וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שון וראשון: וייסמן, מסי והשינויים - הליגה הספרדית פותחת עונה

מסי, לפי הכרזתו בעונה אחרונה בברצלונה, צריך לעזור לקומאן להילחם בהיסטוריה ובריאל מדריד ששמרה על כוחה. אתלטיקו וסביליה אורבות, ולנסיה בשקיעה נוגה, דויד סילבה ופלגריני עשו קאמבק ושון וייסמן ינסה להחזיר אהבה לרונאלדו. לקראת עונת 2020/21 בלה ליגה

שון וייסמן מוצג בריאל ויאדוליד/מתוך אינסטגרם

עונת הבכורה של רונאלד קומאן כשחקן ברצלונה הייתה ב-1989/90. האלופה? ריאל מדריד.

עונת הבכורה של קומאן כמאמן בליגה הספרדית (ולנסיה) הייתה ב-2007/08. האלופה? ריאל מדריד.

בשני המקרים הללו, הקטלאנים ראו את היריבה ממדריד חוגגת בזמן שהם מסתפקים במקום השלישי. האם התוצאה תחזור על עצמה גם בעונה הראשונה של קומאן כמאמן ברצלונה? האלופה כמובן קונה תסריט כזה של שמירה על התואר, אבל ליאונל מסי, אחרי שבועיים סוערים שבסופם הודיע על הישארות, ינסה לעזור להולנדי ואולי גם להעניק לעצמו פרידה הולמת יותר מאשר תבוסה 8:2.

ללא הקבוצות הגדולות שקיבלו תוספת לפגרה, תצא לדרך מחר (שבת) עונת 2020/21 בספרד - העונה ה-90 של לה ליגה ואולי האחרונה של הכוכב הכי גדול ששיחק בה. הנה מדריך קצר לקראת פתיחתה.

ליאונל מסי באימון ברצלונה. רויטרס
עונה אחרונה בספרד? ליאונל מסי/רויטרס

האלופה

ריאל מדריד מודל 2019/20 לא הייתה קבוצה מלהיבה במיוחד, אבל הייתה אלופה ראויה בזכות הגנה פנטסטית ואפקטיביות מרשימה. טיבו קורטואה היה בעונת שיא בקצה אחד של המגרש, קארים בנזמה עשה את זה בקצה השני והקפטן סרחיו ראמוס סיפק את הסחורה גם פה וגם שם. זינדין זידאן ניצח על המקהלה היעילה, ונראה שהוא מרוצה ממה שיש לו. החיזוק היחיד עד כה הוא מרטין אודגור ששב לסגל אחרי תקופת השאלה מוצלחת בריאל סוסיאדד ואפשר להגיד שגם מרקו אסנסיו, שחזר מפציעה קשה בשלהי העונה הקודמת ואמור לעשות כעת את ההתקדמות ולתפוס מקום של קבע בהרכב.

עוד בוואלה!

"מסי עדיין מפקפק בקומאן", נשיא ברצלונה לשעבר: "רק ניימאר יחזיר לו את החיוך"

לכתבה המלאה
סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד עם זינדין זידאן. רויטרס
ריאל מדריד כמעט ללא שינויים. סרחיו ראמוס עם זינדין זידאן והתואר/רויטרס

המושקעת

החלון האירופי ייסגר רק בחודש הבא, אבל כל עוד לא יקרה משהו בלתי צפוי, ברצלונה תסיים כמבזבזת הגדולה של ספרד. עוד לפני ממפיס דפאי, ג'ורג'יניו ויינאלדום או כל חיזוק אחר שאמור קומאן לקבל בקרוב, הקטלאנים כבר הוציאו 60 מיליון יורו על מיראלם פיאניץ' (ארתור נמכר ליובנטוס בתמורה ב-72 מיליון) ו-31 מיליון על טרינקאו הפורטוגלי. פיליפה קוטיניו חזר לסגל, עוסמאן דמבלה שב מפציעה, אנסו פאטי אמור להתקדם ואולי אנטואן גריזמן ימצא את עצמו. ובכל זאת, הכול יהיה תלוי קודם כל בליאו מסי ובהתכתשות עם הנהלת המועדון.

מיראלם פיאניץ' שחקן יובנטוס. רויטרס
השחקן הכי יקר עד כה בקיץ 2020 בלה ליגה. מיראלם פיאניץ'/רויטרס

השוקעת

ב-2019 הייתה ולנסיה מחזיקת הגביע והשיגה פעם שנייה ברציפות את הכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות. ב-2020 מדובר במועדון גוסס. האוהדים כבר הכריזו על מות המועדון לאור מכירת החיסול עליה הכריז ואותה גם ביצע הבעלים פיטר לים, אבל עוד מקווים לעבור איכשהו את העונה הקשה הזו. חאבי גראסיה קיבל על עצמו את אתגר האימון הלא פשוט, אחרי שהעטלפים מכרו חצי הרכב, כולל הכוכבים פראן טורס (במחיר רצפה) ורודריגו, וגם התבזו עם שליחת הקפטן דני פארחו ליריבה העירונית ויאריאל ללא תמורה.

דני פארחו שחקן ויאריאל. GettyImages
המהלך שגרם לאוהדי ולנסיה להתחיל במחאה. דני פארחו במדי ויאריאל/GettyImages

האורבות

אתלטיקו מדריד אמורה הייתה להיאבק בעונה הקודמת על האליפות, ולא הייתה שם. דייגו סימאונה עשה לא מעט טעויות וגם הפציעות הפריעו, אבל למרות האכזבה לא נעשו שינויים בסגל והתקווה הגדולה היא שתקופת ההסתגלות של ז'ואאו פליקס הסתיימה והוא יוביל את הקבוצה קדימה.

היריבה שלה במחזור הפתיחה המפוצל, במשחק שלפחות כרגע אמור להיערך רק בינואר, תהיה סביליה, שסיימה במקום הרביעי בעונת הבכורה של ג'ולן לופטגי וקינחה עם עוד זכייה בליגה האירופית. האנדלוסים החזירו את איבן ראקיטיץ', רכשו את אוסקר רודריגס המוכשר וינסו לאתגר את הגדולות ביתר רצינות.

ז'ולן לופטגי, מאמן ריאל מדריד, דייגו סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד. רויטרס
אחד מהם מסוגל להתמודד על האליפות? ג'ולן לופטגי לצד דייגו סימאונה/רויטרס

הקבוצות הפעילות

ויאריאל שסיימה חמישית ומינתה את אונאי אמרי, בלטה בחלון עם צירופם של פארחו ופרנסיס קוקלן מוולנסיה, הכישרון היפני טאקופסה קובו שהגיע כמושאל מריאל מדריד והשוער הארגנטינאי חרונימו רולי. זה קרה אחרי שנפרדה מהסמל ברונו סוריאנו שפרש, והכוכב סנטי קאסורלה שהלך לעשות כסף בקטאר.

בטיס אמנם לא ביצעה רכישות עד כה אחרי עונה מאכזבת מאוד, אבל המאמן החדש מנואל פלגריני הוסיף ניסיון לצד חואקין הבלתי נגמר כשהחתים את השוער קלאודיו בראבו, המגן מרטין מונטויה והבלם ויקטור רואיס.

העולה החדשה קאדיס, שחזרה לליגה אחרי 14 שנות היעדרות, צירפה כבר 12 שחקנים חדשים (ביניהם אלברו נגרדו הוותיק), והיד עוד נטויה.

ריאל סוסיאדד מציגה: דויד סילבה חתם בקבוצה. האתר הרשמי של ריאל סוסיאדד, אתר רשמי
הפתיע את כולם. דויד סילבה/אתר רשמי, האתר הרשמי של ריאל סוסיאדד

הקאמבק המפתיע

אחרי שנפרד ממנצ'סטר סיטי כאגדה, דויד סילבה החליט לשוב לספרד בתום עשור באנגליה ובחר לעשות את הקאמבק דווקא בריאל סוסיאדד. היו הצעות טובות יותר מבחינה כספית, היה גם חוזה סגור בלאציו, אבל הקשר בן ה-34 חתם לשנתיים אצל הבאסקים שישחקו בליגה האירופית ומקווים לסיים עוד עונה לפני היריבה אתלטיק בילבאו, אותה הם עוד אמורים לפגוש (מתישהו) בגמר גביע המלך של 2019/20.

מנואל פלגריני מאמן בטיס. GettyImages
גם הוא חזר לליגה. מנואל פלגריני/GettyImages

המאמנים

שישה שינויים התבצעו על הקווים במהלך הפגרה שנמשכה פחות מחודשיים. פרט לקומאן, חזרו לליגה עוד ארבעה מאמנים: אונאי אמרי קיבל את ויאריאל, מנואל פלגריני את בטיס, חאבי גראסיה את ולנסיה ופאבלו מאצ'ין את אלאבס. המאמן החדש היחיד הוא חורחה אלמירון הארגנטיאי, שבעונתו הראשונה בכדורגל האירופי ינסה לשרוד עם העולה החדשה אלצ'ה.

שון וייסמן במדי ויאדוליד. אתר רשמי ויאדוליד, אתר רשמי
יחזיר לרונאלדו אהבה? שון וייסמן/אתר רשמי, אתר רשמי ויאדוליד

ולסיום: הנציג הישראלי

עונה שנייה ברציפות שחלוץ של נבחרת ישראל מתחיל את הליגה, בתקווה שהפעם יהיה שם גם כדי לסיים. אחרי שמונס דאבור לא מצא את מקומו בסביליה ועזב בינואר כשבאמתחתו 24 דקות ליגה בלבד, שון וייסמן ינסה את מזלו בוויאדוליד. חלוץ נבחרת ישראל שבר שיא ליגיונרים בעונתו הראשונה באירופה, אבל עם כל הכבוד ליגה האוסטרית, ספרד זה כבר סיפור אחר לגמרי.

ויאדוליד כולה כבשה 32 שערי ליגה בעונה הקודמת - רק שניים יותר ממה שהבקיע וייסמן במדי וולפסברגר. כרכש היקר בתולדות המועדון (4 מיליון יורו) וכמי שהגיע בין היתר כי "הבעלים רונאלדו אוהב אותו", יהיו מהחלוץ הישראלי ציפיות גם במועדון צנוע כזה. שמונה שערים (כמו סרג'י גווארדיולה, הכובש המוביל בעונה הקודמת) והישארות בליגה יהוו הצלחה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully