במשחק. זה בסדר גמור".

הסלטיקס תולים כעת תקוות בגורדון הייוורד, שלפי הדיווחים האחרונים עשוי לחזור במשחק 3. אולי הקאמבק שלו יפיח רוח חיים אצל הסלטיקס, שנראים על סף שבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully