וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-NBA מצהירים: החסימה של באם אדבאיו "אחת הגדולות בתולדות הפלייאוף"

מיאמי ניצחה את בוסטון בזכות גג עוצמתי ומכריע של אדבאיו (ועוד ביד החלשה), פט ריילי ומג'יק ג'ונסון התמוגגו. הסלטיקס נעלמו ברבע האחרון, קמבה ווקר מודה: "אני משחק זוועה"

אנטה ז'יז'יץ' מטביע במשחק האימון של מכבי תל אביב/מתוך הטוויטר של מכבי תל אביב

"מדובר באחת החסימות הכי בלתי נשכחות בתולדות פלייאוף ה-NBA", נכתב הבוקר (רביעי) ב-ESPN על הגג של באם אדבאיו, שחקן מיאמי, ש-2.5 שניות לסיום ההארכה מול בוסטון סיפק חסימה עוצמתית, כשעלה גבוה ומנע מג'ייסון טייטום להטביע. ההיט הוליכו 114:116, טייטום חדר לצבע ועלה לדאנק שאמור היה להשוות את התוצאה ואולי לכפות הארכה נוספת, כשלפתע אדבאיו התרומם ושלח יד חזקה שמנעה מהכדור להיכנס לטבעת. בסופו של דבר מיאמי ניצחה 114:117 אחרי ההארכה, ועלתה ליתרון 0:1 בסדרת גמר המזרח.

"זה יכול להיות דאנק על הפרצוף (תרגום מילולי ל"a poster dunk") והרבה שחקנים לא מוכנים בכלל לנסות לעשות מהלך כזה ולשים את עצמם במצב הזה", אמר מאמן מיאמי אריק ספולסטרה, "לטייטוםהיה נתיב להמראה, ובאם הציל אותנו בגדול. לטייטום הייתה זווית, ואפשרות לחדור לסל, ולפעמים כשיש מולך יריב כזה, אתה פשוט חייב לעשות מהלכים שלא תמיד אפשר להסביר. וזה מה שבאם עשה הלילה".

עוד בוואלה!

חסימה אדירה הכריעה: מיאמי עלתה ל-0:1 על בוסטון בגמר המזרח

לכתבה המלאה

אחרי המשחק מג'יק ג'ונסון צייץ שזה היה המהלך ההגנתי הכי גדול שהוא ראה בתולדות הפלייאוף, ואדבאיו הודה שזה בהחלט המהלך הכי גדול שהוא עשה באופן אישי. "מספר 1", אמר אדבאיו, שהוא בכלל ימני וחסם בידו השמאלית, "מספר 1. בפלייאוף, כשהמשחק מוכרע, מהלך מספר 1". גם טייטום החמיא לו: "הייתי פתוח, והוא עשה מהלך גדול. זה הכול. הוא עשה מהלך טוב. אין לי מה לעשות עם זה". ג'ימי באטלר אמר ש"אני מסכים עם מג'יק. באמת. באם עשה הכול כדי שננצח, והקריב בשביל זה את הגוף שלו. זה פשוט מהלך גדול".

היו שכבר השוו את החסימה של אדבאיו לגג המפורסם של לברון ג'יימס במשחק 7 מול גולדן סטייט. ג'יי קראודר, עוד שחקן שהצטיין במיאמי, הודה ש"זה אחד המיוחדים, הגנה של אליפות. זה חומר מזק. ניזכר בזה עוד 15-10 שנים ונחזור שוב אל המהלך הזה. זה היה פשוט מדהים".

מנגד, בצד השני, קמבה ווקר הודה שהוא חייב להתעורר ולהשתפר. "אני משחק זוועה, למעו האמת", הודה ווקר, שסיים עם 19 נקודות ב-6 מ-19 מהשדה ורק 1 מ-9 מהשלוש, "אין לי הרבה מה להגיד, פשוט צריך להשתפר, בשני צדי המגרש". בשלושת המשחקים האחרונים (כולל משחקים 6 ו-7 מול טורונטו בחצי גמר המזרח) ווקר עומד על 13 מ-46 מהשדה (28 אחוז) ורק 3 מ-22 מהשלוש. "אני חייב לקבל החלטות נכונות יותר, חייב להתחיל להכניס את הזריקות האלה", אמר.

אבל לא רק הוא איכזב. הסלטיקס הוליכו ב-14 ברבע האחרון, לפני שמיאמי כפתה הארכה, שבה ניצחה. בוסטון קלעה רק 12 מ-29 ברבע האחרון ובהארכה (41 אחוז מהשדה), ומרכוס מוריס הודה: "היינו שאננים. נחנו, ונהיינו שאננים. מול קבוצה כזאת, אסור להיות שאנן. אם אתה מוביל ב-14, 20, 30, זה לא משנה, הם ממש טובים בלחזור מפיגור. כשזה היה חשוב, הם קלעו. אבל זה קורה. הם עשו את העבודה שלהם, עכשיו תורנו יהיה לעשות את זה במשחק 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully