וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכם: ליגות הכדורגל והכדורסל יימשכו גם בתקופת הסגר

14.9.2020 / 20:35

משרד הבריאות יאפשר לליגות להימשך, תוך הקפדה על בידוד ויציאה לאימונים ומשחקים בלבד, כמו בעונה הקודמת. בנוסף, יתאפשרו משחקים בינלאומיים. שר הספורט חילי טרופר: "החלטה חשובה". ארז כלפון: "המשך הפעילות הסדירה יאפשר את פרנסתם של 5,000 משפחות"

יוסי אבוקסיס אחרי ההפסד של הפועל באר שבע למכבי חיפה/האתר הרשמי של הפועל באר שבע

הלחץ עבד: משרד הבריאות אישר הערב (שני) את המשך קיום ליגות הכדורגל והכדורסל בזמן הסגר. לפי ההודעה, המשחקים יתקיימו "תוך הקפדה על בידוד השחקנים לאורך תקופת הסגר, כך שהשחקנים יוכלו לצאת לאימונים ולמשחקים בלבד כמו בעונה הקודמת".

כמו כן יתאפשרו משחקים בינלאומיים במתווה המחמיר של המפעלים הבינלאומיים. ההסכמה תלויה באישור הממשלה במסגרת התקנות הכוללות שיובאו אליה. שר הספורט חילי טרופר אמר לאחר ההחלטה: "זו החלטה חשובה ואני שמח כי הצלחנו להגיע לסיכום מול משרד הבריאות. הספורט הישראלי חייב להמשיך גם בימים אלו, גם לטובת אלפי עובדיו ובעיקר עבור המוני האוהדים שדווקא בתקופת הסגר יזכו לראות את הספורט הישראלי ממשיך לפעול".

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון אמר בתגובה: "אני מבקש להודות באופן אישי לחילי טרופר, שר התרבות והספורט, ליולי אדלשטיין, שר הבריאות ותודה מיוחדת לפרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות, לפרופ' איתמר גרוטו, על האפשרות להמשיך לשחק כדורגל בתקופה קשה זו. האימונים ומשחקים ימשכו תחת שמירה על המיתווה הבריאותי שיוחמר בתקופת הסגר. המשך הפעילות הסדירה יאפשר את פרנסתם של 5,000 משפחות, יאפשר לליגה להתנהל בצורה ספורטיבית, ויאפשר למועדונים המשתתפים במפעלים האירופאים להתכונן לאתגרים בצורה מיטבית".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
בשורות טובות. שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו

ההתאחדות לכדורגל הפעילה לחץ גדול על משרדי הממשלה ובראשם משרד הבריאות לאפשר את המשך פעילות ליגות הכדורגל ובתוכן ליגה א'. יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון נפגש ביומיים האחרונים עם בכירי המשרדים כדי לקבל את האישור.

היום (שני) שיגרה ההתאחדות מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין, למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ולמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, בו קראה להמשיך את העונה מחשש שהענף ייפגע בצורה קשה.

"עצירת פעילות הכדורגל בישראל עלולה להמיט חורבן על הענף. הכדורגל הישראלי עתיד להפוך למצורע, לא פחות. אות קין של ממש ילווה אותנו. בעוד שבמדינות אחרות באירופה כבר מתקיימים משחקים בנוכחות קהל, אנו עלולים למצוא את עצמנו ללא קהל וללא משחקים. הכדורגל כפי שהכרנו יחדל מלהתקיים".

במכתב הוסיף יו"ר ההתאחדות אורן חסון ש"אם השחקנים הישראלים המרכיבים את הנבחרת לא יוכלו להתאמן או לשחק, הנסיעה לסקוטלנד תהפוך מיותרת. איני מוצא סיבה לעצור את המשחקים. נענינו לכל בקשה שלכם בנושא, שינינו את מועדי פתיחת הליגות השונות, הפכנו מודל ודוגמה להתנהלות אחראית, ואבוי אם בכל אלה לא יהיה די כדי להבטיח את המשך המשחקים".

ארגון שחקני הכדורגל שיגר מכתב ברוח דומה לשר הספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין. "השבתה נוספת של הליגות תפגע אנושות בענף ותנחית מכה כלכלית על השחקנים שרבים מהם יתקשו להתאושש ממנה. מעבר למכה שתונחת על שחקני ושחקניות הכדורגל, אסור להתעלם מהפגיעה באוהדים הרבים שהכדורגל מספק להם הנאה מרובה, מעשיר את חייהם ומהווה מקור לשמחה, נחמה ואופטימיות, דווקא בתקופה המורכבת הלא פשוטה שלפנינו".

שוער בית"ר ירושלים איתמר ניצן. דני מרון
בסוף גם הוא קיבל את מבוקשו. ניצן/דני מרון

עוד בטרם ההחלטה, זעמו שחקני ליגת העל על חוסר הוודאות. "לתת רק לקבוצות שמשחקות באירופה להתאמן זאת ההצעה הכי מטומטת ולא שוויונית שיכולה להיות, זה ייצור פער פיזי עצום ביניהן לשאר הליגה. תנו לנו לשחק, קרציות!", צייץ שוער בית"ר ירושלים איתמר ניצן. מוקדם יותר היום צייץ השוער בסרקסטיות: "איזה כיף שיש תוכנית מפורטת חודשים קדימה ושום דבר לא נשלף מהמותן".

חברו של ניצן לבית"ר ירושלים עידן ורד כתב: "כדורגל זה יותר ממשחק. זה דרך חיים למיליונים ולעיתים קרובות גם בריחה משגרה שגם ככה לא קלה. תנו לו לשחק".

בלם בני יהודה דן מורי הוסיף: "תקנו אותי אם אני טועה, מטרת הסגר היא לעצור את ההדבקה. נניח את הטיפול הכושל של הממשלה המנופחת בהיסטוריה בצד, בענף (כולל צלמים, פרשנים וכו') שיש בו 0.0003 אחוז נדבקים הסיכוי שהמשך העונה יעיב על יחס זה קלוש, אי לכך ובהתאם לזאת רצוי ונכון להמשיך את העונה ולתת לאזרחים הרגשה שמה שכן אפשר להמשיך כרגיל, יימשך. לבינתיים, אני יודע שלא למדתם/התכוננתם לשעת חירום, נתפסתם במערומיכם, ולכן מזל שאפשר להעתיק ממדינות דומות".

קפטן מכבי נתניה אלמוג כהן צייץ בהקשרה של בני סכנין: "הקורונה תלווה אותנו לתקופה לא ידועה, לכן לא הגיוני לעצור את החיים. הספורט זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ועלינו לדעת להתמודד איתה. קבוצה תרתי משמע זה תלכיד של שחקנים ולא שחקן בודד, לכן אם קבוצה כזו או אחרת נאלצת להיפרד משחקן כזה או אחר ואפילו יותר משחקן, היא עדיין קבוצה! וכקבוצה יש לעלות על המגרש ולשחק".

מאמן הנוער של הפועל תל אביב אורי אוזן כתב: "מתווה החזרה בכדורגל הוכיח את עצמו, המשחקים והאימונים מתקיימים באוויר הפתוח, ללא קהל ולא מהווים סכנה לשלום הציבור. הכדורגל הוא גורם פרנסה ראשי של אלפי משפחות ומספק מפלט להמונים בטח בימים קשים אלו. יולי אדלשטיין, תפעיל קצת היגיון. אל תרסק לנו את את הענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully