וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז כלפון לאיתמר גרוטו: "הפסקת הכדורגל תוביל לפגיעה הרסנית"

14.9.2020 / 11:21

יו"ר מנהלת הליגה פנה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בבקשה להחריג את הכדורגל המקצועני בעת הסגר המסתמן בסופ"ש: "עצירת הליגה תביא לכך שהליגה בישראל תהיה היחידה בעולם שפעילותה תופסק"

ברק בכר אחרי הניצחון של מכבי חיפה על הפועל באר שבע/האתר הרשמי של מכבי חיפה

יו"ר מנהלת הליגה בכדורגל, ארז כלפון, פנה לאיתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בבקשה להחריג את הכדורגל המקצועני בעת הסגר שצפוי להיכנס לתוקף החל מיום שישי לשלושה שבועות.

"הנדון: החרגת פעילות הכדורגל המקצועני בעת סגר והגדרתו כמפעל חיוני", כתב כלפון. "בהמשך לשיחות הרבות בנושא שנערכו בימים האחרונים לרבות עם שר התרבות והספורט, אבקש לפנות אליך באופן רשמי על מנת שהכדורגל המקצועני בישראל יוכר כמפעל חיוני, באופן שיאפשר את המשך פעילותו במהלך תקופת הסגר שהוטלה עקב נגיף הקורונה.

בבסיס בקשתנו אבקש לציין כי הכדורגל מוגדר כמקום עבודה ללא קהל השומר על תנאי התו הסגול בהתאם להגדרות שאושרו על ידי ממשלת ישראל אתמול.

אני סבור כי הנימוקים כפי שיוצגו, מאפשרים את החרגת פעילות הכדורגל הישראלי באופן אשר ישרת ויסייע לציבור כולו בימים קשים אלו אותם אנו חווים וכמובן ימנע פגיעה כלכלית וספורטיבית אנושה בענף, באם תופסק הפעילות המקומית באופן שישפיע גם על הפעילות הבינלאומית (גם אם זו תאושר) כפי שיפורט בהמשך מכתבי.

יודגש כי כל הפעילות תמשיך להתבצע תוך שמירה על בריאות המשתתפים תוך יישום נהלי קורונה מחמירים כפי שנקבעו על ידי משרד הבריאות.

האצטדיון העירוני בחיפה. לילך וייס רוזנברג
ימשיכו לשחק?/לילך וייס רוזנברג

בנוסף, כפי שידוע לך, המשחקים נערכים תחת סדר וארגון ופיקוח מחמיר ותוך משמעת גבוהה של כלל המשתתפים הלוקחים חלק בארגון וניהול המשחק.

הגדרת הכדורגל המקצועני כמפעל חיוני:

שחקני הכדורגל המקצועני והצוותים המקצועיים, כמו גם המעטפת הסובבת את הענף כולו - כולם מתפרנסים מענף הכדורגל המהווה עבורם מקום עבודה וכאמור מקור פרנסה. בהתאם לכך מוגדרות ליגת העל והליגה הלאומית כליגות מקצועניות המפוקחות בין היתר מבחינה פיננסית על ידי המוסדות המנהלים את הענף. בהתאם לכך, בימים אלו ומאז פרוץ מגיפת הקורונה, מתנהל הכדורגל המקצועני תחת פרוטוקול מחמיר שאושר על ידי משרד הבריאות כפי שיפורט בהמשך.

על אף כל הקשיים הכרוכים בכך, המשך פעילות הכדורגל המקצועני, תאפשר לתושבי המדינה, לצפות במשחקים בשידורי הטלוויזיה. הדבר יביא מזור ותקווה למיליוני האנשים שישארו בבתים ויהווה אי של שפיות ותקווה בימים קשים אלה.

מהסיבות האלו ועוד רבות כפי שיתוארו בהמשך מכתבי, נבקש כי הכדורגל המקצועני יוגדר כמפעל חיוני, מה שיאפשר את המשך קיום פעילות המשחקים במהלך תקופת הסגר.

התנהלות וניהול המשחקים תחת פרוטוקול מחמיר: משחקי הליגות המקצועניות ימשיכו להתבצע בימי הסגר, תחת מגבלות קפדניות בהתאם לפרוטוקול לניהול המשחקים ללא קהל, כפי שאושר על ידי משרד הבריאות. בכל קבוצה מונה ממונה קורונה אשר אחראי על הקפדה מלאה ומחמירה של נהלי הפרוטוקול.

כידוע לך, החל מחודש מאי, בו חזרו משחקי הכדורגל המקצועני לפעילות, אנו עובדים באופן קפדני לפי פרוטוקול זה, כאשר נשמר הסדר והארגון בתוך המגרשים ולא נרשמו מקרי הדבקה בין הנוכחים. הקבוצות והעוסקים בדבר הוכיחו כי הינם עומדים בנהלים תוך משמעת עצמית וחברתית גבוהה מה שהוכיח את עצמו כאמור בכך שלא נרשמו מקרי הדבקה בין הנוכחים באצטדיונים. המנהלת מפקחת על פעילות הקבוצות (ואף הפעילה סנקציות כספיות כשהיה בכך צורך).

עוד בוואלה!

הקו של מנהלת הליגות בעקבות ההחלטה על הסגר: החרגת מקומות עבודה ללא קהל

לכתבה המלאה
יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו. מנהלת הליגות, אתר רשמי
״הפסקת פעילות הליגה תביא לפגיעה הרסנית״. כלפון/אתר רשמי, מנהלת הליגות

הכדורגל מהווה מקור פרנסה לכ-5,000 משפחות: כפי שכבר הוצג בעבר, הליגות המקצועניות בכדורגל, מהוות מקור פרנסה לכ-5,000 משפחות וזאת הרבה מעבר לשחקנים ולצוותים המקצועיים ובין היתר לגופי התקשורת המסדרים את המשחקים - צלמים, במאים, אנשי סאונד והפקה, אנשי תחזוקת האצטדיונים - חשמלאים, גננים, אנשי תפעול ועוד ועוד. המשך פעילות הכדורגל בתקופה זו ימנע מאוכלוסיות אלו את הפסקת עבודתם ומהמשק במדינת ישראל כניסה פוטנציאלית של אלפי עובדים נוספים לחל"ת והגדלת הנזקים.

הפסקת פעילות הליגה תביא לפגיעה הרסנית בפעילות הבינלאומית של קבוצות ונבחרות ישראל: בימים אלו נמצאות הקבוצות נציגות ישראל בשלב משחקי ההכרעה על השתלבותם בתחרויות המאורגנות על ידי אופ"א במהלך העונה - קרי ליגת האלופות והליגה האירופית. הפסקת הפעילות תפגע קשות גם בקבוצות המשתתפות ומייצגות את מדינת ישראל בתחרויות המאורגנות על ידי אופ"א.

חשוב להבין ולהבהיר כי גם אם ותתאפשר לקבוצות פעילות בזירה הבינלאומית בהחרגה, חוסר הפעילות ברמה המקומית, היעדר הכנה ברמת עצימות של משחק, תציב את הקבוצות נציגות ישראל בחיסרון ספורטיבי עצום לעומת יריבותיהן ולמעשה תחסל את הסיכויים להעמיד קבוצה שתוכל להתמודד בזירה הבינלאומית באופן ספורטיבי.

הדברים מקבלים משנה תוקף, במיוחד בעונה הנוכחית, כשנראה שדוקא בה לאור השלבים אליהם הגיעו הקבוצות, נראה כי יש סיכוי ספורטיבי גדול להעפלת הקבוצות לשלבי הבתים וזאת לאחר מספר שנים שנציגות ישראל לא הצליחו להשתלב במפעלים אלו, זאת בנוסף לנבחרת ישראל שאין צורך להסביר את משמעות פעילותה והצלחתה.

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג שער. לילך וייס רוזנברג
הליגה היחידה בעולם שתיעצר? רוקאביציה חוגג על הפועל באר שבע/לילך וייס רוזנברג

שונות פעילות הכדורגל מענפים אחרים באופן המבדל אותו ומאפשר את המשך פעילותו: פעילות הליגות המקצועניות שונה מהותית מפעילויות אחרות בשל התנאים האובייקטיביים בהם מתקיימות התחרויות, אופי המשתתפים ועוד, מה שהוביל לאישור חידוש הפעילות תוך תחלואה מזערית ביחס לאוכלוסייה כולה כפי שיפורט להלן:

* משחקי הכדורגל משוחקים בשטח גדול ופתוח, לעומת ענפים אחרים המתקיימים באולמות סגורים.
* עובדתית עד היום יותר מחצי שנה לפרוץ המחלה, לא נמצאה עדות להדבקה והפצה משמעותית של המחלה במשחקים ובאימונים אשר נעשו בשטחים פתוחים. כשהיו מקרים חיוביים בקבוצות, למרות
* החשיפה והמשחקים בין שתי קבוצות לא היינו עדים להדבקה מסוג זה.
* השחקנים והצוותים בליגות המקצועניות, מלווים באופן קבוע תחת פיקוח רפואי צמוד ותחת מעקב מדדים מעבר לאזרחים אחרים.

האוכלוסיה המשתתפת במשחקים, מצומצמת ומוגבלת בכמות ומזוהה ברמה האישית (הקבוצות ובעלי
תפקידים הקשורים בניהול המשחק בלבד). כמובן שהמשחקים נערכים ללא קהל. השליטה האפידמיולוגית רחבה הרבה יותר מאשר בפעילויות אחרות.

כבסיס לאישור החזרה לפעילות בחודש מאי האחרון, נלקח בחשבון כי מדובר באוכלוסייה של ספורטאים צעירים ובריאים ויש לזכור זאת בייחוד על רקע חוסר ההדבקה באירועים אלו כפי שצוין לעיל.

איתמר גרוטו במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
ייענה לבקשה? גרוטו/שלומי גבאי

מגבלת לוחות הזמנים בשל עצירת המשחקים במדינת ישראל בלבד: עצירת הליגה תמנע את הגעתה לסיומה בשל מגבלות הזמנים לעומת ארצות אירופה האחרות. הליגה המקומית בישראל פועלת על פי לוחות זמנים המוכתבות על ידי הגורמים הבינלאומיים - פיפ"א ואופ"א. בעונת המשחקים הקודמת, בה נעצרה פעילות הכדורגל בעולם כולו, הוארכו לוחות הזמנים, מה שאפשר את סיום העונה בפגרת הקיץ.
במצב הנתון, אם תיעצר הפעילות המקומית בלבד, לא יתאפשר לנו להאריך את העונה שנמצאת תחת לוחות הזמנים הכלליים, לרבות מגבלות משפטיות אשר יחולו על חוזי שחקנים שיסתיימו ועוד. בהקשר זה אציין כי בשל התארכות עונת המשחקים הקודמת ופתיחת עונת המשחקים הנוכחית, ככל שנהיה תחת מגבלה זו (סיום העונה בסוף חודש מאי), אין ברשותנו חלונות פנויים לשיבוץ משחקים שידחו. המשמעות היא כי לא נוכל לסיים את עונת המשחקים במתכונת הקיימת, מה שיביא לפגיעה ספורטיבית בתחרות הליגה לצד פגיעה כלכלית עצומה בשל הפרת הסכמי שידורים וחסויות של המנהלת והקבוצות אשר עשויה להביא לקריסה כלכלית של הכדורגל המקצועני בישראל.

עוד צריך לזכור כי כל עצירה של הפעילות, קצרה ככל שתהיה לא תאפשר את "הרמת המתג" באופן מיידי, שכן לעומת ענפים אחרים, דרוש זמן התארגנות פיזיולוגי מינימלי של כשלושה שבועות טרם חידוש הפעילות, מה שיחסל כאמור את הסיכויים להשלמת העונה כנדרש.

נדגיש כי עצירת הליגה תביא לכך שהליגה בישראל תהיה הליגה היחידה ברחבי העולם שפעילותה תופסק וכאמור עלולה להוביל לאי סיומה כנדרש.

לאור כל זאת וכפי שפורט במכתבי, אני סבור כי על אף כל הקשיים הכרוכים בכך, המשך פעילות הכדורגל המקצועני, תהווה כאמור עבור תושבי המדינה, "אי של שפיות". הדבר יביא מזור ותקווה למיליוני האנשים שישארו בבתים ויוכלו לצפות במשחקים בשידורי הטלוויזיה ויהווה מקור של תקווה לעם בימים קשים אלה.
מכל הסיבות הללו, אני סבור כי יש להחריג את פעילות הליגות המקצועניות. אני זמין לרשותך בכל שאלה ו/או הבהרה נוספת ככל שתדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully